iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone Defragmenteren ??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20203-iphone-defragmenteren.html)

z-nyx 28-08-08 17:41

Iphone Defragmenteren ???
 
Is mss een raare vraag , maar is het mogenlijk om je ifhone geheel op te schonen en weer met een schone lei kan beginnen.

bedoel een proggie er op dan weer er af , firmware der op ..weer een andere er over heen.:eek:

Of werkt het niet zo als een een PC ??:confused:

slodo 28-08-08 17:43

een restore en je iphone zou weer helemaal schoon moeten zijn

iScorpio 28-08-08 17:45

Is een optie in de 2.0.x firmware zelf. Duurt wel 2 uur.

Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / 2e optie van boven

cypher21 28-08-08 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 179700)
een restore en je iphone zou weer helemaal schoon moeten zijn

Dat is niet helemaal waar.
Sterker nog, persoonlijke gegevens kunnen vrij gemakkelijk weer teruggetoverd worden!

Zie de optie van Scorpio hierboven als je de iphone ECHT schoon wilt hebben.

z-nyx 28-08-08 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 179727)
Dat is niet helemaal waar.
Sterker nog, persoonlijke gegevens kunnen vrij gemakkelijk weer teruggetoverd worden!

Zie de optie van Scorpio hierboven als je de iphone ECHT schoon wilt hebben.

Maar blijft hij dan wel bij de firmware die er op dat moment op staat en zijn alleen alle prog er van af ?

iScorpio 28-08-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 179731)
Maar blijft hij dan wel bij de firmware die er op dat moment op staat en zijn alleen alle prog er van af ?

Klopt en je instellingen zijn weer terug naar default en je data is ook weg (foto's/mp3 etc.).

z-nyx 28-08-08 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 179738)
Klopt en je instellingen zijn weer terug naar default en je data is ook weg (foto's/mp3 etc.).

is Cydia en installer dan ook verwijderd?:confused:

cypher21 28-08-08 22:26

Ja, die zijn er ook af, die zou je er wel weer vrij makkelijk op kunnen zetten via QuickPWN

flunk 06-09-08 22:21

of kies voor de optie "Upgrade" maar houd dan bij de Mac de Alt/option toets ingedrukt, en bij Windows Shift.
Je kan er dan voor kiezen up te graden met je al eerder gemaakte Custom Firmware die nog helemaal schoon is.

cruez 09-06-10 14:11

weet niet wat de topicstarter juist wilde. maar onder defragmenteren begrijp ik niet schoonmaken.

Ik dacht er ook aan de iphone te defragmenteren. Maar dan wil ik alles behouden zoals het nu is. De bestanden en software, worden dan gewoon beter geordend op de iphone met als resultaat dat deze sneller zou moeten gaan.

Nu ben ik ook niet zo technisch aangelegd om te weten of dit wel nut heeft bij een iphone aangezien deze niet werkt met een harde schijf.

En ten tweede als het nu heeft, hoe doe je het dan?

Ironis 10-06-10 08:44

Volgens mij is het onmogelijk en nog onodig ook.
Flash geheugen werkt veel sneller met het vinden van data dan een harde schijf. Er is geen bewegend onderdeel aanwezig om de data te lezen dus er is niets wat steeds heen en weer moet zoeken om bijv een spel te spelen. Defragmenteren heeft geen nut dus! Het kan overigens niet eens..

Ruben.cc 10-06-10 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 462801)
Defragmenteren heeft geen nut dus! Het kan overigens niet eens..

Het kan wel, maar het nut ontgaat mij ook om eerlijk te zijn. Ik gebruik wel eens een programma om bestanden op een USB stick te defragmenteren. Niet omdat ik het zelf nuttig vind, maar omdat een programma (ISO multi-boot) niet wil werken als de ISO bestanden op de USB stick niet aaneensluitend op de stick staan.

synnath 12-06-10 00:05

Maar heeft het ook echt meerwaarde


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.