iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   This accesory is not made to work with iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/2027-this-accesory-not-made-to-work-with-iphone.html)

fedorr 08-11-07 23:42

This accesory is not made to work with iPhone
 
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn docking poort van mijn iPhone. Er zit waarschijnlijk een vuiltje in die kortsluiting veroorzaakt waardoor de iPhone denkt dat er een niet ondersteunde accessoire wordt gebruikt.
Elke keer komt de foutmelding:
This accesory is not made to work with iPhone
Would you like to turn on Airplane Mode to prevent interference?

Het vervelende is dat deze foutmelding ook opkomt met toetsen blokering aan en als hij dan in je zak is wil je wel eens yes in toetsen waardoor regelmatig mijn telefoon in airplanemode schiet en ik onbereikbaar ben. Hebben meer mensen hier problemen mee, en wie weet een veilig methode om het op te lossen. Ik heb al van alles geprobeerd. Tandenstokers, papier, tandenborstel. Ik wil ook niets beschadigen daarin.

Fresh 09-11-07 00:20

Dit is heel normaal voor accessoires die voor de iPod bestemd zijn. Het gebeurt bij mij ook met mijn wekkerradio. Als je hem niet in airplane mode zet kun je interferentie krijgen via de luidsprekers door de GSM straling. De wekkerradio is wel gewoon bruikbaar met de iPhone, alle iPod functies werken.

Wat voor "accesory" gebruik je dan?

fedorr 09-11-07 00:33

Geen accessoire, er is geen enkele accessoire aangesloten. Het gebeurt ook gewoon in mijn zak met toetsenvergrendeling aan. De foutmelding gaat daar dwars overheen.

Fresh 09-11-07 00:40

Dat is inderdaad wel heel vreemd. Je gebruikt ook geen bluetooth headset of zo?

fedorr 09-11-07 00:58

Bluetooth staat altijd uit bij mij. Overigens als je met een papiertje de dockingpoort schoonmaakt, doet hij het 5 min goed.

KleineAap 09-11-07 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 14090)
Bluetooth staat altijd uit bij mij. Overigens als je met een papiertje de dockingpoort schoonmaakt, doet hij het 5 min goed.

Je zou t kunnen schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol... Maar of dat kortsluiting kan geven of kwaad kan weet ik niet (zou hem zo even helemaal uitzetten als je dat gaat doen... & het is eigen risico!), google anders even op clean ipod connector ofzo?

Sleevemaster 09-11-07 13:35

Er zijn hiervoor speciale kontaktreinigers (spuitbus) in de handel. Contactspray: CRC Contact Cleaner

absrnd 09-11-07 13:44

al je gaat blazen loop je de kans dat hetverderin de Iphone gaat zitten, je zou beter even de stofzuiger erop kunnen zetten. :)

Mdevri 18-02-08 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 14060)
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn docking poort van mijn iPhone. Er zit waarschijnlijk een vuiltje in die kortsluiting veroorzaakt waardoor de iPhone denkt dat er een niet ondersteunde accessoire wordt gebruikt.
Elke keer komt de foutmelding:
This accesory is not made to work with iPhone
Would you like to turn on Airplane Mode to prevent interference?

Ik heb ditzelfde probleem. word er echt schijtziek van. ik heb t ook als ik muziek luister, op safari zit of een spelletje aan t spelen ben via de gba emulator.. heb jij dit ook?
Ik heb nooit geweten dat dit komt door een vuiltje in de docking poort.. komt t altijd hierdoor of kan t ook ergens anders van komen??

edit/ quote gefixt :)

gr. Marc

fatlobster 19-02-08 16:31

Lijkt mij meer op een los contact.
Is wel lastig om dat te checken omdat de Iphone redelijk moeilijk open te krijgen is en de connectors klein.

Misschien moet je even met een vergrootglas kijken naar je Ipod connector, het kan best zijn dat een van de pinnetjes krom is en dan af en toe connectie maakt met een andere pin.

Suk6!

fedorr 19-02-08 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mdevri (Bericht 67081)
['quote=fedorr;14060]Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn docking poort van mijn iPhone. Er zit waarschijnlijk een vuiltje in die kortsluiting veroorzaakt waardoor de iPhone denkt dat er een niet ondersteunde accessoire wordt gebruikt.
Elke keer komt de foutmelding:
This accesory is not made to work with iPhone
Would you like to turn on Airplane Mode to prevent interference?['/'quote]

Ik heb ditzelfde probleem. word er echt schijtziek van. ik heb t ook als ik muziek luister, op safari zit of een spelletje aan t spelen ben via de gba emulator.. heb jij dit ook?
Ik heb nooit geweten dat dit komt door een vuiltje in de docking poort.. komt t altijd hierdoor of kan t ook ergens anders van komen??

edit/ de quote werkt niet...

gr. Marc

Ik had hetzelfde probleem ja, erg irritant. Omdat inmiddels ook mijn beeldscherm gekraakt was heb ik gelijk alles vervangen en nu doet hij het weer perfecto.

^^^^PS even een slash forward toevoegen aan de laatste quote.^^^^

Mdevri 19-02-08 17:28

heb vanmiddag ff contactspray gekocht. had ff via google gezocht, en er waren meerdere mensen die zijden dat dit moest werken. dus ik t op me poort gespoten.. werktè twee uren goed.. daarna kwam de foutmelding gewoon weer terug.. heb ook teveel contactspray gesprayt en nu zit er vocht acher me scherm :mad::mad:!! focking ***!.

heb m nu aan de lader gehangen zodat ie wat warmer wordt en m in de dock gezet zodat t vocht naar beneden kan lopen. moet m vanavond maar ff bij de kachel zetten.. hoop dat t weggaat...

Ik zal ff de apple store in San Diego mailen. daar komt ie namelijk weg...

gr. Marc

iPhaul 05-06-10 00:31

het zijn idd vervuilde contacten onderaan de stekker.
reinigen met electronic contact spray en eventueel met naaldje de contacten wat schoonwrijven (voorzichtig ! ). Werkt sedertdien reeds 6 maand goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.