iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   youtube werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21659-youtube-werkt-niet.html)

nutty75 15-09-08 19:52

youtube werkt niet
 
..en nee, ik weet dat flash niet wordt ondersteund, ik bedoel de standaard geinstalleerde youtube op mijn Iphone die draait op 1.1.4 ;)

Sinds vandaag heb ik een databundel van T-mobile. (web 'n walk 9.95)
Heb via instellingen-->algemeen-->netwerk-->EDGE het volgende ingevuld;
APN: internet
Username: tmobile
Pass: tmobile

Alles lijkt te werken, de letter "G" staat bovenin naast de providernaam, ik kan mijn mail ophalen (Wi-Fi staat uit via bossprefs dus daar haalt ie niets), kan op het internet naar allerlei verschillende sites surfen via safari. Nu het volgende probleem;

Als ik youtube aanklik op mijn homescreen (die staat er standaard vanaf het begin op, vooralsnog alleen via Wi-Fi gebruikt) krijg ik netjes de app. te zien. (Aanbevolen, veelbekeken, etc..). Als ik nu een zoekterm invul bij zoeken (bijv. golden tulip rally) vind ie allerlei filmpjes. ECHTER wanneer ik één van de filmpjes aanklik krijg ik de melding; "Voor YouTube-video's is een EDGE- of WI-FI-verbinding vereist." Geen enkel filmpje wordt afgespeeld.

Soms krijg ik ook zo ineens een schermpje er tussendoor met de vraag welk Wi-Fi netwerk ik wil gebruiken... Ik klik dan op annuleren want ik wil het proberen via gprs.

Wat doe ik fout, moet ik andere instellingen nog ergens invoeren. Moet ik misschien niet EDGE instellen maar VPN(wat dat ook moge wezen?)

Ik kom er niet uit! Alle hulp is welkom.
ps: ik heb op het forum gezocht, maar niets gevonden omtrent dit onderwerp. Wel instellingen mbt data, maar niet specifiek voor youtube..
Alvast bedankt.

JWVD 15-09-08 20:00

Voeg in installer.app de iFoneguide repository toe, en installeer de YouTube GPRS fix. Ik neem aan dat je zelf wel kan googlen voor de locatie van de repository :D

nutty75 15-09-08 20:05

F^#ck... ;) is het zo makkelijk?!?!! Had ik zelf ook kunnen vinden, sorry voor mijn vraag. De repository staat al op mijn Iphone, dus moet ik kunnen vinden die fix.. Ga het direct proberen, dan zal ik nog eens reageren of het gelukt is, en daarna mag er gelijk een slotje op..

nutty75 15-09-08 20:08

Helemaal geweldig.. Hij is in ieder geval een filmpje aan het laden nu via GPRS.. dus slotje graag!

JWVD; bedankt voor je snelle antwoord en tip!!! Super!

King1987 15-09-08 20:30

ff un kleine tip, nu heb ik wel hi, en op hi eindeloos zit wel un limiet, als je te veel filmpjes gaat kijke (wat toch mb's kost) krijg je eerst een waarschuws sms/mailtje dat je teveel gebruikt, en daarna ga je gwoon geld betalen wat je meer gebruikt dan de gemiddelde mens, maar nogmaals, ik heb hi, en weet niet hoe dat bij t-mobile is geregeld :)

nutty75 15-09-08 22:39

Ik heb in de winkel gevraagd naar een evt. FUP. Echter vertelde deze meneer dat het echt zonder datalimiet was, dus het zou geen probleem op moeten leveren. Als dat wel zo is, zal ik wel een berichtje krijgen.
In ieder geval bedankt voor de tip.

nutty75 17-09-08 23:02

ok.. Nog geen slotje gelukkig!! Het volgende probleem.
Upgrade gedaan naar 2.1 en heb weer hetzelfde. Ook dezelfde oplossing? En hoe weet ik dan of de fix wel voor 2.1 geschikt is?

Alvast bedankt

King1987 18-09-08 08:16

gwoon proberen lijkt mij ;) of iemand moet er slechte ervaring mee hebbe (A)

nutty75 18-09-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 193681)
gwoon proberen lijkt mij ;) of iemand moet er slechte ervaring mee hebbe (A)

Dan moet ik dus de source van ifoneguide toevoegen voor 1.1.4 denk ik?
Zal het eens proberen.. bedankt voor het meedenken.. Kan niets vinden namelijk over youtube icm de Iphone 1ste generatie met 2.1 via gprs. Weet niet of daar al een fix voor is.

whosnext 19-09-08 23:51

Nee die repo van 114 werkt niet op 2.1 maar youtube werkt bij mij ook niet.
jammer...

Maar is niet iets wat ik dagelijks gebruik...

ArB 20-09-08 02:30

De youtube truuk van 1.1.4 werkt niet meer op firmware 2.0 en hoger. Heeft te maken met vele aanpassingen in het framework.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.