//

Exchange en outgoing SMTP server

Exchange en outgoing SMTP server discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Klopt het dat je ook nog een outgoing serveradres moet invullen bij een exchange server ? Op het bedrijf staat IMAP Support wel aan, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-08-08, 11:49
jurgencleuren jurgencleuren is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Riemst
Berichten: 10
Standaard Exchange en outgoing SMTP server

Hallo,

Klopt het dat je ook nog een outgoing serveradres moet invullen bij een exchange server ? Op het bedrijf staat IMAP Support wel aan, maar SMTP niet (en daar gaan ze niks aan veranderen). Vaag komt me voor dat Exchange slechts 1 serveradres nodig had, maar absoluut zeker ben ik er niet van.

Misschien best vermelden dat ik 1.1.4 heb draaien en nog niet de 2.0...

Is het nu niet mogelijk om te synchen of heeft iemand een oplossing ?

Groeten,
Jurgen

Laatst gewijzigd door jurgencleuren; 26-08-08 om 11:55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-08, 12:47
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Bij de 1.1.4 is het me nooit gelukt bij klanten, ik denk dat de exchange ondersteuning altijd minimum 2.0 vraagt. In dat geval volstaat het dat de server correct geconfigureerd staat en volgt email inkomend en uitgaand de weg naar de server. Zelf werk ik met de 2.0.2 tot volle tevredenheid met mijn eigen server.
  #3  
Oud 26-08-08, 21:20
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Misschien best vermelden dat ik 1.1.4 heb draaien en nog niet de 2.0...
Is het nu niet mogelijk om te synchen of heeft iemand een oplossing ?
Je kan dus alleen exchange gebruiken vanaf firmware 2.0 en nee je moet geen utgaande server invullen voor exchange.
  #4  
Oud 27-08-08, 17:49
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Je kan dus alleen exchange gebruiken vanaf firmware 2.0 en nee je moet geen utgaande server invullen voor exchange.
Dit is niet 100% waar.
Exchange is niet meer dan een productnaam van Microsoft.
Je kan connecten met een exchange server op diverse manieren.
pop3, imap, mobile sync.
Met name de laatste is alleen beschikbaar vanaf firmware versie 2.0 en kan realtime mail, adressen en agenda syncen.
De andere twee zijn alleen bedoelt om je email op te halen bij de exchange server.
Er bestaat ook een imap idle commando waarmee de verbinding open blijft met de server waardoor je eenzelfde effect krijgt als een push mail oplossing, echter het blijft een pull mail oplossing en is niet altijd beschikbaar.

Het hang dus ook even af van de oplossing die je gebruikt of deze 1 adres vereist of meerdere.
Pop3 & imap gebruiken zowel een inkomende als een uitgaande mail server(adres).

Welke manier voor jou bruikbaar is hangt af van de IT afdeling van jouw werkgever, deze kan aan jou vertellen wat ze ondersteunen en wat de gegevens hiervoor zijn.
  #5  
Oud 27-08-08, 21:56
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Er is een groot verschil tussen connecteren en synchroniseren, jij hebt ze net allemaal op hetzelfde hoopje gegooid, niet echt bevorderlijk voor het goeie begrijpen door anderen.
Om het simpel te houden : bij synschroniseren is een uitgaande server niet nodig, immers ook de uitgaande mail wordt met de server gesynchroniseerd.
  #6  
Oud 01-09-08, 10:23
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Volgens mij en ik denk de gehele ICT wereld zal je eerst met een server moeten connecten "verbinden" voordat je kunt syncen "synchroniseren.
Het is ook hoe je het verwoord, wat er bedoelt wordt is duidelijk lijkt me.
  #7  
Oud 05-09-08, 17:11
erkoster erkoster is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eos400D Bekijk bericht
Bij de 1.1.4 is het me nooit gelukt bij klanten, ik denk dat de exchange ondersteuning altijd minimum 2.0 vraagt. In dat geval volstaat het dat de server correct geconfigureerd staat en volgt email inkomend en uitgaand de weg naar de server. Zelf werk ik met de 2.0.2 tot volle tevredenheid met mijn eigen server.
Welke server? 2003 of 2007. Het werkte voor mij prima met 2007 tot voorkort: over en uit! Ik begrijp van onze support afdeling dat er niets aan de serverinstellingen is veranderd. Ik heb ook niets veranderd aan mijn exchange account instellingen op de iphone. Suggesties?
  #8  
Oud 05-09-08, 19:20
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkoster Bekijk bericht
Welke server? 2003 of 2007. Het werkte voor mij prima met 2007 tot voorkort: over en uit! Ik begrijp van onze support afdeling dat er niets aan de serverinstellingen is veranderd. Ik heb ook niets veranderd aan mijn exchange account instellingen op de iphone. Suggesties?
2003, de 2008 sbs komt er aan, maar dat is nog even wachten. De 2007 exchange sla ik over.
  #9  
Oud 05-09-08, 19:20
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
Volgens mij en ik denk de gehele ICT wereld zal je eerst met een server moeten connecten "verbinden" voordat je kunt syncen "synchroniseren.
Het is ook hoe je het verwoord, wat er bedoelt wordt is duidelijk lijkt me.
Bij push lijkt me dat net iets anders te lopen. Denkt de ICT wereld daar ook zo over ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Exchange email op iphone zonder exchange server iNiels iPhone algemeen 0 12-02-09 11:26
SMTP server groennou Overige providers Nederland 10 05-01-09 19:49
SMTP server T-Mobile niet meer te bereiken hartmanner Odido (T-Mobile) 1 16-09-08 14:29
smtp server geblokkeert ? obionenairobi Odido (T-Mobile) 3 20-08-08 07:23
Multiple SMTP server rsvh iPhone algemeen 5 06-05-08 20:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.