iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

philippefeij 10-10-09 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 340877)
"Ga naar de T-Mobile shop en zeg dat je gebruik wil maken van de Lost and Stolen regeling. Je breekt dan je huidige contract open en krijgt dan weer een nieuwe iPhone naar keuze met een kleine bij betaling"

"Let wel op:
Lost and Stolen is maar 1x binnen het lopende contract te gebruiken. Als je dus nu nog 1 jaar met je contract moet doen en je tekend 2 jaar bij, dan moet je dus 3 jaar wachten voor je weer gebruik kunt maken van Lost and Stolen en of je contract kunt verlengen voor een nieuw model iPhone (als die er tegen die tijd weer is).

"

Je breekt dus GEEN contract open!!!! Je nieuwe contract wordt achter je oude contract geplakt.

chanell 25-10-09 17:52

iPhone gestolen, wat nu ?
 
ik ging gisteren uit, stond te dansen en opeens voelde ik dat mijn iPhone weg was, ik gelijk terug gelopen naar alle plekken die er waren en waar ik heb gelopen, maar ik kon hem nergens vinden :(
ik dacht dat hij uit mn tas was gevallen, maar dat kon niet, ik aan beveiliging gevraagd of ze mn telefoon hadden gevonden. beveiliging zei: er is een zakkenroller actief er is nog een telefoon gestolen. ik schrok me kapot, ik werd helemaal gek. gelijk mn nummer geblockeerd. en naar huis gegaan.
wat ik me dus afvroeg:
kan ik nu gebruik maken van Lost & Stolen procedure bij T-mobile?
en kan ik er voor zorgen dat ze niks met mijn telefoon kunnen doen, dus niet in mn bestanden kijken , mijn smsjes lezen, mn foto's bekijken?
kan dat?
ik hoop dat ik snel antwoord krijg.
groetjes Chanel

ArtV 25-10-09 19:57

Als je een e-mailaccount had ingesteld: wijzig in ieder geval dat wachtwoord! Wat betreft je smsjes en je foto's: ik vrees dat je daar niets aan kunt doen...

chanell 25-10-09 19:58

okee dankjewel.
maar bestaat die lost-stolen-procedure nog ?

mcman 25-10-09 20:51

Bestaat nog wel maar regels zijn aangescherpt. Komt er op neer dat je tussentijd je abonnement verlengd en op basis van je nieuwe abbo een nieuw toestel krijgt.

Morgenvroeg even bellen naar T-Mobile.

Succes.

Robberto 25-10-09 21:47

Vervelend. Had je er een slot opzitten ? Hierop had je kunnen instellen dat je na 10x je hele iPhone geleegd wordt. Dat is soms handig als je naar dat soort plekken gaat. Als ik naar dat soort plekken gaat stel ik het meestal even in, daarna weer terug zetten. Beter voorkomen dan achteraf, sterkte.

pclahsen 25-10-09 22:47

Met een MobileMe account had je hem kunnen vinden via GPS en ook op afstand kunnen wissen en/of blokkeren. Heb je zeker niet?:(

onny0808 26-10-09 18:21

Lost and stolen is nog steeds mogelijk, maar tot een 2 a 3 wkn geleden was het gratis, nu kost het bijna € 70,00.

Succes

roberrr_zwolle 22-11-09 18:25

Help! Iphone gestolen
 
Beste leden,

ik zit met een behoorlijk probleem! Afgelopen vrijdag is op mijn werk uit mijn kluisje(!) mijn Iphone gestolen, een hele vervelende situatie waarover ik verder niet zal uitwijden! Helaas heb ik mijn iphone niet verzekerd - helpt geloof ik ook niet, bij diefstal moet je geloof ik bont en blauw geslagen zijn wil je iets terug krijgen.

Ik heb de Iphone nog maar een paar maanden in handen, na een vroegtijdige verlenging van mijn contract (mijn Nokia was tijd geleden kapot). Kortom, ik kom hiervoor ook niet meer in aanmerking. Ik moet nog wel bijna 3 jaar mijn contract uitdienen à 30 euro per maand, dat wil je liever niet doen met een ander toestel als een iphone....

Ik zou het heel prettig vinden als jullie met advies komen. Ik had het volgende bedacht:
- op marktplaats kijken naar een 2e hands. Maarja, hoe betrouwbaar is dat en loop je dan niet een te groot risico op een niet perfect werkende iphone (batterij snel leeg ofzo, kun je nooit controleren).
- Ebay ofzoiets?
- Naar belgië gaan en daar een simlock vrije telefoon kopen. Dat is aardig duur maar misschien de beste optie?
- Verder nog tips?

Alvast hartstikke bedankt.

nick26 22-11-09 18:36

ik heb mijne ook via marktplaats.

gewoon niet laten opsturen en zelf de moeite gaan nemen omte kijken en proberen.

suc6

De Generaal 22-11-09 19:01

// Samengevoegd

Iphone3Gs 23-11-09 10:01

Ik zou gewoon naar Belgie gaan en daar een iphone kopen

roberrr_zwolle 23-11-09 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 386623)
Ik zou gewoon naar Belgie gaan en daar een iphone kopen

ja idd... Voor die 200 meer die je op marktplaats zou moeten betalen, ben je dan iig gegarandeerd van een nieuw, goedwerkend (daar mag je vanuit gaan) telefoontje!

De aangifte bij de politie heeft trouwens niks uitgehaald, onvoldoende aanknopingspunten! :S Maarja, ze zullen dat wel bij bijna elk gejat telefoontje doen, tenzij je in elkaar geboekt bent!

blackarea 24-11-09 09:08

inboedel weg + iphone
 
hey ik heb nog groter probleem

ik heb een nieuwe iphone 3gs 32 gb net een maand oud.
ik had die verzekerd voor val water schade. geen diefstal ja wanneer word je telefoon nou gestolen?
en dan moet je het ook nog eens kunnen aantonen.

dus ik ging gistere avond na bed en werd wakker
was mijn telefoon laptop xbox spellen alles was gestolen.
duidelijjke sporen van inbraak. en bij de buurvrouw was ook ingebroken.

maar ja mijn abbonement moet nog ingaan. alleen nu heb ik dus een probleem

ik heb geen iphone meer. we zijn wel inboedel verzekerd
ma ook al krijg ik 200 euro terug van de inboedel. dan heb ik nog steeds niet mijn iphone terug en het abbonement gaat nog door.

wat moet ik doen?

Iphone3Gs 24-11-09 09:23

Tjonge wat een waanzin om bij iemand in huis te lopen inbreken, echt ***** voor je dat iphone, xbox en spellen en laptop weg gehaald zijn, ook balen voor je buurvrouw maar goed ik weet niet hoe je dit op moet gaan lossen misschien kun je nog wat bij T-Mobile regelen, maar vrees het ergste had je hem al wel ingebruik je iphone??
Ik denk toch dat je de inboedel verzekering erbij moet gaan halen en dan naar Belgie gaan om daar een iphone te kopen.

blackarea 24-11-09 10:29

ja is echt allemaal *** :(

ja nieuw prijs van de iphone is 1100 euro als ik 200 euro vergoed zou krijgen dan ga ik geen 900 euro zelf bij betalen.

er is toch vast wel een normale oplossing hier voor?

blackarea 24-11-09 11:18

en mijn abbonement blijfd dus nog gewoon doorgaan?

Iphone3Gs 24-11-09 12:50

Dat weet ik niet moet je even met de klantenservice bellen en overleggen hoe je dit moet aanpakken want dit is natuurlijk een hele vervelende kwestie

kal_el 24-11-09 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackarea (Bericht 387054)
ja is echt allemaal *** :(

ja nieuw prijs van de iphone is 1100 euro als ik 200 euro vergoed zou krijgen dan ga ik geen 900 euro zelf bij betalen.

er is toch vast wel een normale oplossing hier voor?

als je er nog 200 euro kan uithalen zou ik toch een tripje doen naar antwerpen (is toch niet zo ver van Nl)
en mij een iPhone halen van 575 / 675 euro.

Scheelt toch direct een pak geld en dan is hij nog eens simlockvrij ook.

drift 28-11-09 20:39

Iphone gestolen
 
Hallo,

Helaas is gister bij een inbraak in mijn woning o.a. mijn Iphone meegenomen. Ik had hier veel persoonlijke apps op staan. Kunnen mensen deze ook zien wanneer zij de telefoon gebruiken met een andere sim kaart? En hoe zit dat met mijn contactgegevens. Zo ja, iemand een idee over hoe ik dat op afstand kan blokkeren? Ik heb geen software hiervoor van te voren geinstalleerd.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Drift

Michel15 28-11-09 20:46

Ze kunnen alles zien inderdaad

Op afstand blokkeren kan niet meer aangezien je daarvoor niks had geïnstalleerd

PeterTe 28-11-09 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 388584)
Ze kunnen alles zien inderdaad

Op afstand blokkeren kan niet meer aangezien je daarvoor niks had geïnstalleerd

Kan wel op afstand blokkeren! Als je de IMEI nummer van je iPhone weet kun je dat doorgeven en blokkeren ze die!

Michel15 28-11-09 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 388586)
Kan wel op afstand blokkeren! Als je de IMEI nummer van je iPhone weet kun je dat doorgeven en blokkeren ze die!

De provider blokkeert dat, maar nemen alle providers dit dan over ?

Ik bedoelde blokkeren via Mobileme o.i.d.

drift 28-11-09 21:32

Dat is goed om te weten! Bedankt! kan ik hier een noodnummer voor bellen? Moet ik dat contact opnemen met Aple of Tmobile?

Groeten Drift

PeterTe 28-11-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drift (Bericht 388592)
Dat is goed om te weten! Bedankt! kan ik hier een noodnummer voor bellen? Moet ik dat contact opnemen met Aple of Tmobile?

Groeten Drift

Contact opnemen met T-Mobile ;)

WDS001 28-11-09 21:36

//Discussies samengevoegd.

PeterTe 28-11-09 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 388591)
De provider blokkeert dat, maar nemen alle providers dit dan over ?

Ik bedoelde blokkeren via Mobileme o.i.d.

Ja dat zo je eerst denken :P maar als het goed gaat(moet je waarschijnlijk wel ff vragen) word het direct in heel nederland met alle providers geblokeerd.

missepis 14-12-09 10:22

iPhone gestolen!
 
Mijn i-phone is gestolen! Hoe kom ik goedkoop aan een nieuw toestel?

Mwfadebeer 14-12-09 10:25

bekijk het forum; vraag en aanbod.

absrnd 14-12-09 12:16

als je bij T-Mobile zit gaa je naar de shop en vraag je naar de Lost en Stolen optie !
kost je wel weer een extra contract boven op je bestaande contract, maar je krijgt de iphone veeeel goedkoper.

.

Timmeh_ 14-12-09 12:33

// Diverse discussies samengevoegd.

missepis 14-12-09 14:00

Ik heb t-mobile al gebeld, maar ik had de telfoon pas 1 maand en dan kunnen ze niets doen, om daarvoor in aanmerking te komen moet je minimaal drie maanden het contract hebben :mad:

DaMeastro 08-02-10 01:37

iPhone gestolen, en nu?
 
Ben sinds een tijdje in et bezit van de iPhone.
Geweldig apparaat met ongelooflijk veel mogelijkheden.
Nou heb ik m'n iPhone niet verzekerd.

Rest mijn vraag:
Waarom is er nog geen 100% werkende app waarmee je je iPhone kunt volgen/ wipen enz.
Lees vanalles over cerebro, undercover enz..
Allemaal net niet, als ik et zo lees.
Wie heeft de app?
Behalve MobileMe....

tomtom100 08-02-10 22:22

Hoezo net niet dan?

kuotje 09-02-10 09:15

Cerebro werkt gewoon? alleen die moet je installeren voordat je telefoon is gestolen :P

DaMeastro 09-02-10 19:54

Cerebro zuigt je accu leeg..
Tenminste, dat werd hier gezegd..

Tim van Elsloo 09-02-10 20:07

Is je iPhone gestolen, of vraag je dit voor het geval dat?

PeterTe 09-02-10 20:14

Mobilme gebruiken werkt 100% ;)
Ik heb Cerebro gebruikt werkt goed maar die trekt inderdaad veel batterij(de iPhone gaat ongeveer 50% minder lang mee dus als het normaal 3 dagen mee gaat dan nog maar 1 tot 2 dagen)
Trouwens verzekeren tegen diefstal heeft weinig nut.
Je moet altijd bewijzen dat de iPhone gestolen is dmv inbraaksporen/camera beelden.
Dat is dus niet vaak!

DaMeastro 09-02-10 20:24

Nee daarom heb ik hem ook niet verzekerd.
Hij is niet gestolen nee, maar voor het geval dat.
Neem hem overal mee naar toe, en voor zo'n duur toestel met zoveel opties dacht ik; er is vast wel een goed programma voor.
Cerebro draait dus constant op de achtergrond begrijp ik?

NesCio01 09-02-10 21:52

Da's nu een goede vraag, draait Cerebro echt altijd
in de background en kost dit idd zoveel power?
Mijn foon zuigt nl. ook nogal wat en ik heb idd ook
cerebro draaien. Als dan 1 en 1 2 is weet ik iig welke app
ik eraf ga gooien.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.