//

2.1: accu verbeteringen?

2.1: accu verbeteringen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik dacht juist dat push er was om minder stroom te verbruiken ......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-09-08, 15:30
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard

Ik dacht juist dat push er was om minder stroom te verbruiken ...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-09-08, 15:32
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Niet echt. Push is ervoor om direct e-mails te ontvangen
  #23  
Oud 17-09-08, 15:37
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Push kost inderdaad heel erg veel stroom, ik heb hem gewoon zo ingesteld dat e-mail binnen wordt geladen op het moment dat ik de e-mail box open. En als ik voor langere tijd buiten de deur heb laat ik de e-mail elke 60 minuten pushen naar mn apparaat maar dan is de batterij wel 1,5x zo snel leeg.
  #24  
Oud 17-09-08, 15:43
mrpeace mrpeace is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Push uitzetten, Wi-Fi en 3G uitzetten. Dan gaat het zeker wel 2 dagen mee.

Maar lijkt net alsof Apple elke toestel gewoon met de hand gemaakt heeft, want de ene toestel is wat beter dan de ander. Zo te zien op deze forum.
  #25  
Oud 17-09-08, 15:44
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ja daar lijkt het wel op. Ik heb trouwens wel Wi-Fi en 3G aanstaan, en mijn toestel gaat ook 2 dagen mee. Push staat bij mij uit.
  #26  
Oud 17-09-08, 15:46
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik heb (helaas) geen 3g maar Wi-Fi en Bluetooth staat hier altijd aan. 2 dagen red ik met normaal gebruik makkelijk op een volle batterij.
Met push was dit nog maar 1 dag, en wanneer ik spellen speel, tsja, dan gaat het uiteraard heel hard
  #27  
Oud 17-09-08, 16:06
koen_dr koen_dr is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: België
Berichten: 76
Standaard

Mijne loopt momenteel op +- 12 a 16u volledig leeg. 3G aan, Wi-Fi uit, push uit, en ik bel maar +- 30min/dag en pakweg 20 a 30min internet via Wi-Fi of 3G.

Ik heb hem nu enkele uren aan de lader laten hangen met dat bekende teken in de batterijmeter, ipv de voltmeter en ik hoop dat ie nu dus weer langen meegaat! Vorige keer hielp dit.

Anders ga ik ermee naar de winkel en moeten ze hem maar laten checken!! Hoe werkt dit eigenlijk via Mobistar, vroeger reeds 2 keer een ipod opgestuurd met defecte batterij en gewoon een nieuwe via de koerier gekregen... Zou dit ook zo zijn met de iphone of zouden ze deze echt openen en repareren??
  #28  
Oud 17-09-08, 16:43
MNG MNG is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 38
Standaard

zelfde hier jongens.....

2.1 en Wi-Fi en push staat uit.

rare is dat ik gisterenavond de batterij heb opgeladen en vannacht is hij voor meer dan de helft opgegaan! Zonder enig gebruik of wat dan ook. Hij stond dus op de lock te slapen net als ik

Had dit helemaal niet met de 1g iphone....

zou het door een programma komen die we misschien hebben geïnstalleerd?

ik sluit altijd alles netjes af en zet het op de lock.
  #29  
Oud 18-09-08, 09:41
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Nav mijn eerste reactie waarin ik zei dat de accu erg kort meeging, heb ik nu het volgende, toch wel vage, lange batterijduur. Na het volledig opladen gaat ie nu al bijna 2 dagen mee... (zie bijlage)

ik snap het niet meer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0006.png‎ (42,1 KB, 20x gelezen)
  #30  
Oud 18-09-08, 10:03
gerritensing gerritensing is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard lege batterij

Hallo beste lezers,,
Ik ben gisteren met een volgeladen iPhone 3G naar het werk gegaan.
Aan het einde van mijn dienst melde de iPhone dat de batterij nog maar 20% lading had en werd rood van kleur.
Ik kijk in de instellingen bij gebruik en krijg de volgende gegevens;
Standby: 7.58 uur
Gebruik: 2.24 uur
Hoe kan dit allemaal terwijl ik de iPhone tijdens mijn werk niet één keer hebt gebruikt en de batterij was bijna leeg. Ik had de functie bluetooth uitstaan, en verder alles aan.

Vr. groet, Gerrit
  #31  
Oud 18-09-08, 10:07
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

//samengevoegd
gaat nagenoeg over het zelfde
  #32  
Oud 18-09-08, 10:31
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerritensing Bekijk bericht
Hallo beste lezers,,
Ik ben gisteren met een volgeladen iPhone 3G naar het werk gegaan.
Aan het einde van mijn dienst melde de iPhone dat de batterij nog maar 20% lading had en werd rood van kleur.
Ik kijk in de instellingen bij gebruik en krijg de volgende gegevens;
Standby: 7.58 uur
Gebruik: 2.24 uur
Hoe kan dit allemaal terwijl ik de iPhone tijdens mijn werk niet één keer hebt gebruikt en de batterij was bijna leeg. Ik had de functie bluetooth uitstaan, en verder alles aan.

Vr. groet, Gerrit
probeer de tip eens dat je alles steeds afsluit vóórdat je m op standby doet. Dus eerst "Home" klikken, dán pas uit.
  #33  
Oud 18-09-08, 12:37
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb inderdaad ook gemerkt dat als ik alles afsluit en vervolgens mijn iPhone op standby zet dat de batterij dan een stuk langer meegaat, als ik bijvoorbeeld een game heb gespeeld en via de home knop terug ga dan neemt mn batterij zelfs snachts met 40% af. Zorg dus dat je zorgvuldig bent met alles afsluiten en uitzetten als je je iPhone een tijdje niet actief (buiten bellen en sms-en om) gebruikt.
  #34  
Oud 18-09-08, 12:44
flunk flunk is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 20
Standaard Original iPhone batterij na firmware update

sinds de laatste firmware update 2.1 heb ik gemerkt dat de batterij van de iPhone 1st generation veel eerder leeg is.
Even surfen met Safari en er is zo 10% weg.
De nacht door aan laten staan en ook dan is hij in de ochtend flink leeggetrokken:

Er wordt ook al melding van gemaakt op het Apple Discussion forum.

Ik vraag me af of het anderen ook is opgevallen en of de 3G er ook last van heeft.

Het schijnt dus echt een software probleem te zijn; wellicht wil Apple eindelijk eens batterijen gaan verkopen of ons overhalen naar de 3G over te stappen?
  #35  
Oud 18-09-08, 15:21
Forte Forte is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Thumbs up

Na de FW update 2.1 merk ik wel degelijk verschil, maar mensen moeten nu niet eens gaan verwachten dat de batterij veel langer meegaat als voorheen.

Wat ik ook niet begrijp is dat mensen de Iphone benoemen als mobiele telefoon en dat het "onacceptabel is dat een mobiele telefoon maar 1 of 2 dagen meegaat" De iphone is geen mobiele telefoon, maar een smartphone (en imho nog veel meer dan dat). Geen enkele smartphone heeft een batterijduur (bij gemiddeld gebruik) langer dan twee dagen.

Als je zo graag een telefoon wil hebben die langer dan 2/3 dagen met de batterij door kan, breng de iphone dan lekker terug en haal een simpel samsung of nokia toestelletje.

Als je een beetje efficient met de Iphone omgaat (dwz BT, 3g, WI-FI, Push mail uitzetten wanneer je het niet nodig hebt) gaat de batterij met gemak twee dagen mee, mits je niet de hele dagen zit te gamen of naar je ipod te luisteren met het scherm aan. Als dat niet het geval, is er hoogstwaarschijnlijk een defect aan je toestel.

In mijn ogen is de Iphone op dit moment de beste smartphone die er zo'n beetje te krijgen is met de meest vriendelijke GUI
  #36  
Oud 18-09-08, 15:41
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forte Bekijk bericht
Na de FW update 2.1 merk ik wel degelijk verschil, maar mensen moeten nu niet eens gaan verwachten dat de batterij veel langer meegaat als voorheen.

Wat ik ook niet begrijp is dat mensen de Iphone benoemen als mobiele telefoon en dat het "onacceptabel is dat een mobiele telefoon maar 1 of 2 dagen meegaat" De iphone is geen mobiele telefoon, maar een smartphone (en imho nog veel meer dan dat). Geen enkele smartphone heeft een batterijduur (bij gemiddeld gebruik) langer dan twee dagen.

Als je zo graag een telefoon wil hebben die langer dan 2/3 dagen met de batterij door kan, breng de iphone dan lekker terug en haal een simpel samsung of nokia toestelletje.

Als je een beetje efficient met de Iphone omgaat (dwz BT, 3g, WI-FI, Push mail uitzetten wanneer je het niet nodig hebt) gaat de batterij met gemak twee dagen mee, mits je niet de hele dagen zit te gamen of naar je ipod te luisteren met het scherm aan. Als dat niet het geval, is er hoogstwaarschijnlijk een defect aan je toestel.

In mijn ogen is de Iphone op dit moment de beste smartphone die er zo'n beetje te krijgen is met de meest vriendelijke GUI
helemaal met je eens, maar daar ging deze discussie niet over. Waar jij over begint is een andere discussie.

Het probleem was dat sommige iPhones leeg gingen zonder dat ze werden gebruikt, dus in de standby- of vliegtuig-stand.
  #37  
Oud 18-09-08, 15:48
Forte Forte is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gls Bekijk bericht
helemaal met je eens, maar daar ging deze discussie niet over. Waar jij over begint is een andere discussie.

Het probleem was dat sommige iPhones leeg gingen zonder dat ze werden gebruikt, dus in de standby- of vliegtuig-stand.

Volgens mij is de topic-header " FW 2.1, accu verbeteringen?" En in dit topic lopen toch aardig wat mensen te mekkeren dat hun batterij maar 1 dag meegaat.

Kijk, als je batterij leegloopt zonder dat je wat met de Iphone doet dan heb je het toch echt over hardwarematige problemen en niet over baterrijduur gerelateerd aan een FW versie.
  #38  
Oud 18-09-08, 19:36
dikkiedick51's schermafbeelding
dikkiedick51 dikkiedick51 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zuidholland
Berichten: 160
Stuur een bericht via MSN naar dikkiedick51
Standaard

Merk geen batterij verbetering/verslechtering bij mij!
  #39  
Oud 19-10-08, 09:47
bastiaenske bastiaenske is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Hier ook gelijkaardig probleem, alleen nog stapje erger...had gisteravond mn batterij om 23u volledig opgeladen, dan een 20min gesurft... mooi alles afgesloten, Wi-Fi uitgezet (dus werkt push ook niet meer veronderstel ik, aangezien ik geen 3G heb...) en gaan slapen.
Deze morgen om 9u ging mn alarm niet meer af, omdat hij gewoon volledig leeg was?!?!?!?
Is dus een 3G phone...2.1 firmware...
hebm pas n weekje, ging eigenlijk hele week goed, tot gisteren, begon hij plots kuren te krijgen!!!

Zouden ze naar me luisteren als ik bij mobistar om nieuwe batterij vraag, of gaat dit volgens jullie niets uitmaken???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 18:53
100 verbeteringen in OS 3.0?? Gekko Archief 9 17-06-09 19:46
Voordelen / Verbeteringen firmware 1.1.2 EricJ iPhone algemeen 23 30-11-07 18:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.