//

iPhone gestolen, wat nu?

iPhone gestolen, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door indodragon als je slim bent haal je met je iphone (bij iPhone 4 gratis) Mobile Me. voor de beginners: maak of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 09-11-11, 04:35
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
als je slim bent haal je met je iphone (bij iPhone 4 gratis) Mobile Me. voor de beginners: maak
of gebruik je apple account mobileme.com. pak/leen een iphone. ga naar "instellingen", naar "mail (etc.)", "voeg account toe", "MobileMe" en vul je apple id in. installeer nu de "Zoek mijn iPhone" app op de iphone. vul daar je apple id in.

nu ben je klaar en kun je elk apparaat vinden die ooit is aangesloten aan het account. zo kun je je gegevens wissen op afstand. hem uit en aan zetten op afstand. en een sms sturen die op de scherm van de iphone komt te staan. zo kun je sturen "deze iphone is zoek, kan u a.u.b. bellen naar ......".
erg handig dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Als zij voor het verlies "Find my iPhone" op die telefoon geactiveerd had en jij met haar AppleID mag inloggen op de bijbehorende App.
Als "Find my iPhone" niet al was geactiveerd op de verloren/gestolen iPhone gaat het hele verhaal van het eerste citaat dus niet op.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 09-11-11, 21:52
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Indien je bij Mobistar zit, kan je je toestel verzekeren tegen 9,50€ per maand. Wordt ie gestolen, of verlies je hem of heeft hij op de een of andere manier schade opgelopen, krijg je gewoon een nieuwe iPhone.
  #243  
Oud 21-11-11, 06:59
gretta89 gretta89 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoi iedereen.

Dit is nog erger wat ik net gister avond meegemaakt heb. Dus ik ging schaatsen op zondag avond in de Jaap Eden baan, Amsterdam. We gingen onze spullen (dus tas en schoenen en jassen) bij de bank neergezet langs de ijsrink in de ijshal omdat de kleedkamers op slot waren. Onze waardevolle spullen lagen in onze schaatstassen. Er waren ook een paar ouders die op hun kinderen wachten op de tribunes.

Omdat het vrij hoog zit dan hebben ze het ook niet door dat een paar marokaanse jongens op onze tassen gingen openen en onze TELEFOONS jatten. Mijn 3 maanden witte iphone 4 is ook helaas WEG, en nog 4 of 6 andere telefoons van andere meiden waaronder nog 2 iphones en 4 blackberrys en nog 1 ander weg waren gejat. :'( Nog triest, hebben ze ook 2 winterjassen gejat (1 nickelson en nog een andere duurdere winter jas van 800 euro). Zielig voor de meiden die koud hadden op deze zware mistige avond. Later hadden we via via gehoord dat ze via een gat in de hek kwammen of gewoon de hek klimmen, echter hadden ze ook nog geprobeerd de kassa in te breken. Maar het lukte ze niet omdat er iemand hun zag en ze gingen meteen weg.

Maar ja dus, omdat ik icloud had ingesteld van te voren konden we dus mijn iphone opsporren via iemand anderse iphones die niet gejat waren (dankzij zoek mijn iphone). en inmiddels meteen politie gebeld. Maar ja, toen konden we nog traceren en mijn iphone bevond zich stil in Steve Bikoplein, Amsterdam Oost. Ik ben geen racist ofzo omdat ik zelf een indisch ben, maar zover ik weet daar wonen veel Marokanen.

Voor 30 minuten ongeveer konden we nog traceren en de iphone lag daar stil. Een andere vriendin die dr nieuwe iphone in de auto had gelaten (HEEL SLIM en verstandig) en de oude mobiel mee had genomen naar schaatshal (die inmiddels ook gejat is), had een andere iphone van iemand anders op dr zoek mijn iphone functie geprobeerd en het is VET NAUWKEURIG aangetoond. Alleen mijn iphone ligt misschien 2 km verder op dan is de nauwkeurigheid waarschijnlijk minder goed.

Maar wat ik er niks van snap is de politie. Ze belden andere politie om naar die ene plein te gaan komen en daar hadden ze volgens hun 7 mensen gecontroleerd maar wie weet dat de mobielen al 'veilig' in een van de woning zitten waar die mensen bezig zijn met restoren van mijn iphone. Omdat mijn iphone offline ging om 19.39 uur. Ik had eigenlijk code op mijn iphone dat ze waarschijnlijk niet meteen uit kon zetten totdat ze mijn iphone zouden restoren. Helaas pindakaas is er nog een kans om te laten restoren via iTunes en DFU mode.

Ze kunnen toch bewijs van spreken samen met een de telefoon van mijn vriendin gewoon daarheen rijden (met mij ook natuurlijk) en proberen op te sporen. Want hoe dichterbij onze iphone zijn hoe nauwkeuriger het is. Ik zou eigenlijk daar meteen willen rijden (zelf dan) en proberen zelf te zoeken. Misschien is hij in een van de woning bevinden zich. Maar ja zoals wat politie had gezegd, ze konden niet zomaar 5 a 10 woningen gaan onderzoeken i.v.m privacy. Haloo… We willen wel onze telefoons terug! Ik heb net op 30 augustus 2011 aangeschaaft. Nog niet eens 3 maanden eigenlijk!!!!!!

Later ging ik zelf daarheen naar Steve Bikoplein om te kijken maar helaas kan ik ook weinig doen. Aangezien dat er geen mensen op straat lopen in de mistige koude avond. Maar nu dat ik mijn gsm al geblokeerd heb, is er een enige manier om mijn iphone te gaan blokkeren via IMEI? Tenminste kunnen ze niet doorverkopen omdat je niet meer kan bellen en alleen maar als een offline iphone / itouch is. Als er iemand is die dat OOIT gedaan heeft, graag een advies. Straks om 8 uur ga ik T-mobile bellen om te vragen of het mogelijk is om te doen, en ga ik ook proberen via Lost & Stolen een goedkopere iphone kan krijgen (als het kan de 4s). De rest moeten wij ook gewoon aangifte doen bij de politie. Vervolgens zegt de politie ook nog dat de kans dat we ons telefoon terug krijgen is bijna nihil. Dus het is echt balen.

Inmiddels hou ik nog marktplaats in de gaten, misschien hebben de boeven mijn iphone op marktplaats gezet. Maar wie gaat nou een gebruikte en beetje gekraste iphone in marktplaats proberen te verkopen?

Even kort dus heb ik een vraag of iemand ooit dr of zijn iphone geblokeerd via IMEI nummer. Zo ja hoe? En ik hoef geen gezeik meer van Xyxyx. We zoeken nuttige info hier.

PS. Sorry voor lange reactie en voor mjn Nederlands.

Mvg. Gretta
  #244  
Oud 22-11-11, 13:34
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Gretta wat een verhaal zeg!
Betreft dat lost en stolen van t mobile kan misschien wel maar nadeel is wel dat je abbo dan ook verlengd word.
Dus heb jij drie maand terug verleng met twee jaar komen er na die twee de lost en stolen verlenging er aan vast althans mij is dit zo verteld destijds...
Ik hoop dat je idd nog iets kan doen met de politie al is t niet zo slim om je spullen semi onbeheerd achter te laten.
Marktplaats ed in de smiezen houden is een goede van je wie weet komt deze erop!
Veel suc6 en sterkte in ieder geval!
  #245  
Oud 26-11-11, 03:04
gretta89 gretta89 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard Progressie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Gretta wat een verhaal zeg!
Betreft dat lost en stolen van t mobile kan misschien wel maar nadeel is wel dat je abbo dan ook verlengd word.
Dus heb jij drie maand terug verleng met twee jaar komen er na die twee de lost en stolen verlenging er aan vast althans mij is dit zo verteld destijds...
Ik hoop dat je idd nog iets kan doen met de politie al is t niet zo slim om je spullen semi onbeheerd achter te laten.
Marktplaats ed in de smiezen houden is een goede van je wie weet komt deze erop!
Veel suc6 en sterkte in ieder geval!
Dank u Roos79!
Maar trouwens, ging ik op vrijdag avond schaatsen kreeg ik te horen dat de vader van dat ene meisje (van wie een dure jas gestolen is) de dader kon vinden en de jas nog terug kunnen krijgen. Maar over onze telefoons is nog een ander verhaal, want de dief (marokaanse jongen van 12 jaar oud!!!) heeft alle mobielen door verkocht. Ik ga proberen met de dief te praten en te vragen aan wie hij het heeft verkocht. Als het kunt wil ik wel mijn iphone gaan terug kopen of als hij zo lief het geld nog willen terug geven aan de dader vind ik wel heel fijn.

Ik vind nu echt dat de politie NIX heeft gedaan hoor. Ik heb wel in ieder geval een email gestuurd naar de politie die mijn aangifte heeft genomen hierover. GEWOON om te laten zien dat ze NIX HEBBEN GEPROBEERD om te zoeken hoe en wat. Natuurlijk heb ik vervolgens verteld dat ik de dader ZELF wil benaderen. Het liefst zonder politie die pas gaan bemoeien wanneer ze niet zo veel werk zou hebben (aangezien dat de dader bekend is door de vader van het meisje dan zou hun werk HEEEL gemakkelijk zijn -___-")

Maar goed ik laat jullie weten verder.
Bedankt voor het lezen!
  #246  
Oud 30-11-11, 01:41
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

De naam van die 12 jarige knaap proberen te weten te komen en doorgeven aan de politie. Die vader van dat meisje kan misschien wel getuigen.
Sterkte. Ik begrijp dat het vervelend is. Wel een brutale jongen. Waar dus veel mensen schaatsen en veel mensen die spullen zien liggen en in de gaten houden dan toch gaan stelen. Je moet maar lef hebben.
  #247  
Oud 11-05-12, 19:46
macdinie macdinie is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard iphone gestolen welke van de 2 imeinummers moet ik hebbben

hallo allemaal

mijn iiphone 3 is gestolen vorige week en nu moet de politie in spanje mijn imei nummer hebben en de verzekering ook. nu is er 1 probleem. ik heb ook ooit een iphone 4 gehad waardoor ik nu 2 imei nummers zie op itunes. hoe kom ik er achter welke ik moet hebben zonder doosjes of facturen
  #248  
Oud 04-06-12, 16:17
Floris342 Floris342 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 11
Standaard

find my iphone app
  #249  
Oud 04-06-12, 16:22
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

De dader is bekend, dat is het probleem niet.
  #250  
Oud 04-07-12, 15:53
Floris342 Floris342 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henxs Bekijk bericht
Hallo is mn eerste bericht.
Iphone gestolen dinsdagochtend.
Bel naar T-Mobile om te melden en vraag hoe ik aan nieuw toestel kan komen.
Kan alleen als ik over mn 2 jarig contract nog es 2 jaar afsluit
Dus tot 2012
Omdat ik hem in augustus heb aangeschaft betekent dit totaal 47 maanden bijna 4 jaar.
Heb zelfs aangeboden aanschafprijs te betalen.Nee was niet mogelijk eigen risico.Door dame T-Mobile werd zelfs voorgesteld dan de zwarte markt(marktplaats ect) op te gaan.
Meer mensen ervaring hiermee?
Had je Find My Iphone App op de je telefoon?
Dan kun je hem terug vinden.
via internet.
  #251  
Oud 04-07-12, 21:51
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Floris342, je reageert op een bericht van 5 september 2008!
Toen wisten we nog niet wat find my iPhone was!
  #252  
Oud 22-07-12, 22:56
Takin Takin is offline
• iOS 13.3
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Gent
Berichten: 10
Standaard

beste mensen

Mijn vriendin is haar iphone 3GS verloren ...
Uiteraard staat de find my iphone functie niet aan, zou te gemakkelijk geweest zijn. Nu vroeg ik mij af of dat niet te omzeilen is? ze gebruik ook de find friends app maar die is afgesloten, maar is de iphone + locatei toch al eens gelinkt met haar icloud account. Dus zou dat technisch gezien moeten kunnen. Iemand enig idee?

merci
__________________
MacBook Pro 15" OS X El Capitan* iPhone 8 64 GB *iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB * iPad Mini
  #253  
Oud 23-07-12, 00:37
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Moet de find my iPhone app aan staan? Als de app geïnstalleerd is op de iPhone kun je die toch gewoon gebruiken?
  #254  
Oud 23-07-12, 07:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto
Moet de find my iPhone app aan staan? Als de app geïnstalleerd is op de iPhone kun je die toch gewoon gebruiken?
Die App is er alleen maar om de locatie van (andere) iOS devices te bekijken. "Aan" of "geïnstalleerd" heeft dus geen invloed.

Je moet de dienst aan hebben staan.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #255  
Oud 23-07-12, 21:04
wallydoc wallydoc is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 2
Standaard

Worden bij een jailbreak alle gegevens gewist?
  #256  
Oud 29-08-12, 23:06
wallydoc wallydoc is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 2
Talking IPad gestolen

Mijn iPad was gestolen in Nijmegen. Telefonisch aangifte geprobeerd te doen, maar moest 2 dagen later op afspraak in Rotterdam. Later bericht van politie Nijmegen dat ze er niks aan doen. Ik had Find my iPhone aan staan, een codeslot erop en heb hem niet kunnen traceren.
Werkt Find my iPhone alleen als de dief hem aanzet en verbinding heeft via Wi-Fi?
Ik heb uiteindelijk op afstand alles gewist, maar dat zal ook alleen maar werken als ze verbinding maken via Internet/ Wi-Fi?
Ik heb ook wel begrepen dat de politie niets kan doen, ook al weet ik waar m'n iPad is. Ze mogen geen huiszoeking doen alleen op grond van de bekende locatie.
Ik heb ook niet gemerkt dat de dief iets van de gegevens op de iPad heeft gebruikt of misbruikt. Einde verhaal dus.
Wallydoc.
  #257  
Oud 29-08-12, 23:07
valencio valencio is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 287
Standaard

geef je imei nummer even door aan de politie hun kunnen het wel traceren als het ooit aan gaat

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:09 ----------

trouwens ik wil niet zeuren ofzo maar je hebt een app voor je ipad waarmee je kan bellen het wordt gekoppeld aan je nummer van je telefoon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:16 ----------

vind my phone komt tot stand als er verbinding is dus raar dat de politie niks kan doen want ze kunnen imei traceren dus ze zitten gewoon te jokken
  #258  
Oud 30-08-12, 00:01
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencio Bekijk bericht
geef je imei nummer even door aan de politie hun kunnen het wel traceren als het ooit aan gaat

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:09 ----------

trouwens ik wil niet zeuren ofzo maar je hebt een app voor je ipad waarmee je kan bellen het wordt gekoppeld aan je nummer van je telefoon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:16 ----------

vind my phone komt tot stand als er verbinding is dus raar dat de politie niks kan doen want ze kunnen imei traceren dus ze zitten gewoon te jokken
Wi-Fi Only ipads hebben geen Simkaart mogelijkheid en ik dacht ook geen iMei.
Als je iPad en toegangs code heeft kan de "dief" ook geen Wi-Fi verbinding maken. Tenzij hij bij een bekend netwerk in de buurt is(Wi-Fi) . Als er geen verbinding is kan hij geen positie bepaling door sturen naar Find my iPhone of wat dan ook.
Wanneer de iPad hersteld word werkt Find my iPhone ook niet meer.
  #259  
Oud 12-09-12, 21:42
KennyJ KennyJ is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencio Bekijk bericht
geef je imei nummer even door aan de politie hun kunnen het wel traceren als het ooit aan gaat

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:09 ----------

trouwens ik wil niet zeuren ofzo maar je hebt een app voor je ipad waarmee je kan bellen het wordt gekoppeld aan je nummer van je telefoon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:16 ----------

vind my phone komt tot stand als er verbinding is dus raar dat de politie niks kan doen want ze kunnen imei traceren dus ze zitten gewoon te jokken

De politie doet niets met een IMEI nummer als het niet uit huis is gestolen en er andere dingen bij zijn gestolen.
  #260  
Oud 13-09-12, 04:07
bapekawss bapekawss is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 61
Standaard

mijn telefoon is ook gestolen in sportschool, was zo slim om hem ergens te laten liggen

geen aangifte gedaan want heb niet zoveel met de politie, toen maar gelijk iphone 4 gehaald want had toen iphone 3
Reageren

Labels
belgie, gestolen, hoe vind ik mijn iphone, icloud problemen, imei, iphone4, marktplaats



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 12:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 14:31
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 26-03-11 23:29
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 20:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.