iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sim tray release stuk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21461-sim-tray-release-stuk.html)

Jeff 13-09-08 19:09

Sim tray release stuk
 
Mijn vriendin heeft een 3g met yessim. Nu werkt de sim release niet meer.

Als we de tool in het gaatje steken is het net alsof er een veertje o.i.d. in zit die lam is en dus niet meer werkt.

Hebben meer mensen deze ervaring en is dit ergens te repareren of te vervangen?

Graag jullie reacties. Alvast bedankt!

rodger 21-10-08 19:43

Nou ik heb hetzelfde probleem :( Het pennetje verdwijnt bijna helemaal in het gaatje, maar de tray komt er niet uit. Ook voel ik helemaal geen weerstand als ik het pennetje er in doe.

iScorpio 21-10-08 19:49

Maak anders een klein haakje van een paperclip en trek zo de tray omhoog via het gaatje in de tray. Is mij met een vorige 3G ook overkomen en op deze manier kreeg ik de simtray toch nog omhoog.

Pas wel op niet te veel kracht te zetten, want deze tray van de 3G is van plastic en gaat vrij snel kapot.

iMario 21-10-08 19:54

Mijn sim zit ook erin vast, met een Yessim.
Het veertje doet het bij mij nog wel, maar hij komt er now way uit!

iScorpio 21-10-08 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 208167)
Mijn sim zit ook erin vast, met een Yessim.
Het veertje doet het bij mij nog wel, maar hij komt er now way uit!

Kan je nog wel met wat kracht los krijgen met zo'n zelfgemaakt haakje, maar kans is dan wel groot dat de tray ook kapot gaat. Beter is het dan op voorhand al een andere simtray te bestellen ;)

Met een unlock kaart komt het ook nog wel eens voor dat de unlock kaart er dubbel in komt te zitten als je hem wilt verwijderen. Dan heb je echt een probleem maar met wat kracht is alles los te krijgen. Praat helaas uit eigen ervaring :(

iMario 21-10-08 20:15

Ga ik liever niet mee prutsen. Ben niet de handigste in hardware gevallen ;)

hardstylemaster 18-12-08 08:58

Ik krijg hem ook alleen maar los met een mesje lijkt ook of hij is bljven hangen maar ook als ik er nu een gewone simkaart in doe. Of helemaal geen simkaart. Idd ook na een unlock kaartje. Mss zet je dan wel te veel kracht ofzo. Ik ga zo maar is naar de belcompany kijken of die hem loskrijgen. Of iets weten anders lekker verzekering. Want heb mn simkaart er toch uit.

hardstylemaster 18-12-08 13:21

Hoppatee opgestuurd naar apple denk ik, krijg een telefoontje als ie weer terug komt:D

bako 18-12-08 22:15

wat je moet doen is een dun plakbandje op je gewone sim doen (bovenop)
zorg dat hij een beetje uitsteekt want dan kan je hem er uit trekken als die vast zit

je kan dit laten reparen dus geen zorgen kijk op marktplaats op iphone reparatie en neem er 1 met veel goeie reacties vaak wel handig

groeten bart


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.