//

Mails versturen via EDGE / GPRS

Mails versturen via EDGE / GPRS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem (zijnde geen mails kunnen ontvangen en vooral verzenden vanop de iPhone) kwam ik nogal vaak ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-09-08, 23:07
Wijcky Wijcky is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Reet (België)
Berichten: 81
Standaard Mails versturen via EDGE / GPRS

Hey,

Tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem (zijnde geen mails kunnen ontvangen en vooral verzenden vanop de iPhone) kwam ik nogal vaak de opmerking tegen dat het ontvangen wel lukte, maar het verzenden niet.

Nu dit is eigenlijk normaal. Voor de inkomende is er meestal geen controle, maar de meeste providers (zoals in mijn geval Telenet) voeren daar wel een controle uit op de uitgaande. Daarom moet je eigenlijk de relay gebruiken van je provider waarmee je contact hebt. Via EDGE/GPRS is dat dus eigenlijk de uitgaande server van je provider.

Daarom ben ik op google op zoek gegaan naar de uitgaande server van mobistar en vond deze handige lijst...

Nederland
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl
KPN: mail.hiway.nl
Orange: smtp.orange.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl (gebruikersnaam/wachtwoord invullen. Je password is identiek aan de password die je bij My Vodafone gebruikt. Bij gebruikersnaam moet je het woordje 'mail' nog voor je telefoonnummer plaatsen, bv: mail0612930495)


België
Mobistar: gprsmail.mobistar.be
Base: mail.internetmail.be
Proximus: relay.proximus.be (gebruikersnaam/wachtwoord invullen, eerst hier aanvragen).

Staat jouw provider er niet tussen? Probeer dan eerst met Google de juiste SMTP-server te vinden. Als dat niet lukt, werkt het soms om de SMTP-server van je internetprovider van thuis te gebruiken en je gebruikersnaam/wachtwoord in te vullen.


Misschien wel handig voor velen hier onder ons. Voor mij werkte het met Mobistar perfect. Kan nu perfect verzenden en ontvangen vanop mijn iPhone.

Weet er nog iemand of de Push/Pull functie werkt? Zeg maar de Blackberry achtige zaken op de iPhone icm Telenet?

MVG en hopelijk hebben jullie er iets aan.

Wijcky
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-08, 10:26
brambo1979 brambo1979 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 13
Standaard

waar moet ik precies dat wachtwoord aanvragen? ik heb naar de klantendienst gebeld maar die weten natuurlijk van niets...
ik gebruikte eerst altijd mijn outgoing mailserver van gmail, maar dan gebruikt ie telkens mijn gmail account als afzender...
Reageren

Labels
mail, uitgaande



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan geen mails versturen met windows live op mijn Iphone, graag advies edwinvanlaer iPhone algemeen 6 01-10-10 16:32
Vodafone tethering en mails versturen jvdv23 Vodafone 1 05-07-10 14:35
GPRS EDGE en 3G seaart iPhone algemeen 10 09-10-08 20:16
Gprs/edge yannickwaem iPhone algemeen 10 23-04-08 16:53
gmail: versturen via GPRS lukt niet Berik61 iPhone algemeen 0 16-04-08 14:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:32.