iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met update (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19978-problemen-update.html)

marvand 25-08-08 18:54

Problemen met update
 
Hallo allemaal,

Ik heb (als beginnende iphone gebruiker) problemen met het update van mijn iphone naar de nieuwste firmware.

Itunes download het gehele bestand en geef daarna een time-out foutmelding (ik moet mijn netwerkinstellingen aanpassen).

De optie herstellen geeft het zelfde probleem. Ook heb ik ergens gelezen dat de firmware van de site van apple te downloaden is, ik kan die firmware echter nergens vinden:(

Wie kan mij helpen met dit probleem??

Destiny 25-08-08 19:04

Beste marvand.

Het firmware bestand kun je downloaden in de wiki op dit forum. Daar staat een directe link naar het bestand.

Wat voor soort time-out melding geeft hij?
Heb je iTunes 7.7.1 al een keer opnieuw geinstalleerd?

marvand 25-08-08 19:06

ik heb de zoekfunctie gebruikt, die opmerking over die firmware stond in die posting waar jouw link naar verwijst. Ik krijg echter heel veel informatie waar ik niks mee kan (als beginnende gebruiker).

Ik heb inmiddels de firmware via de wikki gevonden, maar hoe moet ik dit nu installeren. Als ik er op klik in windows, dan start itunes op en gebeurt er niks

update:
@ Destiny,
sorry, jouw reactie had ik nog niet gezien(we reageren tegelijk). ik zal eerst I tunes opnieuw installeren en het resultaat hier vermelden

marvand 25-08-08 19:42

Ik heb I Tunes opnieuw geinstalleerd.

Wederom krijg ik de foutmelding:

Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van Iphone software voor Iphone MD. Er heeft zich een time out van de netwerkverbinding voorgedaan.

Dit terwijl het gehele bestand gewoon is gedownload

Abu 25-08-08 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marvand (Bericht 177612)
ik heb de zoekfunctie gebruikt, die opmerking over die firmware stond in die posting waar jouw link naar verwijst. Ik krijg echter heel veel informatie waar ik niks mee kan (als beginnende gebruiker).

Ik heb inmiddels de firmware via de wikki gevonden, maar hoe moet ik dit nu installeren. Als ik er op klik in windows, dan start itunes op en gebeurt er niks

update:
@ Destiny,
sorry, jouw reactie had ik nog niet gezien(we reageren tegelijk). ik zal eerst I tunes opnieuw installeren en het resultaat hier vermelden

Als je op deze link: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw klikt zou je ook de optie moeten hebben om 'm op te slaan... En als je dat gedaan hebt in iTunes Shift ingedrukt houden en dan op update klikken en dan moet je dat bestand selecteren.

Bonifacio_lO2 26-08-08 13:07

Hey, ik heb drie maand geleden een iphone gekockht uit londen ( 8gig& 2g).
Gisterenmiddag probeerde ik er firmware 2.0.1 op te zetten maar toen was alles naar de vaantjes :o. Op youtube heb ik een filmpje gezien dat hij op itunes herstel aanklikt, en dan vroeg hij voor een reservekopie, ik wou dat nadoen maar ik kon alleen herstel & bijwerken... hij wil dus automatisch naar 2.0.2 upgraden, ofzo... Nu heb ik geprobeerd met Ziphone maar dat gaat ook niet wss omdat ik geen firmware 1.1.4 heb voor te jailbreaken, activeren & unlocken... Kan iemand me helpen?
Bedankt ;)
Grtjs Cé!

Lvis 27-08-08 17:44

Hey, heb net hetzelfde probleem voor. Heb Unlockte Iphone 1.1.4 en dacht hem even te updaten via Itunes, nu is hij 'Bricked'.

cypher21 27-08-08 18:16

bricked lijkt me sterk. Zet en in DFU en zet er een xustom firmware op. Kijk even in de actieve topics naar handleidingen

marvand 27-08-08 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 177670)
Als je op deze link: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw klikt zou je ook de optie moeten hebben om 'm op te slaan... En als je dat gedaan hebt in iTunes Shift ingedrukt houden en dan op update klikken en dan moet je dat bestand selecteren.

@Abu

Bedankt, dit was inderdaad de oplossing voor mijn probleem, top uitleg!!:D

Ralphke 22-09-09 18:56

update software 3.1 mislukt
 
beste mensen,

ik heb al enkele weken de nieuwe iphone 3gs (wit) 16gb gekocht in de krefel. nu wil ik al enkele dagen proberen om de nieuwe update software 3.1 te installeren via itunes ( versie 9.0). telkens als ik op de knop download en installeer druk, download hij, maar opt einde geeft hij de melding : Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van Iphone software voor Iphone (mijn naam) . Er heeft zich een time out van de netwerkverbinding voorgedaan...

heb gelezen dat je ne firmware update enzo moet doen.. maar kan mij iemand zeggen hoe je dat allemaal precies moet doen, want ik ken niet veel van pc's en dergelijke... en is die update naar 3.1 goed ? want lees op sommige site's dat hij soms problemen geeft mij sommige mensen..

iemand die mij wil helpen ??

thx

King1987 22-09-09 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke (Bericht 355258)
beste mensen,

ik heb al enkele weken de nieuwe iphone 3gs (wit) 16gb gekocht in de krefel. nu wil ik al enkele dagen proberen om de nieuwe update software 3.1 te installeren via itunes ( versie 9.0). telkens als ik op de knop download en installeer druk, download hij, maar opt einde geeft hij de melding : Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van Iphone software voor Iphone (mijn naam) . Er heeft zich een time out van de netwerkverbinding voorgedaan...

heb gelezen dat je ne firmware update enzo moet doen.. maar kan mij iemand zeggen hoe je dat allemaal precies moet doen, want ik ken niet veel van pc's en dergelijke... en is die update naar 3.1 goed ? want lees op sommige site's dat hij soms problemen geeft mij sommige mensen..

iemand die mij wil helpen ??

thx

Als je gewoon een simlockvrije iPhone hebt of je hebt een tmobile simlock plus abo kan je gewoon de FW hier uit de wiki halen en dan installeren :) geen probleem.

Ralphke 22-09-09 18:59

en wat moet je dan juist doen ?
want ik ken er niks van hoor :(

King1987 22-09-09 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke (Bericht 355261)
en wat moet je dan juist doen ?
want ik ken er niks van hoor :(

Downloaden, je iPhone aan iTunes hangen, shift + herstel in drukken, dan naar de gedownloade FW gaan en herstellen maar :D iTunes doet de rest.

Mits je een T-mobile simlock+abo hebt en of een simvrije iPhone

Ralphke 22-09-09 19:24

dus ik moet bij wiki firmware 3.1 downloaden
en daarna iphone aan itunes hangen en dan shift knop indrukken + knop herstellen
indrukken (dat op itunes staat bij de samenvatting)

juist ?

King1987 22-09-09 19:27

klopt :D succes :D

Ralphke 22-09-09 19:27

ga ik daar gegevens mee verliezen op mijn iphone ?

King1987 22-09-09 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke (Bericht 355274)
ga ik daar gegevens mee verliezen op mijn iphone ?

tip: gebruik de zoekfunctie eens, het is allemaal al een keer uitgelegd.

als je shift+update doet niet, shift+herstel wel. Je kan eerste een reservecopie maken, dit doe je door met de rechtermuisknop op je iPhone in iTunes te klikken en dan reservekopie maken. (links in iTunes)

Ralphke 22-09-09 19:48

heb het gedownload, maar als ik shift en bijwerken klik dan kan ik zoeke naar de gedownloade FW, maar er staan verschillende folderkes ivm dieje FW, welke moet ik nemen ?

nielspod 22-09-09 20:09

Je moet gewoon naar de map gaan waar je hem in opgeslagen hebt. :)
Het bestand heeft de volgende naam: iPhone2,1_3.1_7C144_Restore.ipsw

Ralphke 22-09-09 20:10

het staat in een zip file in mijn bestanden op de pc, en als ik dan met de shift knop en bijwerken klik vind die het gedownloade FW niet, enkel als ik die uitpak, maar dan weet ik niet welk folderke ik moet nemen ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.