iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   na mislukte firmware update niets meer mogelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21477-na-mislukte-firmware-update-niets-meer-mogelijk.html)

MrT 13-09-08 21:51

na mislukte firmware update niets meer mogelijk
 
Ik heb sinds afgelopen dinsdag mijn iPhone3G:mad:... Sinds het bestellen van het toestel heb ik al veel loze beloftes van T-mobile gekregen en is er mij veel onjuiste info gegeven (waar ik overigens wel voor gecrediteerd ben;):)).

Het is nu echter zo dat ik zojuist een melding kreeg dat ik de nieuwste firmware kon downloaden en installeren en dit heb ik dus maar gedaan. Tijdens het installeren kreeg ik echter een foutmelding en nu doet het toestel niets meer, tenminste hij gaat aan, ik krijg het Apple logo en vervolgens krijg ik de welbekende afbeelding van een USB stekker met een pijltje naar iTunes.

Ik heb het toestel nu in de recovery mode gezet (aan/uit button + home button) en heb hem aangesloten op iTunes. In iTunes krijg ik dan de melding "iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes". Op deze melding reageer ik door op de button "herstellen" te drukken.

Vervolgens wordt er nieuwe software uitgepakt en wordt het toestel voorbereidt op herstel maar dan krijg ik de melding "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (13).


Al met is mijn mening op dit moment over dit toestel niet om naar huis te schrijven, het toestel is vrij beperkt naar mijn mening en binnen 1 week heb ik dus al problemen met mijn toestel...

Kan iemand mij helpen met dit probleem, ik heb alles inmiddels al geprobeerd en baal als een stekker!!!:(

NB: iTunes ziet mijn capaciteit en firmwareversie niet.

Nu later nogmaals geprobeerd om het toestel in de DFU mode te zetten (aan/uit knop en home knop indrukken, na uitschakelen aan/uit knop loslaten en home ingedrukt houden), dit is nu niet gelukt, windows zag wel een device in DFU mode maar mijn toestel reageert nu helemaal niet meer en wil zelfs niet meer aan...

maranello 14-09-08 12:22

Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde. Ik krijg alleen een andere fout te zien. Ik ga maandag maar naar de winkel want dit krijg ik niet opgelost.
Ik heb wat snapshots gemaakt zodat jullie kunnen zien wat er fout gaat.

http://i494.photobucket.com/albums/r...outmelding.jpg

cypher21 14-09-08 12:29

iPhone handmatig in [wiki]DFU[/wiki] zetten en nogmaals proberen

maranello 14-09-08 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 190298)
iPhone handmatig in [wiki]DFU[/wiki] zetten en nogmaals proberen

Dit werkt helaas niet. Dan krijg ik bovenstaande foutmeldingen. Het enige wat ik zie is of het Appeltje of de afbeelding verbind met iTunes.

cypher21 14-09-08 12:42

Dan zit je niet goed in DFU mode, maar in Recovery Mode

lees het topic op de wiki nog eens goed en probeer het nogmaals

maranello 14-09-08 12:59

Het zal wel aan mij liggen. Ik doe precies wat er staat (DFU) maar het lukt dus echt niet. Ik zie overigens ook geen shutdown slider in beeld verschijnen. Heb inmiddels al meerdere keren geprobeerd maar bij mij komt er of het Apple logo of verbind met iTunes afbeelding.

cypher21 14-09-08 13:32

hou de "home button" eens langer ingedrukt.

hababam 14-09-08 13:53

of probeer het met de windows versie ...

maranello 14-09-08 16:06

Ik heb mijn iPhone via Windows kunnen herstellen. Alleen het terugzetten van een reservekopie lukt niet. Dan krijg ik weer een foutmelding. Op zich maakt het mij niets uit om mijn iPhone weer helemaal opnieuw in te stellen maar ik weet niet of ik dan dingen kwijtraak?
Omdat de iPhone niet goed werkte weer de powerbutton en home button tegelijk ingedrukt, en ja hoor!!! Ik ben weer terug bij af. Ik weet niet wat er fout gaat. Het lijkt wel of er iets anders aan de hand is

MrT 14-09-08 17:27

DFU mode lukt mij enigzins wel, mijn pc gaf het aan maar mijn iPhone bleef zwart beeld geven. nu ook. Ik kan helemaal niets meer, het lijkt wel alsof hij volledig gecrashed is.

Is er niemand die hiermee kan helpen?

iScorpio 14-09-08 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrT (Bericht 190577)
DFU mode lukt mij enigzins wel, mijn pc gaf het aan maar mijn iPhone bleef zwart beeld geven. nu ook. Ik kan helemaal niets meer, het lijkt wel alsof hij volledig gecrashed is.

Is er niemand die hiermee kan helpen?

Heb je ook al langer geprobeerd de power knop nu vast te houden om er weer leven in te krijgen?

maranello 14-09-08 17:34

Bedankt!!!! Ik heb mijn iPhone weer up and running. Het restoren vanaf de PC was een goede tip. Ik heb er ditmaal voor gekozen om niet een reservekopie terug te zetten maar alles op nieuw te installeren. Ik moet nu alleen nog de iPhone opnieuw gaan inrichten.

Dankzij jullie is mijn zondag weer goed!!!

basssie 14-09-08 18:44

ik had precies hetzelfde probleem! Zal toch iets niet helemaal lekker zitten in die update lijkt mij dan?!

Rickstur 15-09-08 09:23

Heb nu ook hetzelfde probleem. Begon al tijdens de update naar 2.1, alles liep vast. Na enige keren proberen toch via DFU weer aan de gang gekregen. Vanmorgen probeerde ik mijn snelheid te testen vi testmyiphone.com en toen liep alles vast. Krijg hem nu ook niet meer hersteld.

basssie 15-09-08 10:10

Probeer het eens op een andere pc. Dit werkte bij mij wel.

Rickstur 17-09-08 07:03

En inderdaad een andere pc werkte vlekkeloos, hoe zou dit kunnen?

iLen 17-09-08 10:04

Ik heb hetzelfde probleem. Probeer het nu ook al meerdere malen (DFU), maar ik krijg de shutdown slider ook niet in beeld... zal het helpen als ik mijn iphone in een andere computer (mac) doe?

olafweller 17-09-08 19:36

Zelfde probleem hier, tijdens het updaten liep de Iphone vast...
Die DFU of recovery werkt niet helemaal niks alleen het Itunes connect logo verschijnt

iLen 17-09-08 22:30

die van mij heb ik weer aan de praat gekregen gelukkig:) ik heb hem in een andere Computer gedaan. Daar lukte het wel om te herstellen. Met mijn eigen Computer weer alles erop gezet.

olafweller 17-09-08 23:10

Ik heb hem in een andere computer gedaan daar zag hij hem in ieder geval maar niet hersteld en nu hersteld hij wel in mijn computer... heeeeeeeel vaag dit allemaal. Wel nu natuurlijk al me smsjes en troep kwijt.. balen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.