iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gps werkt ??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21589-gps-werkt.html)

remix999 15-09-08 02:54

Gps werkt ???
 
Als ik op googlemaps mijn locatie probeer te zoeken, kan ik gps signaal alleen laten zien dat ik in zuid westen van "Enschede" ben. Ik had toch wel verwacht dat dit veel nauwkeuriger kon.

Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?

InternetRebel 15-09-08 04:57

Ik heb altijd een behoorlijk nauwkeurige positiebepaling hier in het westen. Wel is het zo dat de Google map behoorlijk ver uitgezoomd begint, dus even "dubbelklikken" op het kaartje of inzoomen door twee vingers op het scherm uit elkaar te bewegen.

fillem 15-09-08 06:59

Het kan ook schelen of je binnenshuis, bij het raam of buiten staat/zit/ligt.

InternetRebel 15-09-08 11:56

Ja, dat inderdaad sowieso. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat de vraagsteller buiten bedoelde want binnen is het bij mij ook een positiebepaling op het nico van "u bent ERGENS". :-P

cypher21 15-09-08 12:06

Je hebt dan geen GPS signaal, en dan wordt je positie bepaald dmv de GSM mast. en tsja, dat is niet echt nauwkeurig :)

InternetRebel 15-09-08 12:52

Ja, ik was me er van bewust dat GPS binnen niet werkt. Maar dat dan de GSM mast gebruikt wordt is nieuw voor me en om eerlijk te zijn geloof ik er ook niet zo in. In de GSM mast nummering zit weinig logica en als Apple/Google deze zou moeten gebruiken voor positiebepaling moeten ze volgens mij van de betreffende providers een overzicht hebben met de locaties van die masten. Ik gok er meer op dat de GPS functie van de iPhone gewoon uit gaat van je laatst bekende positie (je voordeur?) wanneer er geen signaal wordt ontvangen.

Bomans 15-09-08 13:12

nee hoor, ze maken echt gebruik van gsm masten.
Op de eerste gen iPhone (fw 1.1.x) had je het programma locate me dat je positie aan de hand van gsm masten bepaalde.

cypher21 15-09-08 13:29

yes, gsm masten en eventuele Wi-Fi verbindingen in de buurt.

remix999 15-09-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 191034)
Ik heb altijd een behoorlijk nauwkeurige positiebepaling hier in het westen. Wel is het zo dat de Google map behoorlijk ver uitgezoomd begint, dus even "dubbelklikken" op het kaartje of inzoomen door twee vingers op het scherm uit elkaar te bewegen.


ik sta inderdaad buiten als ik het probeer, die cirkel wordt maar niet kleiner bij mij hoeveel ik ook inzoom. Maar het is nu wel gelukt, precies mijn straat en huis, misschien moest ik iets meer geduld hebben.

EDIT:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 191034)
Ik heb altijd een behoorlijk nauwkeurige positiebepaling hier in het westen. Wel is het zo dat de Google map behoorlijk ver uitgezoomd begint, dus even "dubbelklikken" op het kaartje of inzoomen door twee vingers op het scherm uit elkaar te bewegen.

Het is me nu gelukt, iets langer wachten loont...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.