//

[HELP] Foutmelding 1604

[HELP] Foutmelding 1604 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Lieve lezers, Richard heeft weer eens hulp nodig van de mensen die altijd het antwoord weten te vinden. Een maandje geleden ben ik hier ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-08-08, 17:01
RProudley RProudley is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 13
Standaard [HELP] Foutmelding 1604

Lieve lezers,

Richard heeft weer eens hulp nodig van de mensen die altijd het antwoord weten te vinden. Een maandje geleden ben ik hier ook prima geholpen toen ik mijn mail wilde gaan openen via mijn nieuwe iPhone. Vandaag stuitte ik weer op een probleempje dus probeer ik hier wat informatie te kunnen vinden die me verder helpt. Verder wil ik alvast mijn excuses aanbieden als de foutmelding die ik krijg al eerder in een ander topic is behandeld, ik heb helaas niet genoeg tijd om alles goed door te lezen..

Het probleem is als volgt:

Allereerst heb ik mijn iPhone nu iets langer als een maand denk ik, maar ik heb nooit echt gebruik gemaakt van iTunes omdat ik door wat omstandigheden niet over een vaste computer of laptop kon beschikken waar ik al mijn media op kon donderen. Ik heb op de pc op mijn werk de nieuwste iTunes gedownload en via de Store wat CD’s van Coldplay gekocht. Omdat er wat problemen waren met dat profiel op mijn werk, en ik daar niet meer kon inloggen heb ik mijn iPhone die avond gesynchroniseerd op de pc van een vriend van mij, die ook een iPhone heeft en de nieuwe iTunes gebruikte (7.7). Ik wilde wel wat leuke films en muziek hebben die hij in zijn mediabibliotheek had staan dus hebben we mijn iPhone met zijn iTunes gesynchroniseerd. Toen we dat hadden gedaan mertke ik al op dat ik de App. Store op mijn iPhone al niet meer kon gebruiken zonder het wachtwoord van die vriend van mij.

Maar goed, ik had wat muziek, spelletje en films die ik graag wilde dus ik kon nog wel even door tot ik m’n eigen iTunes kon gaan opbouwen (media verzamelen en dergelijke op een eigen computer). Vandaag zat ik na een heerlijke vakantie van 15 dagen weer achter de computer op mijn werk, en ik plug mijn iphoontje in die computer en hij start iTunes op (7.7) en ik zie dat de CD’s van Coldplay die ik toenertijd had gekocht, in de mediatheek stonden van deze iTunes. Dit was dus de iTunes die ik toen een keer had gebruikt om mijn iPhone de updaten en muziek op te zetten waarna ik dacht niet meer op dat profiel te kunnen komen. Daarna zag ik dat er nieuwe software was voor mijn iPhone dus ik download die software en wil dat op mijn iPhone installeren, en toen begon het gezeik. Het downloaden ging prima en het uitpakken ook, en toen hij na een reservekopie maken van mijn iPhone verder wilde kreeg ik een melding dat er een fout was opgetreden en werd mijn iPhone losgekoppeld. Toen ik mijn iPhone opnieuwe in verbinding bracht met mijn computer vertelde iTunes mij dat mijn iPhone hersteld moet worden, wat ik dus nu al voor de 6e keer aan het proberen ben. En steeds, krijg ik op het einde de volgende foutmelding:

"De iPhone iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1604).”

Als ik dan op OK druk wordt mijn iPhone ontkoppeld en kan ik het weer opnieuw proberen. Ondertussen als ik mijn iPhone gewoon aan probeer te krijgen lukt dat niet, hij wilt dat ik verbinding maak met iTunes. Ik heb begrepen dat dit de herstelmodus is.

Ik weet niet wat ik moet doen, en ben nu dus onbereikbaar en kan zelf ook niet meer bellen e.d. Ik hoop dat er een simpele oplossing is voor dit probleem, en als je nog meer informatie nodig hebt zeg je het maar. Ik weet niet of het nog van enig belang is maar ik gebruik hier op mijn werk Windows XP, service pack 3 en ik heb iTunes 7.7.

Alvast bedankt!
Richard Proudley
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-08, 17:07
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

hier staat iets van die foutmelding:
[SIZE=5][/SIZE]
Citaat:
[h2]Error 16XX[/h2]
Probleem: Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.0 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.
Oplossing: Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.0 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker. Nu kun je verder restoren via onze handleiding.
Bron:
Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl
Succes
  #3  
Oud 26-08-08, 17:18
RProudley RProudley is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 13
Standaard

Thanks voor je reply Slodo, maar ik snap niet zo goed waarom ik zou moeten downgraden of wat dan ook. Ik heb gewoon netjes mijn iPhone 3G bij T-Mobile gehaald en dus niet gejailbreaked of unlocked of wattanook.. Zijn er nog andere opties dan dat ingewikkelde gedoe?
  #4  
Oud 26-08-08, 17:24
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

nee, moet niet downgrade
zoals staat aangegeven moet je restoren, maar dan in recovery mode

hier staat wat over recovery:
https://forum.iculture.nl/f59/i...very-mode.html
  #5  
Oud 26-08-08, 17:27
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

De 1604 error is een heel vervelende fout, er is namelijk niet echt 1 remedie tegen.
Het probleem is dat ik nu niet echt weet in welke staat de iPhone is. Heb je al eens een harde reset gegeven (home en power button indrukken totdat je het appeltje weer ziet nadat hij is uit gegeaan).

Als hij weer in restore mode gaat (kabeltje met stekker), kun je nog proberen om hem uit recovery te krijgen zoals ik heb hier heb beschreven.

Het kan ook zijn dat je hem uit recovery kan krijgen door de iPhone te jailbreaken met behulp van QuickPwnGUI.

Als dat alles niet lukt is er nog een mogelijkheid om te restoren met behulp van de SDK, maar dan heb je wel een Mac nodig.

Veel succes....

EDIT
p.s. Ik ben ervan uitgegaan dat je iPhone in recovery staat en niet in DFU. In recovery zie je een kabeltje met een stekker, in DFU is je scherm zwart.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 26-08-08 om 17:33.
  #6  
Oud 26-08-08, 17:28
RProudley RProudley is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 13
Standaard

Precies, maar daar ligt het probleem niet. Hij geeft al aan dat hij mijn telefoon moet herstellen en dat probeer ik ook steeds via iTunes. En na een tijdje krijg ik dan die foutmelding.
  #7  
Oud 26-08-08, 17:47
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Hij geeft aan dat je moet herstellen omdat je opstart in recovery mode. Misschien dat je iPhone nog gewoon opstart maar je zult hem dan wel uit recovery moeten krijgen.

Met de eertse 3 methode die ik beschrijf, probeer je de iPhone uit recovery mode te krijgen. De laatste is een herstel maar dan met behulp van de SDK tools (ontwikkel tools van Apple).

EDIT
Door te herstellen met de SDK tool kan het zijn dat je geen 1604 fout krijgt omdat de time-out langer is bij deze herstel.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 26-08-08 om 18:03.
  #8  
Oud 06-02-10, 01:09
onboard onboard is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard 1604 code

Hij blijft in de recovery mode staan,

Het kan ook zijn dat je hem uit recovery kan krijgen door de iPhone te jailbreaken met behulp van QuickPwnGUI.

Kan je mij de link sturen en een duidelijker aanwijzingen hiervoor?

Ik ben geen computer gooru,maar wel in het bezit van een mac, hoe kan ik nu het beste/makkelijkste mijn iphone weer aan de gang krijgen.

Laatst gewijzigd door onboard; 06-02-10 om 01:24.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Fout 1602 en 1604 Nilson88 Jailbreak 0 21-12-10 12:03
iPhone: Error 1604 isezumi Jailbreak 6 30-06-10 15:30
iPhone: SOS Jailbreak nu foutmelding 1604!! siac Jailbreak 4 10-10-09 15:36
fout 1604 jonathan1993 Archief 4 22-10-08 18:10
error 1604 andre.cossee Archief 0 09-01-08 21:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.