iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Schermpje aan laten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21868-schermpje-laten.html)

Fasty 17-09-08 19:48

Schermpje aan laten?
 
Ik vroeg mij af of het erg slecht zou zijn om het scherm aan te laten als ie thuis op het dock staat. Of zou het scherm hier veel onder lijden?

Dit ziet namelijk veel mooier uit. Zou het alleen gevolgen hebben voor de accu! Vroeger bleven de schermpjes van telefoon's ook altijd aan. Nou waren dat wel geen kleuren schermpjes

macfreaker 17-09-08 19:57

Heb ondervonden dat de iphone dan wel warm wordt , wanneer je het scherm laat aan staan.

Richard.v.Naam 17-09-08 22:06

Nu moet me even iemand corrigeren als ik het fout heb.

Maar het backlight van je IPhone heeft een bepaald aantal branduren. Dus ik zet em altijd zo veel mogelijk uit!

Le0 18-09-08 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richard.v.Naam (Bericht 193505)
Nu moet me even iemand corrigeren als ik het fout heb.

Maar het backlight van je IPhone heeft een bepaald aantal branduren. Dus ik zet em altijd zo veel mogelijk uit!

True, maar aan die uren kom je niet als gewone gebruiker. Al zou je bij wijze van spreken je telefoon 5 jaar laten aan staan, dan nog zal ie niet zo 123 kapot gaan. Anders zouden veel LCD schermen in grote bedrijven het binnen een jaar al begeven. Bij mij staan ze ook altijd aan. Zijn eigenlijk nog nooit uitgeweest. Ja, met upgrades aan hardware voor een half uur.

Le0 18-09-08 02:42

Zou het voor de batterij niet doen topicstarter. Die wordt nu constant geladen. Wanneer je de telefoon op de normale manier oplaad, stopt de telefoon zodra de batterij vol is de toevoer van energie. Maar als je scherm aan staat, zal je batterij constant worden bijgeladen, wat als effect heeft dat je batterij het eerder begeeft dan je backlight.

InternetRebel 18-09-08 03:03

Voor wie overdreven geïnteresseerd is in LCD display techniek of gewoon tijd teveel heeft staat hier wel een interessant artikel over de branduren per LCD kleur en helderheid. Portable Design ARTICLE

Fasty 18-09-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 193410)
Heb ondervonden dat de iphone dan wel warm wordt , wanneer je het scherm laat aan staan.

Humm dus is meschien niet zo'n goed idee om hem aan te laten.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le0 (Bericht 193649)
Zou het voor de batterij niet doen topicstarter. Die wordt nu constant geladen. Wanneer je de telefoon op de normale manier oplaad, stopt de telefoon zodra de batterij vol is de toevoer van energie. Maar als je scherm aan staat, zal je batterij constant worden bijgeladen, wat als effect heeft dat je batterij het eerder begeeft dan je backlight.

Ik heb niet de hele tijd het dock op spanning staan he. Ik trek de stekker vaker wel eruit als ie vol is

@InternetRebel

thja dan zal ik hier eens kijken in het weekend.

Bedankt mensen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:46.