iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

vsb focus 11-09-10 12:10

Triestige zaak, de kans dat je deze nog terug zal zien is heel klein vrees ik.

abbelsap 12-09-10 19:23

Je zou bijna zelf die dingen willen gaan stelen als dat zo makkelijk gaat :S

nemo 26-09-10 21:05

ik had liever iets anders gemeld maar gister heb ik mijn iphone 4 verloren / gejat!
Als ik het goed begrijp kan ik alleen een nieuwe iphone van T-mobile krijgen als ik mijn abbo verleng voor nog eens 2 jaar?! ik zit zelfs nog in mijn abbo van de 3G (vanaf 1 dec. gaat de nieuwe in)

Frou 28-09-10 22:19

Dus een verzekering afsluiten zou geen ene kloot helpen?


En ik vind veel van die reacties hier idd een beetje achterlijk. "Neem hem nooit mee en gebruik een oude bak op school en feestjes". Waar heb je je iPhone dan voor? Ik leef de komende 4 jaar op school, dus ik zou dan niks aan een iPhone hebben omdat ik hem toch niet mee "mag" nemen. :')

FenixStyle 28-09-10 22:48

Ik snap niet waarom er op feesten een grote kans is dat uw iPhone gestolen zou worden? :')

Ofwel heb ik mijn iPhone in mijn hand vast, ofwel zit hij in mijn broekzak. En ja hoor, als iemand mijn iPhone uit mijn broekzak zou halen, dan zou ik dat zeker voelen...

Ik zie dus niet in waarom er tijdens het uitgaan een verhoogd risico zou zijn. (behalve natuurlijk als ge zo stom zijt hem ergens op een tafeltje of toog te leggen, dan zoek je het zelf)

frederik7 28-09-10 23:36

Mijn 3Gs is deze zomer in Thailand gejat...verzekering dekte niet omdat er geen inbraakschade was(hij is door personeel van mn hotelkamer gestolen). Nu Iphone 4 uit amerika gehaald voor een godsvermogen..wel kwaad om maarja. En hij werkt nog lang niet: moet jb-en en unlocken..vooral dat laatste gaat nog ff duren(met baseband 02.10.04)

groeten

dcl! 29-09-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frou (Bericht 572608)
En ik vind veel van die reacties hier idd een beetje achterlijk. "Neem hem nooit mee en gebruik een oude bak op school en feestjes".

Ik vind dat behoorlijk verstandig

Marjolien 01-10-10 21:59

'Iphone 4 gestolen'

Had sinds 4 weken een iphone in bezit.
Mijn iphone is gestolen in Belgie, dus niet in Nederland.

Mijn tas lag op tafel want een vriendin lette op!
Maar ze zag iemand rommelen tussen de tassen en kennis van iemand anders.

Mijn broer zag dat een meisje en iphone in haar hand had en meteen weg was gegaan.
We vermoeden dat zij dit ook gedaan heeft. Echter ken ik haar verder niet en kan dus niets doen.

Ben wel verzekerd tegen diefstal etc...

Sommige mensen zeggen dat je dan namelijk en iphone terug krijgt van de verzekering, dit volledig gratis aangezien je verzekerd bent?

Andere zeggen, dat dit niet het geval is en dat ik alles kwijt ben..

Misschien dat iemand het juiste antwoord hierover heeft!

Vriendelijk bedankt,

Rick202 03-10-10 16:08

Dit wordt dan inderdaad een weekendje belgie
of je zult zelf detective moeten gaan spelen bij 1 van je vrienden wellicht !?

mr-iphone 04-10-10 02:18

Diefstal verzekerd
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marjolien (Bericht 575081)
'Iphone 4 gestolen'

Had sinds 4 weken een iphone in bezit.
Mijn iphone is gestolen in Belgie, dus niet in Nederland.

Mijn tas lag op tafel want een vriendin lette op!
Maar ze zag iemand rommelen tussen de tassen en kennis van iemand anders.

Mijn broer zag dat een meisje en iphone in haar hand had en meteen weg was gegaan.
We vermoeden dat zij dit ook gedaan heeft. Echter ken ik haar verder niet en kan dus niets doen.

Ben wel verzekerd tegen diefstal etc...

Sommige mensen zeggen dat je dan namelijk en iphone terug krijgt van de verzekering, dit volledig gratis aangezien je verzekerd bent?

Andere zeggen, dat dit niet het geval is en dat ik alles kwijt ben..

Misschien dat iemand het juiste antwoord hierover heeft!

Vriendelijk bedankt,

Er werd mij persoonlijk verteld door een t-mobile assistent dat als jij je iphone verzekert hebt tegen diefstal.. en hij word gestolen.. zul je bewijs moeten hebben dat je moeite hebt gedaan om 'm terug te krijgen e.d.. en iets in de trant van lichamelijk letsel.. ( sla je zelf een blauw oog oid )

MrGangstaInc 04-10-10 12:30

Ik heb 5 pagina's moet doorrommelen eer ik aan een deftig antwoord geraakte op mijn vraag: Hoe kan ik voorkomen dat als m'n Iphone gestolen word, dat die voorgoed kwijt is.... Via een MobileMe Account.... dat was wat ik moest weten...
Ik stel mij hier bij sommigen de grote vraag; hoe oud zijn jullie eigenlijk? een telefoon dient om mee te nemen, om bereikbaar te zijn, als je naar een feestje gaat en je laat je telefoon thuis, wat voor nut heeft hij dan?
Ik zou zeggen: indien je geen nuttige commentaar kan geven, zwijgt dan in het algemeen... want gaan zeggen: dat is je eigen domme fout(want daar komt dat antwoord op neer) daar heeft niemand iets aan....

Nu terug On-Topic: zijn der nog manieren? buiten het mobile-me account...

DaTiezl 13-10-10 13:00

Hoe zuinig je ook bent op je iPhone er kan altijd wat gebeuren. Afgelopen weekend heb ik em bewust thuis gelaten omdat ik een weekend ging 'survivallen' met vrienden in de Ardennen. Kom ik thuis, ingebroken...iPhone weg :'(

MrGangstaInc 13-10-10 17:26

tsjah, idd, inbraken zijn tegenwoordig weer "in", ik denk dat ik verschillende spullen ga leggen in men wapenkluis.....
Laatste weken zijn hier weer inbraken gebeurd in verschillende huizen...

wouter1981 13-10-10 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrGangstaInc (Bericht 576407)
Ik heb 5 pagina's moet doorrommelen eer ik aan een deftig antwoord geraakte op mijn vraag: Hoe kan ik voorkomen dat als m'n Iphone gestolen word, dat die voorgoed kwijt is.... Via een MobileMe Account.... dat was wat ik moest weten...
Ik stel mij hier bij sommigen de grote vraag; hoe oud zijn jullie eigenlijk? een telefoon dient om mee te nemen, om bereikbaar te zijn, als je naar een feestje gaat en je laat je telefoon thuis, wat voor nut heeft hij dan?
Ik zou zeggen: indien je geen nuttige commentaar kan geven, zwijgt dan in het algemeen... want gaan zeggen: dat is je eigen domme fout(want daar komt dat antwoord op neer) daar heeft niemand iets aan....

Nu terug On-Topic: zijn der nog manieren? buiten het mobile-me account...

Ik heb TapTrace Pro geïnstalleerd. Hoop dat ik m nooit nodig heb.

DiederikvdS 29-10-10 16:52

tip: op je nieuwe toestel Orbicule software installeren. Een iPhone en Mac tracer. bijzonder krachtig en de politie kan er ook nog wat mee.

pxltje 07-02-11 05:29

Hallo ,

Dus me iphone 4 is gisteren ook gestolen en ik zit namelijk in zuid amerika op het moment.
Ik blijf hier nog een week en dan ga ik terug naar belgie , en ik vroeg me af of er echt geen lokaliseer programma bestaat.En als ik aangifte zou doen hier zou de politie er niet veel aan doen denk ik , of wel? Ik heb me sim al laten blokkeren en me gsm zelf dus veel kunnen ze er niet mee doen.Maar er moet toch een manier zijn om je gsm te lokaliseren ?

Mvg

Edit ; Ik had geen software op me iphone om hem te lokaliseren , gps is wel actief normaal gezien.Maar aan de hand van je IMEI nummer kan er toch iets gedaan worden?

DiederikvdS 07-02-11 08:06

Citaat:

Maar aan de hand van je IMEI nummer kan er toch iets gedaan worden?
Ja, als de politie geen digibeet is, niet te lui is èn als de officier van Justitie daartoe toestemming geeft (dat is in Nederland dus al een enorme hobbel -drie eigenlijk- laat staan in Brazilië)....

Het is echt jammer, maar als je geen bescherming vooraf had ingebouwd, is het helaas. :(

pxltje 07-02-11 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DiederikvdS (Bericht 638406)
Ja, als de politie geen digibeet is, niet te lui is èn als de officier van Justitie daartoe toestemming geeft (dat is in Nederland dus al een enorme hobbel -drie eigenlijk- laat staan in Brazilië)....

Het is echt jammer, maar als je geen bescherming vooraf had ingebouwd, is het helaas. :(

Nouja , ik heb ook al een paar telefoontjes gepleegd voor wat informatie , en het lijkt erg moeilijk om hem terug te vinden.Maar dankzij dat me telefoon verzekerd was tegen diefstal met geweld kan ik een nieuwe krijgen van me telefoonmaatschappij.Ik hoef enkel naar de politie hier te gaan , zodat ze dat in hun verklaring kunnen zetten.Zo is me laatste week hier alsnog goed :)

EvaiPhone 21-02-11 14:33

Mijn iphone 4 is twee weken terug in Utrecht gestolen op het terras van cafe de Beurs. Twee Oostblok ogende jonge knapen kwamen onder het mom van steun het goede doel (gehandicaptenzorg), geld vragen. Mijn iphone 4 had ik op dat moment voor me liggen op tafel. Voor ik het in de gaten had, was mijn telefoon weggepakt door 1 van de jongens. Ik ben vervolgens meteen naar de politie gegaan en daarna naar de T-mobile winkel om mijn telefoon te blokkeren. Ik kreeg ook de optie om mijn abonnement voor twee jaar extra te verlengen. Ik ga dit wel doen, maar pas van de zomer wanneer de iphone 5 uitkomt. Dan kan ik het wel aan om vanaf dan 3 jaar vast te zitten aan dezelfde telefoon.

Tot de zomer gebruik ik dan een iphone 3g. In mijn iTunes staat uiteraard nog de reservekopie van mijn iphone 4. Als ik mijn iphone 3g met iTunes aansluit, kan ik dan mijn reservekopie van mijn iphone 4 daarmee synchroniseren? En werken de applicaties dan? Of is dit geen verstandige keuze?

ballegooier 21-02-11 15:46

je kunt geen backup van een nieuwere firware terugzetten op oudere. Als je 3G en iPhone 4 op dezelfde firmware zaten, dan wel. En dat is verder ook niet dom ofzo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.