//

Wel of niet gejailbreakte 3G en waarom?..

Wel of niet gejailbreakte 3G en waarom?.. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heej beste iPhone 3G bezitters, Mijn vraag is waarom jullie je iphone wel of niet hebben gejailbreakt. Tevens als je hem wel gejailbreakt hebt, hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-08-08, 21:46
Tjainie's schermafbeelding
Tjainie Tjainie is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Het hoge noorden
Berichten: 60
Standaard Wel of niet gejailbreakte 3G en waarom?..

Heej beste iPhone 3G bezitters,

Mijn vraag is waarom jullie je iphone wel of niet hebben gejailbreakt.
Tevens als je hem wel gejailbreakt hebt, hoe is je ervaring met je gejailbreakte 3G.
Ik heb wel ervaring met jailbreak alleen dat was met een ipod touch, maar heb geen zin in een kapotte 3G voor t geval zover zou komen.. aangezien je dan nog gebonden bent aan een abo.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-08, 00:53
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Eerst en vooral kan je de iphone niet stuk maken door middel van een jailbreak.Wanneer je de iphone jailbreakt kan je dus ook soft installeren vanuit cydia en/of installer die meestal gratis is waar er ook heel veel nuttige apps bijzitten. Qua ervaring of deze nu jailbreaked is of niet blijft gelijk.
  #3  
Oud 29-08-08, 07:26
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Niet (meer) en/of (nog) niet. Cryptisch niet?

Ik had hem gejailbreaked, maar op dat moment was er alleen Cydia en die voegde wat mij betreft te weinig toe. Nu is er ook Installer, maar ik heb gemerkt dat ik eigenlijk best zonder kan.

Desondanks, ik blijf nieuwsgierig. Ik denk dat ik even wacht tot de nieuwe WinPwn er is (en misschien dan nog even een paar dagen om te zien hoe die het doet) en dat ik dan eens weer kijk hoe eea er uit ziet en werkt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 29-08-08, 07:31
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik heb de jailbreak nodig om bepaalde instellingen op de iPhone te kunnen aanpassen. Ik benader de iPhone dan via OpenSSH en dit kan alleen met een jailbreak.

Op dit moment gebruik ik Cydia met veel plezier. Installer kan mij nog steeds niet overtuigen, ook de laatse beta niet.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #5  
Oud 29-08-08, 15:58
Tjainie's schermafbeelding
Tjainie Tjainie is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Het hoge noorden
Berichten: 60
Standaard

haha jah,
Het klopt wel dat ik naar mijn mening wel zonder kan aangezien er nu ook app store is.
Maar zoals scorpiosoft zegt k zou mijn iPhone wel graag willen benaderen via OpenSSH dus het blijft lastig. Daarnaast natuurlijk dat app store niet alle applicaties heeft die installer of cydia wel hebben.. dus blijft lastige keuze helaas.

Idd ik ga zelf ook nog even wachten op de nieuwe WinPwn en kijk hoe de ervaringen dan zijn.
  #6  
Oud 31-08-08, 11:25
iHansD iHansD is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Afferden
Berichten: 30
Standaard

Is er eigenlijk al een betrouwbare (zekere) methode om 2.02 te jailbreaken? Is custom firmware een makkelijkere manier, ik zie zoveel programma's die ik moet gebruiken dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie
  #7  
Oud 31-08-08, 14:09
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehannes Bekijk bericht
Is er eigenlijk al een betrouwbare (zekere) methode om 2.02 te jailbreaken? Is custom firmware een makkelijkere manier, ik zie zoveel programma's die ik moet gebruiken dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie
Er is allang een betrouwbare methode en er zijn maar twee programma's voor Mac OSX die je iPhone kan jailbreaken namelijk Pwnagetool en Quikpwn. Gebruik een handleiding die op dit forum staat hoe het te doen. En voor andere vragen AUB eerst de zoekfunctie gebruiken.
  #8  
Oud 31-08-08, 16:19
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Leuk topic en handig!

Hier een iPhone 3G niet gejailbreaked.
Reden hiervoor heb het niet nodig en als ik zo hier en daar lees over crashende apps is dit vaak het geval op iPhones van personen die hem wel gejailbreaked hebben!

Overigens heb ik nog een 1ste generatie die ik wel gejailbreaked en dus ook de verschillen merk en zie..

Voor mij is de iPhone zo in orde op een paar mogelijkheden na.. maar hoop dat Apple deze tzt wel in een update zet. Alles wat ik er extra op wilde zit erop via de App store.
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #9  
Oud 31-08-08, 17:09
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard

Ik heb de Iphone nu een maand en gister gejailbreakt met WinPwn (pc) was best makkelijk. Het programmatje legt je precies uit hoe en wat, wat ik er leuk aan vind is dat je je Iphone meer kan customizen. En hij crasht er niet meer of minder op, ligt er gewoon aan hoe je je Iphone gebruikt denk ik.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat je garantie vervalt want die blijft nog gewoon (correct me if I'm wrong)
  #10  
Oud 31-08-08, 17:34
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV Bekijk bericht
Je hoeft ook niet bang te zijn dat je garantie vervalt want die blijft nog gewoon (correct me if I'm wrong)
dan moet ik je teleur stellen. je garantie vervalt wel, maar na een restore van de officiele firmware is de jailbreak weg en kan apple/T-mobile niet meer zien dat er ooit een jailbreak op heeft gezeten
  #11  
Oud 31-08-08, 18:51
Wingzero's schermafbeelding
Wingzero Wingzero is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slodo Bekijk bericht
dan moet ik je teleur stellen. je garantie vervalt wel, maar na een restore van de officiele firmware is de jailbreak weg en kan apple/T-mobile niet meer zien dat er ooit een jailbreak op heeft gezeten
maja als je je garantie nodig heb omdat je iphone dood is heb je daar ook weinig aan he
  #12  
Oud 31-08-08, 20:59
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

ze kunnen toch als ze willen zien of de bootloader nog origineel is of niet?
want als je hem jailbreakt gaat toch de bootloader naar 3.9? (origineel 4.6)
__________________
USE THE FORCE
  #13  
Oud 01-09-08, 17:03
Tjainie's schermafbeelding
Tjainie Tjainie is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Het hoge noorden
Berichten: 60
Standaard

Ja idd, volgens mij als je hem gejailbreakt hebt blijven er altijd sporen achter.. vandaar wil k eigenlijk nog wel wachten met jailbreaken.. mocht t toch mis gaan (kleine kans oke dat wel maarjah) dan zit k nog aan me t mobile abo voor 2jaar.. -.-
  #14  
Oud 01-09-08, 17:20
Pleurat Pleurat is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Viloorde, België
Berichten: 39
Standaard

Kan er iets (ergs) gebeuren als je nou je iPhone aan het jailbreaken bent, en je laptop valt ineens uit, of de usb-verbinding valt uit(wat meestal bij me gebeurd).
  #15  
Oud 14-09-08, 20:11
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik heb mijn iPhone nog niet "gejailbraked" simpelweg omdat "jailbrake" voorlopig de enige term ik die ik begrijp. :-P Ik ben het echter wel van plan en wel om de enkele reden dat ik weer gewoon via mijn telefoon (als modem) wil kunnen internetten zoals ik dat ook de afgelopen twee jaar met mijn Windows Mobile toestel heb kunnen doen (en zoals ik ook NU noodgedwongen weer via mijn oude HTC toestel online zit). V.w.b. de software vind ik het nog niet nodig, voorlopig vind ik meer gratis software in de App Store dan ik tot nu toe wil hebben.
Ik heb nu op een ander scherm PwnageTool open staan met een heleboel keuze-mogelijkheden, dus ik hoop over een paar uurtjes via de iPhone online te kunnen komen (of jullie zien mij een tijdje niet meer). :-P
  #16  
Oud 14-09-08, 22:12
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

Ik heb vandaag ook maar eens mijn 3G gejailbreakt ben er tot nu toe erg blij mee. mijn touch is ook al een tijdje gejailbreakt dus ik wist al hoe het moest
  #17  
Oud 14-09-08, 22:32
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Inmiddels heb ik mijn iPhone 3G ("Legaal" van T-Mobile met FW 2.1) ook kunnen "jailbraken". Helaas niet met behulp van dit forum. Het is hier ongetwijfeld een bron boordevol waardevolle informatie voor "ingewijden", maar mijn hacker-kennis gaat momenteel niet verder dan Commodore 64, Windows, OS X en PSP. :-P Na het volgen van een link naar iclarified.com heb ik eerst de tutorial met PwnageTool geprobeert maar liep tot 3 keer toe tegen een foutmelding 1600 aan. Daarna de tutorial met QuickPwn gevolgt en zonder een centje pijn heb ik nu een mooie annanas bij het opstarten en zie ik Cydia en Installer erbij staan waar ik zo eens lekker mee ga rommelen.

Ik was nog heel even bang dat ik terug was gevallen naar een GPRS verbinding, maar ik was vergeten dat ik zelf de 3G had uitgezet omdat ik tijdelijk een ander T-Mobile abonnement (zonder Web-n-Walk) in mijn iPhone had gestopt. :-P

Puntje bij paaltje dus eindelijk een "vrije" iPhone! Ik ga meteen mijn profiel aanpassen.
  #18  
Oud 27-02-10, 22:49
kev1ek1lla kev1ek1lla is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik HAD he "gejailbreaked" maar ik heb hem weer hersteld omdat ik toch wel een beetje bang was voor de risoco's maar nu heb ik een vraagje. Als ik mn Iphone alleen "jailbreak" om de thema's en de achtergrond van het menu te veranderen heb ik dan net zoveel risico's als bijvoorbeeld bij hetdownloaden van programma's?
  #19  
Oud 28-02-10, 00:55
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Welke risico's heb je het dan over?
  #20  
Oud 28-02-10, 11:21
kev1ek1lla kev1ek1lla is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

dan heb ik het over de risico's dat bijvoorbeeld iets of iemand met mijn telefoon naar het buitenland gaat bellen of mn gegevens kan bekijken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
waarom ipod touch 3g wel multitasking en wallpaper? Guest-20191103144301 Ringtones en Wallpapers 2 02-10-10 19:08
Waarom laat mijn iPhone veel platenhoesjes niet zien die er in iTunes wel zijn? tergil Archief 1 19-02-09 18:45
Bij een gejailbreakte iphone kan je dan niet firmware opgraden of wel? orli Archief 5 16-04-08 23:15
Waarom 1.1.3 toch ? Kan wel janken !!! isyan68 Archief 23 12-02-08 07:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.