iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat tips en weetjes gevraagd. iphone 3g (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21790-tips-weetjes-gevraagd-iphone-3g.html)

stefonline 16-09-08 23:09

Wat tips en weetjes gevraagd. iphone 3g
 
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een iphone 3g en alles gaat eigenlijk helemaal goed en ik heb erg veel aan dit forum. Ik heb wat apps gratis en betaalde via itunes geinstalleerd en ook dat werkt leuk. Maar de volgend zaken me echter onduidelijk.
Als mijn computer met itunes het de geest geeft neemt dan de nieuwe computer waar itunes opstaat dan alles weer over uit mijn telefoon? Ik bedoel synct ie alles muziek, contacten, apps weer terug naar de nieuwe computer. En met name contacten is wel erg belangrijk. Met mijn vorige windows telefoon was het nooit een probleem als er een crash was want de gegevens stonden altijd nog wel op een andere computer en in de telefoon. En nu hangt alles aan 1 itunes vast.
Thuis werk ik met XP en op de zaak OSX.
Wie wil mij hier wat duidelijkheid over geven.

Groetjes
Stefan

InternetRebel 16-09-08 23:43

Ja, contacten en agenda gaan netjes terug. Ik heb vandaag Leopard op mijn Mac geïnstalleerd en begon dus met een geheel nieuwe Mac. Na aansluiten van de iPhone had ik weer al mijn contacten en agenda's op mijn Mac staan. Moet je natuurlijk wel zorgen dat dat ook allemaal op je iPhone staat en bijvoorbeeld niet de optie gebruiken dat je alleen de laatste 3 weken van je agenda in je phoon wilt hebben, tenzij oude afspraken je niet kunnen boeien.

Muziek gaat NIET terug naar je computer, dat schijnt weer niet te mogen van Apple. Dus die moet je zelf elders backuppen. Apps uit de App store gaan alleen terug naar de computer als je deze ook geauthoriseerd hebt met je iTunes account.

stefonline 17-09-08 00:03

dus je apps ben je kwijt als je je comp eens herinstalleerd(wat met xp toch wel eens nodig is)

Eendje 17-09-08 00:35

niet als je dezelfde account weer gebruikt. (als het goed is download hij het weer van je iphone, weet nog niet precies hoe dat in zn werk gaat maar als ik apps heb geinstalleerd via iphone zelf, dan kopierd itunes het wanneer ik em sync)

InternetRebel 17-09-08 00:36

Nee, die ben je niet kwijt, die staan als het goed is dan nog steeds in je iPhone. Alleen moet je je nieuwe of ge-herinstallerde Computer wel weer authoriseren in iTunes voordat iTunes de apps terug accepteerd van de iPhone.

stefonline 17-09-08 01:20

Bedankt voor alle reacties. Het is me bijna duidelijk. Nu ik dit schrijf rijst (sorry dat ik afdwaal)mij gelijk de vraag(ja ik ga zo googelen) Kan ik mijn iphone met 2 computers syncen. Hier thuis xp en werk osx. Ook dit was met mijn oude foontje geen probleem maar als ik nu met itunes authoriseren te maken krijg denk ik dat het minder makkelijk gaat.

InternetRebel 17-09-08 03:53

Afspraken en Contacten kun je op twee computers syncen, muziek niet. Eigenlijk is voor muziek gewoon de 'gouden regel'; het kan alleen van de computer naar de iPhone/iPod. Zonder programma's van derden is er geen weg terug. Ik heb wel een app op mijn iPhone gezet dat de mogelijkheid biedt met twee verschillende iTunes te syncen (qua muziek) maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd eigenlijk.

stefonline 17-09-08 07:44

Het gaat me voornamelijk om de contacten en afspraken. Bedankt weer.
Stefan

tijgertje1959 21-11-08 17:08

hoi allemaal hier
ik heb sinds een week ook zoon mooie iphone
geweldig gewoon maar mijn vraag is kan ik ook hot mail er op zetten om te msn e
lekker onder weg in de trein of zo
zo ja hoe wat kan ik dat er op zetten bij voor baat mijn dank
gr john

King1987 21-11-08 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tijgertje1959 (Bericht 219651)
hoi allemaal hier
ik heb sinds een week ook zoon mooie iphone
geweldig gewoon maar mijn vraag is kan ik ook hot mail er op zetten om te msn e
lekker onder weg in de trein of zo
zo ja hoe wat kan ik dat er op zetten bij voor baat mijn dank
gr john

Welkom op het forum :)

Je kan inderdaad een msn app er op zetten. Kijk maar eens in de app store en kijk eens rond :) daar staat meer dan genoeg ;)

Succes :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.