iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

Guest-20180925190238 21-02-11 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EvaiPhone (Bericht 644544)
Twee Oostblok ogende jonge knapen kwamen onder het mom van steun het goede doel (gehandicaptenzorg), geld vragen.

Hoe zien zo'n "Oostblok ogende jonge knapen" er uit ?

Onyx 21-02-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 644556)
Hoe zien zo'n "Oostblok ogende jonge knapen" er uit ?

Gezien deze vraag zal uitleggen moeilijk worden verwacht ik, herkennen dus nog moeilijker.
Ik heb er (helaas) wel direct een beeld bij.. ;)

Guest-20180925190238 21-02-11 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 644697)
Gezien deze vraag zal uitleggen moeilijk worden verwacht ik, herkennen dus nog moeilijker.
Ik heb er (helaas) wel direct een beeld bij.. ;)

Ik dacht vraag het even misschien lijken die jonge knapen wel op die "Hollands ogende jonge knapen" die mijn iPhone gepikt hebben ;)

EvaiPhone 23-02-11 23:18

Oke, maar als ik m'n 3g dan update op een andere itunes met de nieuwste software, en hem daarna vervolgens synchroniseer met mijn eigen reservekopie, kan het dan wel(A)

En ''oostblok ogende jonge knapen'', zijn lichtbruine rond de 24 ogende jongens.. Het is inderdaad een vage ombeschrijving, maar zo goed heb ik niet op ze gelet.. vandaar.. ze hadden absoluut geen Nederlandse roots..

ballegooier 24-02-11 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EvaiPhone (Bericht 645389)
Oke, maar als ik m'n 3g dan update op een andere itunes met de nieuwste software, en hem daarna vervolgens synchroniseer met mijn eigen reservekopie, kan het dan wel(A)

jep. Maakt niet uit op welke computer of iTunes je je 3G update. Als je er maar dezelfde firmware of nieuwer op zet dan ten tijde van je reservekopie. Als hij klaar is met updaten vraagt iTunes of je de iPhone als nieuwe telefoon wilt configureren (zo laten) of dat je er een reservekopie op wilt terugzetten. Dat laatste kies je vervolgens. Dit kan in totaal een minuut of 45 duren (afhankelijk van hoe groot de reservekopie is / hoeveel apps er waren gesynced) en de iPhone herstart ook een paar keer. Gewoon met de tengels afblijven en helemaal wachten tot ie klaar is, je hoeft zelf niets te doen. En klaar is Kees.

iphone41 11-04-11 12:27

iphone 4 gestolen
 
mijn iphone 4 is dit weekend gestolen uit mijn tas, ik had er echter geen slot opstaan dus hebben de dieven waarschijnlijk de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, ook is de simkaart eruit.:mad:

is hij nog te traceren?

alvast bedankt!

wouter1981 11-04-11 12:33

Als de telefoon gereset is niet. Althans niet in de praktijk. De politie kan de telefoon theoretisch wel traceren. Alleen zal dat natuurlijk niet gebeuren bij een diefstal.
Ik begrijp dat je find-my-iphone al hebt geprobeerd?

iphone41 11-04-11 12:48

wat is dat?

ik kan mijn iphone dus gewoon vergeten, want de app mobileme is er dus ook af..

heeft het zin om aangifte te doen als ik de emi code weet van mijn iphone?

leontjuh1 11-04-11 12:52

Wat de politie met je imei code kan doen weet ik niet precies, maar aangifte doen heeft sowieso nut. Altijd doen.
Veel succes met het terugvinden van je iPhone in ieder geval. :(

wouter1981 11-04-11 12:52

Je hebt ingelogd op http://www.me.com? Altijd aangifte doen. Je moet inderdaad je IMEI doorgeven bij de aangifte. Maar die iPhone ben je wel kwijt.

iphone41 11-04-11 12:57

hoe groot is de kans dat de dief gepakt word dan?

leontjuh1 11-04-11 13:25

Die kans acht ik helaas vrij klein :(

Kubbie92 11-04-11 15:14

Die kans is inderdaad klein, maar als ze de IMEI-nummer kunnen blokkeren, kunnen de dieven er (in principe) ook niets meer mee.

apotheosis 13-04-11 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone41 (Bericht 662676)
mijn iphone 4 is dit weekend gestolen uit mijn tas, ik had er echter geen slot opstaan dus hebben de dieven waarschijnlijk de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, ook is de simkaart eruit.:mad:

is hij nog te traceren?

alvast bedankt!

Ik leef echt met u mee, de dag van vandaag kan je nog zelden iemand vertrouwen en dieven, er lopen er meer en meer rond en tja, iedereen weet hoeveel een iphone kost en het een hebbeding is, als er ook maar 1 iemand dat in de gaten heeft en erop uit is om te stelen of de mogelijkheid heeft gezien heb je het aan je rekker.
Mijn iphone kunnen ze alleen maar stelen als ze met een paar mensen zijn en mij aftuigen, dat is de enige manier ;).

Ik vrees je iphone foetsie zal zijn.

Volgens mij was je enige waterkans dat je zoek mijn iphone app op je iphone had staan en dan nog, slimme dieven kunnen dat snel weg halen, domme dieven kunnen daardoor wel gevat worden ;).

Ik denk ook het enige wat je kan doen is je toestel zelf laten blokkeren en de dieven er uiteindelijk dan ook nikske mee kunnen aanvangen.

bertverbert 23-04-11 20:03

iphone 4 gestolen!!!
 
Hallo iedereen,

Sorry als er al een soortgelijk topic bestaat of
als ik in het verkeerde deel van het forum zit met mijn vraag.


Kan iemand mij alsjeblieft zo snel mogelijk vertellen of ik mijn iphone kan traceren met mobile-me nadat de 'dief' een volledig herstel heeft uitgevoerd,
want ik kan mn iphone niet vinden mobile-me. of dat ik hem op een andere manier kan traceren (IMEI, serienummer)

alvast bedankt!!!

ballegooier 23-04-11 22:33

Als de dief een volledig herstel in iTunes heeft gedaan (of je iPhone slechts heeft uitgezet) werkt Find my iPhone niet (meer) Helaas...
Volgens mij heb je verder geen mogelijkheden meer, ik dacht niet dat de politie nog iets met imei doet.

bertverbert 23-04-11 22:55

ik heb al een paar keer in het nieuws gelezen dat de politie
gestolen gsm's had getraceerd en zelf verloren gsm's...

is het niet mogelijk om dit aan te vragen aangezien een iphone 4 een van de duurste gsm's is op het moment?

truckdiver 23-04-11 23:24

Zeker aangifte doen.
Dan hebben ze je imeinr nodig en dan zou de provider die kunnen opsporen dacht ik.
Beste zo snel mogenlijk eens luisteren bij de politie en je provider.
Je provider kan dan je Iphone ook blokkeren zodat deze nooit meer gebruikt kan worden ook al resetten ze je Iphone.
Find my phone kan je alleen gaan gebruiken als je deze functie had geactiveerd voor hij gestolen is.
En je kan het uiteraard ook maar gebruiken als je IPhone nog niet gewist is.

apotheosis 24-04-11 02:29

Hoe komt het deze gestolen is? Iemand bij je thuis ingebroken of door een onoplettendheid ofzo dan of zoals mijn broer en maat zijn tegen gekomen in antwerpen waar ze door meerdere gasten omsingeld werden en bedreigd werden met een mes en alles moeste afgeven? Dat laatst en eerste genoemde kan je niks aan doen maar als het dat 2de is,tja.....

Ik vrees je iphone voorgoed foetsie is hoor, ze gaan deze niet kunnen traceren, alleen blokkeren via dat imei nummer, doe dat maar, dan kunnen de dieven er normaal gezien ook niks mee aanvangen.

bertverbert 24-04-11 10:50

alvast bedankt voor de reacties,

Heb aangifte gedaan, Ze wilden niks traceren, dat koste volgens
hen te veel (tenzij het de iphone van een politicus e.d. zou zijn).

Dus laten blokkeren

Nu maar wachten op de iphone 5 over een paar maanden:(

Bordyl 24-04-11 15:46

Mn iPhone 3GS is vrijdagnacht ook gestolen, eerst uit zak gevallen op festival, en niemand heeft m teruggebracht of aan verloren voorwerpen afgegeven. Het hoesje heb ik na het optreden nog helemaal verpletterd op de grond gevonden, maar van de iphone zelf is er geen spoor.

iWiefring 24-04-11 15:49

Daarvoor heb ik nou uitgaanstelefoons, om dat soort dingen te voorkomen. Want als je een beetje loopt te springen en te doen kan je hem zomaar verliezen. En ik denk dat ik eerlijk gezegd ook de iPhone van een ander niet zou retourneren als ik er een zou vinden!

iPhone3GS16GB 25-04-11 16:12

Je moet je iPhone ook nooit zomaar ergens laten rondslingeren want dan vraag je er gewoon om.
Zelf heb ik mijn iPhone altijd in mijn broekzak en dan is de kans op diefstal/verlies 0,00001%

Typ 81 25-04-11 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 667548)
Daarvoor heb ik nou uitgaanstelefoons, om dat soort dingen te voorkomen. Want als je een beetje loopt te springen en te doen kan je hem zomaar verliezen. En ik denk dat ik eerlijk gezegd ook de iPhone van een ander niet zou retourneren als ik er een zou vinden!

Lekker figuur ben jij. Ik hoop dat jij je iPhone een keer verliest en dat degene die hem vindt, hem lekker houdt ;)

JailbreakerPro 25-04-11 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 (Bericht 667846)
Lekker figuur ben jij. Ik hoop dat jij je iPhone een keer verliest en dat degene die hem vindt, hem lekker houdt ;)

Wat dacht je ervan om geen telefoon mee te nemen als je gaat stappen;)
athans dat is wat ik altijd doe

Typ 81 26-04-11 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JailbreakerPro (Bericht 667854)
Wat dacht je ervan om geen telefoon mee te nemen als je gaat stappen;)
athans dat is wat ik altijd doe

Dat heeft er niks mee te maken. Je kan je iPhone overal verliezen. Het is gewoon triest om een gevonden duur apparaat waar een ander veel geld voor heeft betaald, te houden. Onder het mom van 'dan had ie zijn iPhone maar thuis moeten laten'. Wat een bullcrap.

iWiefring 26-04-11 11:27

Nouja, je weet het alleen als je het zelf meemaakt. En als jou videocamera van 1200 euro gejat is onder hetzelfde mom (want die was ik ook kwijtgeraakt), dan heb je nou eenmaal zo'n insteek, maarja daar kan ik zelf ook niet veel aan doen! ;)

Typ 81 26-04-11 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 668025)
Nouja, je weet het alleen als je het zelf meemaakt. En als jou videocamera van 1200 euro gejat is onder hetzelfde mom (want die was ik ook kwijtgeraakt), dan heb je nou eenmaal zo'n insteek, maarja daar kan ik zelf ook niet veel aan doen! ;)

Dus dan weet je hoe zuur het is en daarom doe je het zelf ook maar? Degene waar jij een iPhone van vindt heeft jouw camera toch niet gestolen? Bekrompen gedachtengang!

leontjuh1 26-04-11 12:54

Topics samengevoegd. Tip voor Bertverbert: Lees alle reacties in dit topic even door, misschien helpt het ;)
Succes met het terugvinden van je iPhone. En sowieso aangifte doen bij de politie!

iWiefring 26-04-11 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 (Bericht 668052)
Dus dan weet je hoe zuur het is en daarom doe je het zelf ook maar? Degene waar jij een iPhone van vindt heeft jouw camera toch niet gestolen? Bekrompen gedachtengang!

Je hebt me nog eens tweemaal laten nadenken inderdaad, bedankt hiervoor. Ik zal me in de toekomst wel een beetje inhouden! Maar ik vraag me nu wel af, als je een iPhone op straat vind, waar zou je deze dan moeten inleveren, bij het politiebureau ofzo?

Jitse 26-04-11 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 668169)
Je hebt me nog eens tweemaal laten nadenken inderdaad, bedankt hiervoor. Ik zal me in de toekomst wel een beetje inhouden! Maar ik vraag me nu wel af, als je een iPhone op straat vind, waar zou je deze dan moeten inleveren, bij het politiebureau ofzo?

Politiebureau lijkt me wel een goeie, alleen heeft de rechtmatige eigenaar dan last van een berg rompslomp en bureaucratie. Als er geen passcode op zit, zou ik even in de contacten-app zoeken naar iets als 'Thuis' of 'Mam' oid en daar even naartoe bellen.

iWiefring 26-04-11 23:21

Da's inderdaad ook een goeie, maarja de kans dat ik al een iPhone vind is wel heel klein ;)

JailbreakerPro 26-04-11 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 668310)
Da's inderdaad ook een goeie, maarja de kans dat ik al een iPhone vind is wel heel klein ;)

Nou dat valt wel mee mijn vriend vond een Samsung galaxy 's dus een iPhone kan ook

iWiefring 26-04-11 23:29

Da's dan puur toeval maar de kans dat je zoiets vind is en blijft klein! ;)

nance30 27-04-11 13:27

kan natuurlijk ook in de recente oproep lijst kijken en een nummer bellen om zo de telefoon bij de eigenaar terug te laten komen.

wouter1981 27-04-11 14:41

Ik vermoed dat iemand die zijn/haar telefoon heeft verloren deze vrij snel probeert te bellen. Dus ik vermoed dat wachten op dat telefoontje niet lang duurt. Werkt ook wanneer er een code op de telefoon zit.

belgiumiphone 27-04-11 16:15

Mijn neef heeft gisteren zijn ipod touch 4 verloren op de tram. Ik had find-my-iphone voor hem geactiveerd op zijn ipod.

Nu, als de vinder van het toestel de ipod onmiddellijk uitzet, dan kan hij niet meer gevonden worden zeker?
En kan de vinder de ipod zomaar resetten met behulp van itunes? Wordt de ipod niet getraceerd door itunes?

MyLea 01-05-11 17:34

Als mij iPhone na diefstal gelijk wordt uitgezet werkt find My iPhone dan nog?


Ps werkt sowieso niet bij mij hebt een 3GS :(

ballegooier 01-05-11 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 668500)
Mijn neef heeft gisteren zijn ipod touch 4 verloren op de tram. Ik had find-my-iphone voor hem geactiveerd op zijn ipod.

Nu, als de vinder van het toestel de ipod onmiddellijk uitzet, dan kan hij niet meer gevonden worden zeker?
En kan de vinder de ipod zomaar resetten met behulp van itunes? Wordt de ipod niet getraceerd door itunes?

Als de dief de iPod / iPhone uitzet, kan Find my iPhone hem niet meer vinden, nee.
En iTunes traceert hem ook niet, dus zodra de dief thuis met de iPod (iig in dfu lukt dat zeker weten) 'herstel' doet op zijn computer is alle hoop verloren...

HB88 11-05-11 13:53

iPhone 4 gestolen
 
Case:
Gisteravond is mijn witte iPhone 4 gestolen uit een voetbalkleedkamer.
Deze zit normaliter altijd op slot, maar door een fout (miscommunicatie) van de leider van een ander team heeft deze kleedkamer ongeveer een uur lang onbeheerd opengestaan.
Nou weet ik dat bij sportaccomodaties altijd staat aangegeven dat de vereniging niet aansprakelijk is voor diefstal. Maar aangezien de kleedkamer altijd op slot staat, waardoor diefstal uitgesloten is, sta ik toch in mijn recht om de geleden schade te verhalen?

Daarom mijn vraag: Kan iemand mij vertellen of ik de schade door de verzekeraar uitgekeerd kan krijgen via de WA-verzekering van degene die de deur heeft geopend?


Verder heb ik via de HI-winkel mijn simkaart laten blokkeren. Het IMEI-nummer konden zij niets mee en zelf had ik hier ook nog geen programma voor geïnstalleerd, aangezien ik hem nauwelijks een week had.
Ook bij de Apple-Store en de politie werd ik afgewezen met vragen betreffende de IMEI, hier konden zij ook niets mee. Betekent dit dat de dader mijn telefoon uiteindelijk nog kan gaan gebruiken?

Iemand nog tips voor mij wat ik kan doen?

Bij voorbaat dank


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.