iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

tiger1333 12-09-11 14:15

Zowel Apple en de Politie zullen je niet helpen.
De politie zal alleen helpen in geval van kidnapping of een ernstig midrijf.

Je kan het dus vergeten.
Indien je niet direct je SIM had laten blokkeren had je hem eventueel nog kunnen tracen via MobileMe. Maar aangezien je direct hebt laten blokkeren had dit al geen zin meer...
Je had het beter andersom kunnen doen.

Ps, je hebt het voordeel dat je niet in Nederland was. Je kan dit dus mooi op je reisverzekering afschuiven.
Die zullen dit meestal dekken tot ongeveer 250 euro. (Ongeacht de type iPhone)

4JC 12-09-11 14:23

Het was in Parijs en data roaming staat natuurlijk uit. Tenzij je gelukt hebt de Franse politie heeft al geen geld om lampjes in hun busjes te vervangen. Ik verwacht er niet veel meer van. Ik had wel op me.com in het hotel terwijl ik het nummer van t-mobile opzocht. maar niets.

scoop1 11-10-11 12:51

iPhone 4 Gestolen
 
Nadat me iPhone is gestolen of ik ben het kwijt geraakt en iemand heeft het meegenomen en die gebruikt hem nu. Kan de politie of apple deze traceren op gebruik en dan terug vinden?
(je hebt wel je abbo bij de provider inmiddels geblokkeerd)

:confused:

Maat van me zijn iPhone s gestolen... hij had geen me account.. dus tjaaa..

is het verloren zaak? :(

wouter1981 11-10-11 12:58

Indien je Find My iPhone hebt geconfigureerd op je iPhone kun je hem zelf traceren. De politie mag in sommige gevallen de telefoon traceren via het mobiele netwerk.
In elk geval altijd aangifte doen na diefstal.

scoop1 11-10-11 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 712114)
Indien je Find My iPhone hebt geconfigureerd op je iPhone kun je hem zelf traceren. De politie mag in sommige gevallen de telefoon traceren via het mobiele netwerk.
In elk geval altijd aangifte doen na diefstal.

Maar als de dief zijn/haar eigen simkaart gebruikt, dan nog te traceren? :rolleyes:

wouter1981 11-10-11 13:05

Zolang de find my iPhone instelling maar niet gewijzigd/verwijderd is wel ja. En er moet natuurlijk een internet verbinding zijn.

scoop1 11-10-11 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 712117)
Zolang de find my iPhone instelling maar niet gewijzigd/verwijderd is wel ja. En er moet natuurlijk een internet verbinding zijn.

nee vergeet ff de "find my iphone" app...

die zit er NIET op!!

en dan nog? :)

Yzord 11-10-11 13:08

Dan houdt het op. Nieuwe kopen

XIII 11-10-11 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 712119)
nee vergeet ff de "find my iphone" app...

Het gaat niet om de App (die is om andere toestellen op te sporen), maar om de account...

scoop1 11-10-11 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 712128)
Het gaat niet om de App (die is om andere toestellen op te sporen), maar om de account...

neem me niet kwalijk, ik begrijp het niet...

stel ik heb daar een account en geen app op de iPhone en dan? :confused:

XIII 11-10-11 13:26

Als je de "Find my iPhone" *account* op je iPhone hebt geactiveerd kun je in een browser (of via de "Find my iPhone" *App* op een *ander* iDevice) achterhalen waar je iPhone is.

scoop1 11-10-11 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 712133)
Als je de "Find my iPhone" *account* op je iPhone hebt geactiveerd kun je in een browser (of via de "Find my iPhone" *App* op een *ander* iDevice) achterhalen waar je iPhone is.

hoe activeer je deze account op je iPhone dan? :confused:
door bij instellingen, de me account toe te voegen?

XIII 11-10-11 13:39

Inderdaad:

Find My iPhone voortaan gratis zonder MobileMe-abonnement - iPhone - iPhoneclub.nl

scoop1 11-10-11 13:56

handig om te weten.. bedankt :-)

McChicken 20-10-11 19:00

De iphone(3) van mn vriendin is kwijt/gestolen. Kan ik met mijn iphone(4) haar toestel lokaliseren???

XIII 20-10-11 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McChicken (Bericht 721273)
De iphone(3) van mn vriendin is kwijt/gestolen. Kan ik met mijn iphone(4) haar toestel lokaliseren???

Als zij voor het verlies "Find my iPhone" op die telefoon geactiveerd had en jij met haar AppleID mag inloggen op de bijbehorende App.

tpotin 29-10-11 15:03

Iphone 3GS 16GB gestolen in belgie
 
iemand heeft mijn iphone 3gs bij me werk meegenomen :mad: ik ben alle contacts, photos, kwijt hoe kanik ze traceren.

Thierry

gserban 29-10-11 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tpotin (Bericht 726417)
iemand heeft mijn iphone 3gs bij me werk meegenomen :mad: ik ben alle contacts, photos, kwijt hoe kanik ze traceren.

Thierry

zie post boven jou post find my iphone

Jamalietjuh 06-11-11 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door indodragon (Bericht 698748)
als je slim bent haal je met je iphone (bij iPhone 4 gratis) Mobile Me. voor de beginners: maak
of gebruik je apple account mobileme.com. pak/leen een iphone. ga naar "instellingen", naar "mail (etc.)", "voeg account toe", "MobileMe" en vul je apple id in. installeer nu de "Zoek mijn iPhone" app op de iphone. vul daar je apple id in.

nu ben je klaar en kun je elk apparaat vinden die ooit is aangesloten aan het account. zo kun je je gegevens wissen op afstand. hem uit en aan zetten op afstand. en een sms sturen die op de scherm van de iphone komt te staan. zo kun je sturen "deze iphone is zoek, kan u a.u.b. bellen naar ......".
erg handig dus.

inderdaad!

GerrSplit 08-11-11 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamalietjuh (Bericht 731840)
inderdaad!

Nou zo werkt het niet. De iphone wordt nadat hij gestolen is DIRECT uit gezet en is met mobile.me; iCloud en FindmyFriend NIET meer te vinden.

Iphone wordt professioneel gehackt; voorzien van een nieuw fake Imei en je vind hem dus nooit meer terug.

Helaas, en ik spreek uit ervaring...de iphone van mijn zoon is vorige week gejat. :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.