//

Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL)

Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ik mij nu afvraag, kan een Nederlander met een iPhone die hij zich in België heeft aangeschaft (van fabrieksaf dus unlocked) nu binnengebracht worden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-08-08, 16:38
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL)

Wat ik mij nu afvraag, kan een Nederlander met een iPhone die hij zich in België heeft aangeschaft (van fabrieksaf dus unlocked) nu binnengebracht worden bij een apple reseller in NL mocht er ooit een probleem optreden?

Je moet gewoon stellen dat iemand die binnen de garantietermijn een defect aan zijn iPhone heeft met zijn Belgische of Italiaanse bon bij Apple in NL kan komen aankloppen. Kan dat?
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-08-08, 16:47
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

De Italiaanse iPhone moet voor reparatie terug naar de winkel waar hij gekocht is. Voor Belgische iPhones weet ik het (nog) niet.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 28-08-08, 16:53
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Damned, ik dacht dat apple een wereldwijde garantie had op zijn producten? Of doen ze dat in Italië op deze manier omdat de prijzen daar lager zijn en ze op die manier toeristen willen tegenhouden?
  #4  
Oud 28-08-08, 18:45
polowater polowater is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Berichten: 79
Standaard

Ja, ik heb een Italiaanse. . En als hij kapot gaat , kan ik dan niet aankomen met de bon en het feit dat Apple internationale garantie bied? Dat zullen ze 'm moeten repareren., toch?
__________________
iPhone 2G 8GB US ->iPhone 2G 16GB US ->iPhone 3G 8GB IT-> iPhone 3GS 32Gb White NL-->iPhone 4 32GB Zwart (UK) -->
  #5  
Oud 28-08-08, 23:37
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Goed de voorwaarden doorlezen van Apple. Als het wereldwijde garantie is kun je gewoon een Apple servicepunt benaderen. Uiteraard heb je dan niet veel aan de T-Mobile store, neem ik aan.

Brengt mij tot de vraag: Mijn iPhone heb ik bij de BC gekocht, nu wil ik aanspraak maken op de garantie ivm een barst die is ontstaan op de achterkant (ja, die spontane afbrokkeling van plastic), moet ik nu naar de T-Mobile shop, of naar BelCompany..
  #6  
Oud 29-08-08, 10:55
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Nou ik heb dus een Belgische iPhone 3g met een defect. Ik ben hiermee naar een Apple Reseller in NL gegaan. Die heeft het defect netjes bevestigd maar zei dat ik terug moest naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Ik zei dat er wereldwijde garantie op zit volgens de voorwaarden van apple, maar volgens hem was het allemaal een beetje onduidelijk. Toen heb ik Apple maar eens gebeld die vertelde me dat je terug moet naar het land waar je hem gekocht hebt. Dit klopt ook volgens weer andere voorwaarden die ik gevonden heb. Al met al zul je met je iPhone terug moeten naar de winkel of winkel keten waar je de iPhone gekocht hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit het met garantie bij een nieuwe 3GS ?maar zonder bon? corne64 Koopinformatie Nederland 4 20-08-10 13:57
Belgische wetgeving omtrend garantie Runaque Chat en geruchten 0 21-12-09 18:21
Wat gebeurt er met apps als ik een nieuwe iPhone koop? HaKeeM Archief 1 14-12-09 21:36
Belgische wetgeving. hoe en wat? DeepFritz Ontwikkelen voor iOS 1 22-09-09 15:29
Wat kun je doen met een ongeactiveerde iPhone? casfs iPhone algemeen 12 02-04-08 20:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.