//

Ben jij ook tevreden?

Ben jij ook tevreden? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Over het algemeen zijn mensen geneigd vooral te posten als ze niet tevreden zijn en dat is natuurlijk best logisch. Maar zijn er dan geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-08-08, 09:42
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard Ben jij ook tevreden?

Over het algemeen zijn mensen geneigd vooral te posten als ze niet tevreden zijn en dat is natuurlijk best logisch. Maar zijn er dan geen tevreden gebruikers?

Na veel te lang wachten op de levering bij een contractverlenging (daar was ik dus niet zo tevreden over) heb ik deze week de iPhone ontvangen. En mijn ervaring na een paar dagen? Dik tevreden!

Ik heb gewerkt met verschillende Windows Mobile telefoons (E-ten en o.m. Touch Diamond), maar de bediening van de iPhone is daarmee vergeleken uniek. De specs van WM zijn misschien wel heel goed, maar de bediening blijft ver achter bij Apple. Zo zat ik met TouchFlow toch om de haverklap weer in WM en bediening met alleen de vingers (dus zonder stiftje) was niet te doen. De gevoeligheid van het iPhone screen is vele malen beter, je hoeft eigenlijk niet op het scherm te drukken. Synchronizeren met iTunes vind ik veel makkelijker en degelijker dan met Windows Mobile centrum. Het aanbod van betaalbare of gratis software voor de iPhone blijft nog wat achter bij Windows Mobile, neemt niet weg dat de installatie via de Apple Store veel makkelijker verloopt en het feit dat Apple een selectie maakte van software zorgt ervoor dat er geen "rommel" geïnstalleerd wordt. En, last but not least, de iPhone is sneller dan elke Windows Mobile telefoon die ik heb gebruikt.

De 3G verbinding is in en om mijn woning (postcode 4001) redelijk tot goed. Ja, het varieert van 1 tot 5 streepjes, twee meter verplaatsen geeft al een verschil. Maar dat was met een Diamond Touch niet veel anders. Ik heb hoe dan ook altijd 3G en connectie met m'n 2 Wi-Fi access points verloopt automatisch en foutloos.

Ik lees veel klachten over het stroomgebruik, de accu zou snel leeg zijn. Dat klopt wel, maar het verschilt weinig met de andere PDA's die ik gebruikte. Als je het stroomverbruik vergelijkt met een gewone telefoon is het heel veel hoger. Vergeleken met soortgelijke toestellen is er m.i. niet zo veel verschil.

Over T-Mobile ben ik niet zo tevreden v.w.b. reageren op mijn e-mails en de levertijd was, zo ik hierboven schreef, veel te lang. Wel heeft men na één telefoontje het lopende Relax abonnement omgezet in een I-150 abonnement en de online beheersschermen (zakelijk) waren na 24 uur al helemaal bijgewerkt. Nu maar hopen dat men na alle iPhone perikelen het hoge serviceniveau van een paar maanden geleden weet te herstellen.

Kortom, ik ben behoorlijk tevreden. Misschien ook wel omdat ik niet overgestapt ben van een "gewone" telefoon naar een iPhone maar al wat ervaring had met Windows Mobile telefoons. Ik hoop dat anderen uiteindelijk net zo tevreden zijn als ik. Als dat zo is lees ik hieronder graag waarom...

Laatst gewijzigd door HansTis; 29-08-08 om 14:43.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-08, 10:02
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Wat een leuk topic dit! Constructief klagen is prima hoor maar iets positiefs is ook welkom. Ik ben heel tevreden met mijn iPhone 2G sinds 2007. Ben het helemaal eens met je over het bedieningsgemak. Heb onlangs nog even een PDA van 1 jaar oud gereanimeerd om wat contacten over te zetten maar had het gevoel alsof ik weer in het stenen tijdperk was beland met die stylus Ik zie om me heen ook steeds meer mensen overstappen naar de iPhone.
Ben dus erg tevreden. En over 2 weken haal ik mijn zwarte 3G uit Italie, hup Vodafone sim erin en dan ben ik nog meer tevreden
  #3  
Oud 29-08-08, 10:10
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Aan de Iphone zal het waarschijnlijk niet liggen. Als ik buiten loop en op mijn huisadres ook binnen werkt het perfect. Vind het een goed apparaat. Alleen op mijn werkadres binnen werkt hij niet. Dat ligt niet aan de Iphone maar aan T-Mobile. Geen enkele telefoon met T-Mobile werkt hier. Helaas wist ik dat niet vooraf. De Iphone's met KPN werken hier wel.
Helpdesk werkt niet goed. Klacht 27 juli gemeld en na diverse e-mails en telefoontjes alleen maar beloftes over terugbellen door technische dienst. En dat gebeurt dus niet.
  #4  
Oud 29-08-08, 10:20
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Ik denk dat de technische dienst het erg zwaar heeft. We moeten wel rekening houden met het feit dat T-Mobile in een zeer korte time-to-market heeft moeten werken, waardoor systeem aanpassingen achterlopen. Ik werk zelf in de IT wereld en heb veel met dit soort systemen te maken, geloof me, het werkt nooit feilloos en je kan ook niet verwachten dat T-Mobile op zo'n korte termijn al zijn systemen perfect in orde heeft. Dit kost wat tijd en zal vanzelf weer goed komen.

Bereik? Tja, je moet wel rekening houden met kantoorpanden met een staalconstructie, dit werkt het bereik altijd tegen. Sommige aanbieders hebben toevallig een mast vlakbij staan. Ik heb ook locaties gezien waar T-Mobile prima bereik had en andere netwerken totaal niet. Dit is dus in mijn ogen toeval.

Mijn vragen mbt hotspots (KPN hotspot werkt nog niet goed, soms wel, soms niet) duren ook lang om beantwoord te krijgen. Ik neem aan dat men het erg druk heeft met het wegwerken van achterstanden in de systemen.

Over de iPhone zelf ben ik uiterst tevreden. Firmware v2.0.2 is niet echt top, maar ik verwacht binnenkort wel een update om dit weer te fixen. De telefoon is vele malen sneller en gebruiksvriendelijker dan WM telefoons, en de batterijduur nagenoeg gelijk (als het al niet iets gunstiger is!). Ook heb ik last van een barst op de plastic achterkant (intussen bekend probleem voor de fanatieke forum / site bezoeker), dus ik ga vandaag naar de T-Mobile winkel om verhaal te halen. Kijken wat ze doen.

Kortom: Zeer tevreden, altijd al tevreden geweest, maar door de drukte zie ik de missers van de HD door de vingers. Ik neem aan dat T-Mobile dit snel weer op de rit heeft, want het is altijd prima geweest. Let ook op, als je geen iPhone gerelateerde vragen hebt wordt je direct goed en snel geholpen.
  #5  
Oud 29-08-08, 14:00
thekoot thekoot is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 14
Standaard

werk nu 3 weken met de iPhone en ik moet zeggen dat ik het wat bediening betreft helemaal met jullie eens ben. heb er intussen 10 jaar WM opzitten en dat pennetje was ik wel zat.

wel mis ik een paar functies die eigenlijk standaard horen te zijn bv.
het zoeken naar afspraken in de agenda kan ik niet vinden en dat mis ik echt erg.
en het bekende kopieren en plakken.

verder is het een machtig ding en dat opladen van de batterij valt ook best mee als je bekijkt hoeveel uur per dag je er mee speelt. dan houd ook een wm het geen dag vol. overigens als je het voor elkaar krijgt om hem 2 dagen niet te gebruiken anders dan bellen, gaat hij gewoon 2 tot 3 dagen mee zonder te laden.

fijn dingetje meneer Apple
  #6  
Oud 29-08-08, 14:06
frederiks frederiks is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

ook ik ben eigenlijk vooral tevreden.
  #7  
Oud 29-08-08, 14:36
Kriek Kriek is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 43
Standaard

Ik heb de 1gen iphone en ik ben meer dan tevreden. Geweldig apparaat. Je kan er gewoon niet meer buiten.
__________________
iPhone 8gb RIP, iPhone 3G 16gb, iPad 16gb
  #8  
Oud 29-08-08, 16:07
macmaccie macmaccie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 71
Standaard

Ook ik kan niet meer zonder...

Geweldig apparaat
  #9  
Oud 29-08-08, 16:12
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

ik vind het, zoals waarscheinlijk de meeste mensen, ook een geweldig apparaat
  #10  
Oud 29-08-08, 19:46
roypierce roypierce is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Heb jaren gebruik gemaakt van een topmodel PDA van Compaq en een losse telefoon. Sinds een maand overgestapt op de Iphone en dat is me over het algemeen heel goed bevallen.
Wat me vooral ook opvalt is het mooie scherm dat zelfs in het daglicht heel goed afleesbaar is. Verder is het browsen op de Iphone een genot en is de bediening inderdaad uniek en leuk. Wel zit ik op het toetsenbord nogal eens naast de juiste toets, maar dat is een kwestie van wennen.
Ook vond ik de standaard agenda heel redelijk, maar ik mis Pocket Informant. Gelukkig is Webis echter bezig ook een versie voor de Iphone te maken. Hopelijk zit er dan een zoekfunctie in en een ondersteuning voor categorien en een integratie met de taken. Ook mis ik mooi notitie-programma als Phatnotes waar ook gebruik kan maken van rich text format. Ik vind het standaard NOTE programma wel heel leuk uitgevoerd, maar te beperkt. Geen categorien of hierarchie en RTF. Gelukkig is er wel Evernote wat ik nog wat verder moet onderzoeken.

Al met al ben ik best tevreden, en zal het alleen nog maar beter worden.
  #11  
Oud 30-08-08, 20:14
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Hier ook een tevreden klant! Na 10 maanden een 1st Gen nu 1 week de 3G en ben nog steeds blij!
  #12  
Oud 30-08-08, 22:27
Goudvis12 Goudvis12 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 249
Standaard

ik ben tot nu toe wel tevreden, de snelheid via Wi-Fi is erg goed.. Nog geen 3g uitgeprobeerd omdat ik hiervoor geen abonnement heb.

Voor de rest goed
  #13  
Oud 30-08-08, 23:32
FarEast FarEast is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Smile Ja hoor, erg tevreden.

Inderdaad een leuke topic!!! Wordt een beetje moe van al die klachten...

Dus... ook hier een tevreden gebuiker. Ik ben al een lange gebruiker van PDA's van een paar Psion's (3a en 5) en palmpjes (m500 en Clie) en dan als voorlaatste een Vario. Nu dus aan de iphone. Ik heb hem pas sinds kort en de wachtijd viel erg mee: van belletje tot levering 2 weken met een verlenging (en met korting). Volgende week gaat 3g lopen en dan kan ik eens zien hoe mijn ervaring dan zal zijn. Op dit moment gewoon mij flex sim erin met PIT en heb geen klachten. natuurlijk wel een jailbreak om het een e.e.a. aan te passen zoals ik gewend ben. Maar let wel, mijn ervaring met ELK toestel is, hoe meer je aanpast/erop installeerd des te instabieler het OS zal worden. Wel kan ik goed merken dat dit (iphone OS) nog steeds in de kinderschoenen staat en dat veel software bedrijven hun software nog moeten aanpassen. Tenminste als ze maar goede afspraken maken met apple om de verdiensten te verdelen. Desondanks is mijn toestel zoals ik het heb ingericht erg stabiel. Door alle klachten welke ik hier had gelezen dacht ik wel even van, heb ik er goed aan gedaan dit toestel te bestellen... Kinderziektes of niet, ik juich elk nieuw OS toe. Hoe meer keus, hoe meer druk op de ketel om het te verbeteren.
Waar ik vooral tevreden over ben is het gebruiksgemak. Het scherm is enorm makkelijk te gebruiken en eindelijk kan ik internetten zonder om de 10 minuten mijn geheugen vrij te maken (in vergelijking met PIE op de vario). Over de synchronisatie ben ik ook tevreden: geen last van vertragingen o.i.d. (ook niet bij de backup) en ik hoef niet meer gebruik te maken van de Missing Sync.
En als laatste opmerking wil ik ook wel even kwijt dat ik het ook een erg mooi toestel vind!
  #14  
Oud 31-08-08, 00:30
BarnOwl's schermafbeelding
BarnOwl BarnOwl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Kan me helemaal aansluiten bij topic starter: Vanaf 2002 Windows Mobile gebruikt met af en toe een zijsprong naar Symbian.
Nu een paar weken de iPhone. In eerste instantie niet echt enthousiast omdat ik net een nieuwe HTC Diamond had en hier zeer gelukkig mee was.
Ik ben echter de laatste week zeer verknocht geraakt aan de iPhone en dat omdat het gewoon werkt!

Iedereen die met Winblows (moet) werken weet dat je altijd uren bezig bent om "ergens"te komen. Ik bedoel dat je altijd zit te klooien om je doel te bereiken. Met het nieuwe touch screen en de HTC Touch interface begint het er een beetje op te lijken maar het is gewoon weer lastig terwijl Apple het toch weer voor mekaar heeft een interface te maken die gewoon recht door zee werkt.

Ok, er zijn nog een aantal tekortkomingen: GEEN cut & paste, belachelijk! Waarom niet? En waarom in Godsnaam een GPS inbouwen als je te gierig bent om iemand een goede navigatiesoftware te laten leveren???? TomTom had de software al klaar liggen in juni! Verdien je nog niet genoeg aan die in China geproduceerde iPhones waar de knoppen vanaf breken Steve Jobs? Je lijkt Bill Gates wel!

Maar verder is het gewoon een gelikt device met een geweldige aaibaarheidsfactor om verliefd op te worden!
Ik heb mijn Touch Diamond de laatste week niet meer aangeraakt!

Laatst gewijzigd door BarnOwl; 31-08-08 om 00:35.
  #15  
Oud 31-08-08, 09:18
Silver Silver is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 94
Standaard

Ben ook erg tevreden met mijn iPhone. Alles werkt dan ook naar behoren.
Vind hem wel erg glibberig. (Al is het tot nu toe bij schrikken gebleven).
__________________
PC Olé
  #16  
Oud 31-08-08, 09:25
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Ik kan volop A4'tjes vullen met klachten over T-Mobile, wat er mis is aan de iPhone, hoe belabberd dit of dat is en hoe het beter kan.

Dat doe ik dus niet want het is volslagen zinloos en verhoogt alleen het irritatie gevoel bij mijzelf en "meehuilen met de wolven" levert alleen maar een bevestiging op.

Kortom, zolang de iPhone doet wat hij moet doen en dat goed doet (ik heb nog nooit geen verbinding gehad!) ben ik dik tevreden met het "ding".
  #17  
Oud 09-09-08, 22:22
@arjan @arjan is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

hoi allemaal
heb een iphone 1g vanuit the usa, alles mee gedaan en gebeurd, stuiteren op de stenen, in het zand op het strand, sneeuw (-18 graden), regen, zon (+40 graden) en heb alle soorten van updates erop gezet eraf gehaald. Ook wel eens misgegaan met updaten maar opnieuw begonnen en gewoon weer draaien.
Heb werkelijk overal verbinding maar dan moet je wel gewoon KPN hebben en niet al die tweederangs providers!!!!
LANG LEVE THE IPHONE, BEN RADELOOS ZONDER DAT DING.

Groeten van een grote apple fan
  #18  
Oud 09-09-08, 23:41
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

ik ben ook een zeer tevreden over iphone maar wel als een telefoon, al zeggen ze dat iphone bij smartphones categorie zit is het niet helemaal waar, als je zakelijk wil gebruiken kun je het beste een nokia htc of blackberry kopen
een vriend van me die eigenlijk helemaal geen verstand van telefoon heeft spijker op zijn kop geslaan, iphone is een sexy telefoon , gebruiksvriendelijk en
net zo als een ferrari je mag ermee rijden maar achteraf weet je dat je maar 120 mag , terwijl een ferrari makkelijk 300 kan halen zo is het met iphone os
apple heeft meer moeite gedaan om hun software niet te laten cracken dan aan normale zaken denken, zoals navigatie camerafuncties bestandsysteem tekstverwerken, flashsupport en ga zo maar door

maar waarom ben ik dan tevreden, iphone is een heel mooie tel om te zien, zeer gebruiksvriendelijk, batterij gaat heel goed mee met mijn gebruik spelletjes zijn vetcool en safari is beste browser op een telefoon absoluut,
  #19  
Oud 10-09-08, 00:23
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

Ik ben er ook erg blij mee hij ziet er geweldig uit heel solide in tegenstelling tot WM toestellen, ik heb ook verder geen last van slecht bereik wegvallende gesprekken etc
  #20  
Oud 11-09-08, 17:29
polowater polowater is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Berichten: 79
Standaard

NERGENS LAST VAN!, gewéldig apparaat!
__________________
iPhone 2G 8GB US ->iPhone 2G 16GB US ->iPhone 3G 8GB IT-> iPhone 3GS 32Gb White NL-->iPhone 4 32GB Zwart (UK) -->
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe ben jij op dit forum terechtgekomen? Bordyl Chat en geruchten 33 02-08-09 20:40
Ben jij de eerste met een 3G die zich hier meldt? Fresh Chat en geruchten 98 31-07-08 02:47
Hoe blij ben jij met je iPhone? stereopanda iPhone algemeen 120 04-07-08 10:36
heb jij ook veel sources op je installer ? en ben je het ZAT om als eenGEK te wachte? GeeSee iPhone algemeen 4 02-04-08 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.