iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   tip: sms 160 tekens (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20255-tip-sms-160-tekens.html)

jolyon 29-08-08 04:50

tip: sms 160 tekens
 
Beste mensen ik hoop niet dat ik dubbel post maar ik las net ergens dat als je niet meer dan 5 regels tikt in je sms dat je dan precies 160 tekens hebt.
Dus ga je naar regel 6 dan zit je op sms nummer 2.
Voila.

ButcherJF 29-08-08 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jolyon (Bericht 180050)
Beste mensen ik hoop niet dat ik dubbel post maar ik las net ergens dat als je niet meer dan 5 regels tikt in je sms dat je dan precies 160 tekens hebt.
Dus ga je naar regel 6 dan zit je op sms nummer 2.
Voila.

Is simpel te checken, dit, en klopt niet helaas.

Typ maar eens een regel (met cijfers bijv.) in je SMS-app, je zult zien dat er 24 karakters op één regel passen. Vijf regels geeft dan 120 tekens, om aan 160 te komen moet je op 8 tekens na 7 regels voltikken.

Eigenlijk hoef je dus voor je iPhone niet eens tot 10 te kunnen tellen om tot 160 te kunnen tellen -ofzo :D ?!

macfreaker 29-08-08 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jolyon (Bericht 180050)
Beste mensen ik hoop niet dat ik dubbel post maar ik las net ergens dat als je niet meer dan 5 regels tikt in je sms dat je dan precies 160 tekens hebt.Dus ga je naar regel 6 dan zit je op sms nummer 2.
Voila.

Wanneer je bitesms gebruikt zie je ook wanneer je aan het tweede bericht begint. Kan al vervanger van je huidig sms app gebruikt worden.

Ironis 29-08-08 08:35

Overigens is de theorie van 24 tekens ook niet waar. Ik heb net een test tekst ingetyped, en kwam op 27 uit. Zoals je ook kunt zien neemt een 'l' bijvoorbeeld minder ruimte in dan een 'm'. Aangezien de regels niet op aantal tekens worden afgebroken, maar op eeen vaste breedte, waarop een heel woord op de volgende regel wordt gezet, zul je toch moeten blijven tellen.

Maargoed, het maakt mij niet uit als ik per ongeluk te veel tekens heb: ik heb 150 SMS per maand die ik never nooit op maak!

samanta 11-01-10 14:46

Het blijft wel een beetje jammer dat de iPhone niet aangeeft op hoeveel smsjes je zit aangezien de telefoons van 10 jaar geleden dit zelfs wel doen..
Voor de rest ben ik wel erg blij met me iPhone hoor:)

Stephanie-Alb 12-01-10 20:12

Dat had mijn oude Sony Ericson. Ik werd er helemaal gek van, dat ding gaf telkens aan wanneer hij naar de 2e sms ging! Aaaaah!!!! Ben juist blij dat de iPhone dat niet heeft! Dan zou een optie waarbij je dat aan of uit kan zetten beter zijn!

AXGTI 24-03-10 15:29

Idd, ik zou wel zo'n optie willen hebben! Vind t maar niks dat ik weer 7 dollar kwijt ben voor Bitesms... Moet tog anders kunnen apple!

Bomans 24-03-10 15:36

Je had ook gewoon sms helper kunnen installeren via cydia en die 7 dollar in je zak laten zitten.

AXGTI 24-03-10 21:24

Je berichtje kwam nog op tijd! Thanx voor de tip!

sham27 24-03-10 23:49

Sms+ gebruik ik sinds paar weken om dit probleem te verhelpen, ideaal!!

mamanat 26-03-10 17:12

Ik ben nog niet zo handig met mn iphone:O Mag ik vragen hoe ik aan sms+ kan komen??Alvast bedankt!

Scooter 26-03-10 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mamanat (Bericht 430790)
Ik ben nog niet zo handig met mn iphone:O Mag ik vragen hoe ik aan sms+ kan komen??Alvast bedankt!

via de appstore ;)

cbeekwilder 29-03-10 22:08

Hallo, ik heb sinds kort een iphone en kwam er laatst achter dat wanneer ik een lang smsje wil versturen, iphone deze omzet in een mms. zonder waarschuwing.
Ik vind dit erg vervelend omdat ik voor mms moet betalen en mijn smsbundel groot genoeg is. Herkent iemand dit probleem en wat is er aan te doen?

sham27 29-03-10 23:51

Hmm, dat is vaag.. Daar heb ik geen last van gelukkig. Ik kan juist geen mms ontvangen ;-)

WFJ 07-04-10 10:03

Dit komt wss omdat je mms service aanligt. Als je een groeps'sms' verstuurt zal hij dit ook als mms versturen. Dus je mms-functie uitzetten kan helpen. Alhoewel ik dat nu niet meer zeker ben met de nieuwere updates?

beolatin 07-04-10 16:12

wooww, wacht even,, dus als ik het goed begrijp, geeft je iPhone het niet aan als je met je 2e smsje bezig ben?
oeps.. niet geweten, dat is wel even een nadeel hoor! heb nog niet echt lange berichten gestuurd, maar wel langer dan 5 regels soms..
maar het zijn 160 tekens per sms?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.