iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Headfone aansluiting probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20928-headfone-aansluiting-probleem.html)

jacobdeboer33 07-09-08 03:26

Headfone aansluiting probleem
 
Hallo beste mensen

Ik heb een probleem waar al veel over geschreven is. Ik heb geluid als ik een beltoon kies. Ik heb geluid als ik bel met de luidspreker. Verder helemaal geen geluid. Dit is gekomen na het luisteren van muziek via koptelefoon. Ik heb gerestored en dit had geen effect. Wat heb ik nog meer gedaan? Ik heb de koptelefoon al een keer of 30 aan en afgesloten. Ik heb het gaatje proberen schoon te maken met brillereinigiings doekje. Ik heb in het gaatje geblazen.... Soms krijg ik even geluid, maar als ik druk uitoefen op de bovenkant van de iphone valt dit weer weg. Ik weet zeker dat het aan de hoofdtelefoon aansluiting ligt, doordat als ik er een doekje indruk of iets anders wat het gaatje opvult, dat de iphone dan normaal werkt. Als ik dit er uit haal is het geluid weer weg. Ook hoor ik geen systeem geluiden zoals sms of ontgrendel en vergrendel geluiden en geen toetsenbord geluid. Oh ja en het schuifje voor volume staat goed (knopje aan zijkant), dus niet op stil. Mijn vraag is, wat kan ik nog doen? waar kan ik het gaatje mee schoonmaken? Contactspray of juist niet? Iemand ervaring? Kortom: alles is welkom. Alvast bedankt...

Mvg Jacob

jacobdeboer33 07-09-08 15:43

Kom op mensen... Niemand enig idee?

Eendje 07-09-08 18:41

ik heb ook een probleem, maar iets anders dan die van jou. ik heb normaal geluid wanneer ik iemand bel of muziek luister maar af en toe doet mijn afstandbediening niet en ook mijn microfoon doet niets. ik moet dan draaien en heel hard drukken zodat hij het weer doet. erg irritant aangezien ik heel vaak muziek luister en dan wanneer ik gebeld word heb ik geen zin om de oordopjes weer eruit te doen...

jacobdeboer33 07-09-08 20:30

Ja vreemd. Ik denk dat het met iets schoongemaakt moet worden. Ik ga nu even een wattestaafje proberen wat nat is. Ik post wel reactie

MVg Jacob

jacobdeboer33 07-09-08 20:56

Ik heb het geprobeert met vochtige wattenstaafjes, Dit werkte slechts voor even dus vanavond probeer ik contactspray. Ik hoop dat dit werkt.

Mvg Jacob

jacobdeboer33 08-09-08 12:13

Beste mensen. Contact spray heb ik nog niet gedaan, want een vriend van me zou dit meenemen maar dit was hij vergeten. Ik kwam er gister achter dat als ik op de volume knop druk dat ik dan zie belsignaal (koptelefoon), dus bleef ik de hele tijd op de volume knop drukken en de koptelefoon aan en afsluiten. Kijken of (koptelefoon) wou verdwijnen. Nou ik heb 100 keer geprobeert, maar het komt steeds weer terug. Het bleef alleen weg als de koptelefoon voor 3 kwart in de aansluiting had zitten, en een klein draaitje gaf. Op deze manier heb ik de iphone uitgezet. Koptelefoon afgesloten en iphone weer aan. Dit hielp niet. Heeft iemand nog meer tips? Er zit iets fout in de aansluiting, maar hoe kan ik verhelpen/schoonmaken?? Pls Help

Mvg Jacob

jacobdeboer33 09-09-08 00:22

Opgelost!!! Door met een breipriem in het gaatje te prikken... Net zolang tot het woord koptelefoon verdween bij het drukken op volume knop. Daarna met koptelefoon geprobeerd en dit werkte ook nog..

Dus doe maar op slot

mvg Jacob

Shorty007 29-05-09 14:52

Ben bang dat mijn aansluiting kapot is :s Als ik me dopjes erop aansluit, krijg ik echt zo'n onderwater geluid, heel ver weg of maar van 1 kant geluid. Als ik dan harder druk krijg ik halve sec. goed geluid maar ook dan lijkt die niet goed contact te maken.
Echt balen. Zal vanaaf es kijken met wattenstaafje ofso maar volgens mij past dat er nie eens in :p

evmw 29-05-09 15:14

Wattenstaafjes pluizen teveel, dat zorgt alleen maar voor ellende. Laat gewoon goed repareren.

Shorty007 29-05-09 17:20

ok maar waar dan? Ik woon in Dordrecht....Is er iets in de buurt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.