//

kapotte Iphone en dan...

kapotte Iphone en dan... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij een van onze iphones bleef het aan/uit knopje vastzitten en werd daardoor onbruikbaar. Apparaat is slechts drie weken oud, dus terug naar de Appledealer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-08-08, 19:59
verkerk verkerk is offline
• iOS 8.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rhenen
Berichten: 19
Angry kapotte Iphone en dan...

Bij een van onze iphones bleef het aan/uit knopje vastzitten en werd daardoor onbruikbaar. Apparaat is slechts drie weken oud, dus terug naar de Appledealer alwaar gekocht. Groot was de verbazing dat er totaal geen service werd verleend, ik moest met de iphone naar T-mobile. Geen enkel argument was te gebruiken: goede klant van Apple (verschillende Imacs etc.) of ik heb toch recht op een deugdelijk product, zeker binnen een maand.
Het mocht allemaal niet baten wij konden onverricht terzake de winkel verlaten. Gelukkig was er een T-mobilewinkel in de buurt alwaar wij uiterst vriendelijk te woord werden gestaan en geholpen. Nog geen nieuwe, maar wel een ruiltoestel om te kunnen blijven bellen.
Geldt dat ook voor andere tussenpersonen die Iphone met abb. verkopen???
Advies: ga maar direct naar T-mobile voor de aanschaf, zij hebben er ook het werk aan.
Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-08, 20:03
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Tja Apple verkoopt het voor T-Mobile maar dan nog vin ik het een tikkeltje vreemd... Maar goed gelukkig krijg je een nieuwe...! Overigens was de title een beetje onduidelijk

Greetz, Stiruam
  #3  
Oud 09-09-08, 20:16
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb met hetzelfde te maken.
De aan/uit knop, de volumeknop en de mute-knop doen het niet meer. Toestel is drie weken oud en ik ben er heel voorzichtig mee. Ik heb hem gekocht bij apple center HTR in Arnhem.

Ook ik heb daar al meerdere apples gekocht maar ze verwijzen doodleuk naar T-mobile voor reparatie. Ik heb gevraagd om een nieuw toestel maar zij zeggen niets voor me te kunnen doen. Voor het kopen van een Iphone kun je dus beter naar een T-mobile shop gaan want de "service" van de apple premium resellers is waardeloos voor de Iphone.
  #4  
Oud 09-09-08, 20:33
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik heb ook een gelijksoortige ervaring en het schijnt dat dit "part of the deal" is tussen Apple en TMO. TMO is leverancier van de toestellen en verantwoordelijk voor alle service en daarom wordt je door de Apple winkels doorverwezen.
  #5  
Oud 09-09-08, 20:40
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Dat apple en t-mobiel een deal hebben snap ik maar daar heb ik als klant niets mee te maken. De winkel waar ik een product koop en de factuur betaal is voor mij als consument de plek waar ik terecht moet kunnen met problemen. Winkels mogen daarvoor niet doorverwijzen naar leveranciers of fabrikanten. Zij zijn zelf verantwoordelijk.

Daarnaast vind ik het waardeloos dat een apple winkel voor notabene een apple product van krap drie weken oud doorverwijst naar t-mobile voor service.
  #6  
Oud 10-09-08, 15:42
verkerk verkerk is offline
• iOS 8.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rhenen
Berichten: 19
Standaard

Om de zaak compleet te maken: T-mobile stuurt de Iphone op ter reparatie naar.............Apple!
  #7  
Oud 10-09-08, 16:32
wanchope wanchope is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 7
Standaard

Een medewerker van T-mobile shop vertelde mij dat als je met je kapotte Iphone naar de shop komt dat je dan een nieuwe krijgt...
Uiteraard dan wel als je bij T-mobile shop hebt gekocht.
  #8  
Oud 10-09-08, 16:39
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Hier in België is het idem. De Apple Reseller hier krijgt de toestellen via....Mobistar! Niet via Apple dus. Wat toch beetje onlogisch is. Maar Apple heeft dus degelijk een deal met de officiele provider ( T-Mobile of Mobistar) en stuurt eerst alles naar deze provider waarna deze hun toestellen naar de Apple Reseller sturen.... Beetje omgekeerde wereld maar ja...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 11-09-08, 09:30
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Post

Gisteren mijn toestel ingeleverd bij de T-mobielshop. Daar stonden ze me eerst vol ongeloof aan te kijken dat zij het toestel moesten repareren en dat de apple store me naar hen had verwezen.

Het toestel wordt eerst opgestuurd naar de reparatiedienst ook als je naar de t-mobile shop gaat. Van de klantenservice begreep ik wel dat ze de iphone meestal niet repareren maar dat je een nieuw toestel krijgt. Daar gaat wel de nodige tijd overheen natuurlijk.

Ik kan maandag bellen met de reparatiedienst (voor de liefhebber: 0900 - 2364357 let op ik ben er inmiddels achter dat dit 0,45 cent per minuut kost) om de status van de reparatie te vernemen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wanchope Bekijk bericht
Een medewerker van T-mobile shop vertelde mij dat als je met je kapotte Iphone naar de shop komt dat je dan een nieuwe krijgt...
Uiteraard dan wel als je bij T-mobile shop hebt gekocht.

Laatst gewijzigd door bouw96; 15-09-08 om 13:34.
  #10  
Oud 11-09-08, 11:38
dreamsharing dreamsharing is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wanchope Bekijk bericht
Een medewerker van T-mobile shop vertelde mij dat als je met je kapotte Iphone naar de shop komt dat je dan een nieuwe krijgt...
Uiteraard dan wel als je bij T-mobile shop hebt gekocht.
Dit heb ik dus even gecheckt bij een aantal TM Shops...Niet 1 shop ruilt een kapotte Iphone om voor een nieuwe...Hij moet eerst voor reparatie opgestuurd worden om vast te stellen of die echt defect is(ja zelfs als je er van nijd met je auto overheen bent gereden en het ding uit 100 stukken bestaat)

Verder heb je pas het recht op een nieuwe als de oude niet binnen 4 weken gerepareerd is!!!Maar dat wordt pas na 4 weken bekeken...dus denk niet dat er al een nieuw glimmend Iphoontje op je ligt te wachten na 4 weken..(sorry heb ff genoeg van de Iphone..kreeg net te horen dat mijn rep.nog wel 2 weken kon duren ik ben hem al 22 dagen kwijt alleen gaat de reparatie datum in vanaf de dag dat hun hem ontvangen!!!!!!En niet vanaf de dag dat ik hem heb ingeleverd!!!)

Gr.Ramon

P.s

Ik heb hem aangeschaft bij de PhoneHouse...Maar ben voor info wel even naar de TM shops geweest.
  #11  
Oud 11-09-08, 14:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Same here, 21 aug (dag van aankoop!) stukke iPhone meteen weer ingeleverd bij Apple Reseller. Heeft eerst een week stil gelegen bij het hoofdkantoor van betreffende Reseller... Na een bezoek en weer een belletje schijnt hij opgestuurd te worden naar T-Mobile. Die het toestel dus weer vervolgens naar Duitsland opstuurd... Gaat nog wel een paar weken duren denk ik
  #12  
Oud 11-09-08, 22:09
Stefaanxd's schermafbeelding
Stefaanxd Stefaanxd is offline
• iOS 2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Raamsdonksveer (Breda)
Berichten: 52
Standaard

Ik ben hem nu ook kwijt,
Al een week, en zou hem volgende week terug moeten krijgen, al heb ik daar geen vertrouwen in,
Ik heb gewoon een bepaalde grens gesteld, na 3 weken kunnen zij ( T-Mobile ) de rekening betalen van de maand September, want ik heb dan me telefoon 3 weken van 1 maand niet kunnen gebruiken.

En als je een verzekering hebt, hoor je toch een vervangend toestel terug te krijgen?
Ik heb er in ieder geval geen ontvangen.

Het gene wat defect was: de versnellingsmeter.
En het leuke was, hij was al defect toen ik hem kreeg.
Word het toestel niet getest, voordat ze hem in de verpakking proppen?

In ieder geval vind ik het ook gewoon dom dat ik geen nieuwe iPhone mee kreeg, want ze waren gewoon op voorraad...
  #13  
Oud 15-09-08, 13:36
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb net gebeld met dat 0900 nummer. Na 15 minuten wachten a 0,45 cent per minuut was alles wat ze konden zeggen dat hij nog op de reparatie-afdeling ligt. Belt u over een paar werkdagen nog maar terug.
  #14  
Oud 15-09-08, 13:45
hababam's schermafbeelding
hababam hababam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 82
Standaard

ik heb me iphone 2 e dag ingeleverd bij t shop, ik had hem gekocht bij belcompany amsterdam..... op tmobile .nl kan je status zien van je telefoon. al 2 weken staat dit er : Reparatieverzoek is ingediend + ik heb een email verstuurd naar mobile.nl met al me klachten + gebeld en nog steeds geen enkele reactie van ze terug gehad !!!!!!!!
__________________
Het virtuele huis van Turkije in Nederland.
  #15  
Oud 15-09-08, 14:48
wanchope wanchope is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 7
Standaard

@ bouw96

Als ik jou was zou ik in ieder geval een overzicht maken van alle kosten die je hebt gemaakt door deze zaak.
En dan proberen om die onkosten vergoed te krijgen omdat het toch een 'fout' van T-mobile is waar jij mee zit opgescheept.
  #16  
Oud 26-09-08, 18:38
Stefaanxd's schermafbeelding
Stefaanxd Stefaanxd is offline
• iOS 2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Raamsdonksveer (Breda)
Berichten: 52
Standaard

En inmiddels ben ik nu me iPhone al 24 dagen kwijt...

@ Wanchope en Bouw96: Ik zou ook de rekening van het op en neer rijden, Bellen en eventuele andere kosten aan T-Mobile sturen, misschien krijg je een paar maanden korting of je krijgt gewoon je geld terug van je iPhone ( die 79 euro)
maarja het is T-Mobile he jongens
  #17  
Oud 27-09-08, 09:24
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Laatste update:

Ik ben er inmiddels achter hoe alles verloopt en heb een nieuwe iphone gekregen. Alles bij elkaar ben ik hem 16 dagen kwijt geweest.
De stapjes:

- ingeleverd bij t-mobileshop
- die sturen hem naar het bedrijf solid vision in Rijswijk, die doen alle reparaties voor de iphone
- nou ja reparaties, ze mogen alleen softwarematige problemen repareren. hardwarereparaties mogen ze niet van apple
- binnen een paar dagen was vastgesteld dat het een hardwareprobleem was.
- Ik zou een nieuwe krijgen
- vervolgens moet solid vision wachten op een nieuwe toestel van t-mobile dat solid vision vervolgens naar de t-mobile shop stuurt. In deze stap zit de grootste vertraging want t-mobile levert maar mondjesmaat toestellen aan solid vision.
- Ik heb hierover contact opgenomen met klantenservice en aftersales van t-mobile of ze niet gewoon uit de winkelvoorraad alvast een nieuw toestel mee konden geven. Vergeet het maar. De 1 is nog dommer dan de ander bij t-mobile en service en klantgerichtheid kennen ze daar niet. Echt verschrikkelijk.
- Afijn ik wel gisteren mijn nieuwe toestel op kunnen halen.

TIP: het telefoonnummer van Solid Vision is: 070 - 307 3112. Een gewoon telefoonnummer met een goede klantenservice. Op basis van je imei nummer kunnen ze exact de status van je reparatie aangeven en wat er gaat gebeuren.

Nu alleen nog met t-mobile in de slag over compensatie.
  #18  
Oud 28-09-08, 12:07
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Heeft er al iemand ervaring met de reparatie service in Belgie via Mobistar?
  #19  
Oud 30-09-08, 09:55
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Gisteren contact opgenomen met de klantenservice i.v.m. compensatie van mijn kosten (bellen, reiskosten, invisible shield) en het feit dat ik mijn Iphone 16 dagen kwijt ben geweest.

Zonder gedoe krijg ik twee maanden abonnement terug ter waarde van 59,90.
  #20  
Oud 30-09-08, 15:19
mattmcmike mattmcmike is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bouw96 Bekijk bericht
Laatste update:
TIP: het telefoonnummer van Solid Vision is: 070 - 307 3112. Een gewoon telefoonnummer met een goede klantenservice. Op basis van je imei nummer kunnen ze exact de status van je reparatie aangeven en wat er gaat gebeuren.
Heel erg bedankt voor de tip!!

Deze moet gestickyt worden vind ik.

Laatst gewijzigd door mattmcmike; 30-09-08 om 15:21.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 kapotte microfoon merijnvld iPhone algemeen 7 19-12-10 14:01
Nieuweling en kapotte Iphone rbaas iPhone algemeen 3 24-06-10 16:33
kapotte iphone ontvangen sharmena iPhone algemeen 2 06-05-09 16:23
Prijsschatting kapotte iPhone Pejee Koopinformatie Nederland 8 14-07-08 18:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.