iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone is geblokkeerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21903-iphone-geblokkeerd.html)

Lee 18-09-08 11:23

iPhone is geblokkeerd
 
Hallo,

Ik heb sinds een week een iphone maar nu al heb ik met een groot probleem te maken.

Ik heb voor de veiligheid een password gezet zodat iemand geen misbruik kan maken en op mijn kosten bellen. Nu ben ikzelf de pincode vergeten.
Ik heb meerdere keer de pincode verkeerd ingetyped.

Nu vraagt iphone of ik met itunes wil verbinden, als ik dat doe dan vraagt itunes mij wweer om een pincode.

Hoe kan ik de pincode (voor alle duidelijkheid, mijn simkaart is niet geblokkeerd maar mijn iphone) weer resetten?

Alvast bedankt!!

xynta 18-09-08 11:26

Ik denk dat je het wel kan schudden, je telefoontje inpakken en naar een Apple of T-mobile winkel gaan lijkt me de beste keuze.

Doblie 18-09-08 11:46

Zo te zien heeft mevrouw/meneer geen iPhone 3G, dus naar de Apple of T-Mobile winkel in Nederland wil niet, ze helpen je waarschijnlijk niet. Omdat je een illegale iPhone hebt, zeg maar. xD

Misschien kan je een restore proberen? Lees hiervoor onze Wiki door.

Succes,
Doblie.

Lee 18-09-08 11:50

hehehe deze meneer heef wel iphone 3G. Ik heb geen illegale telefoon. Ik heb een abonnement afgesloten bij Tmobiel.
aub niet te snel oordelen hoor.

maar in iedergaval bedankt voor je reactie!!

nog andere gegadigden die mij willen helpen/??

cypher21 18-09-08 11:51

Na overleg met andere mods is besloten dit topic toch weer open te zetten.

De enige optie die je hebt, is restoren. Als je geen backup hebt, dan ben je al je gegevens kwijt

helpme 05-03-09 13:14

Help iphone geblokkeerd
 
HELP ALLEMAAL!

Ik heb perongeluk de telefoon van mijn vriend geblokkeerd (Iphone) want ik wou er achter komen wat zijn code was, beetje dom van me maar nu staat er dus Iphone geblokkeerd.

Hoe kan ik dit verhelpen?? Ik heb de juiste code nogsteeds niet en durf er nog even niks over te zeggen (ik heb zijn telefoon even) maar is het zo dat als hij zijn juiste toegangscode intypt dat hij het dan gewoon weer doet of moet ik de telefoon weg brengen om te laten maken?/ En blijven zijn fotos er gewoon opstaan?

HELP!! ik vind het zo erg!!!

Runaque 05-03-09 13:17

Als het om de pincode gaat van de simkaart dan zit er niets anders op dan met de PUC code de beveiliging op te heffen, het toestel is nu geblokkeerd om misbruik tegen te gaan.
Gewoon opbiechten is de enige uitweg. ;)

helpme 05-03-09 13:19

Nee het gaat niet om de simkaart, er zit geen simkaart in!!!
Het gaat om de iphone zelf, dus de toetsblokkeering??

Runaque 05-03-09 13:25

Tja, dan rest er alleen nog maar het op te biechten en er niet verder mee te rommelen.

helpme 05-03-09 13:27

Ja, maar weet jij misschien of er iets aan te doen is dan? Moet hij gewoon de juiste code van toetblokkering ivoeren en is het dan gewoon weer goed? Of moet er iets techniesch helemaal aan gebeuren>?

DennisV1984 05-03-09 15:56

Probeer het volgende eens!

(werkt niet bij firmware 2.2.1) Druk op nood oproep, en dan twee keer op de homebutton.

Dit was een securitybugje die inmiddels is opgelost, daarom werkt het in 2.2.1 niet meer

Er hoeft niets technisch te gebeuren, alleen opnieuw installeren in Itunes, na 10 pogingen worden alle gegevens van de iphone gewist, LET OP, VAN DE IPHONE, DUS NIET VAN DE SIMKAART.

Als jij echt 10 keer de verkeerde code ingetoetst hebt, dan is je vriend al zijn telefoonnummers DIE NIET OP DE SIMKAART STAAN, kwijt. Alle smsjes... WEG, foto's...WEG. Highscores in de iphone apps GONE!!

Ik hoop maar dat er niets belangrijks opstaat...

Er is overigens ook nog een methode met een custom ramdisk enzo, maar dat is nogal hightech, dus niet voor iemand zonder goede kennis van zaken.

bako 05-03-09 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 (Bericht 263434)
Probeer het volgende eens!

(werkt niet bij firmware 2.2.1) Druk op nood oproep, en dan twee keer op de homebutton.

Dit was een securitybugje die inmiddels is opgelost, daarom werkt het in 2.2.1 niet meer

Er hoeft niets technisch te gebeuren, alleen opnieuw installeren in Itunes, na 10 pogingen worden alle gegevens van de iphone gewist, LET OP, VAN DE IPHONE, DUS NIET VAN DE SIMKAART.

Als jij echt 10 keer de verkeerde code ingetoetst hebt, dan is je vriend al zijn telefoonnummers DIE NIET OP DE SIMKAART STAAN, kwijt. Alle smsjes... WEG, foto's...WEG. Highscores in de iphone apps GONE!!

Ik hoop maar dat er niets belangrijks opstaat...

Er is overigens ook nog een methode met een custom ramdisk enzo, maar dat is nogal hightech, dus niet voor iemand zonder goede kennis van zaken.

wat jij zegt van dat alles gewist word kan je instellen
dus het hoeft niet
en 2 keer op de thuisknop drukken was bij 2.1

DennisV1984 05-03-09 17:19

Dat klopt, maar als hij geen backup heeft gemaakt... en ik neem aan dat jij niet weet hoe het ingesteld is, betreffende gegevens verwijderen enzo..

Overigens kan hij zijn telefoon nu alleen nogmaar opnieuw recoveren aan de pc waar hij dit de LAATSTE keer heeft gedaan, dus niet meer zomaar een willekeurige pc.
Is ook wel een workaround voor..

Ik hoop dat alles op z'n pootjes terecht komt.

bako 05-03-09 17:26

waarscjinlijk heeft hij een backup
als je je liedjes er op zet dan maakt hij vanzelf een backup

DennisV1984 05-03-09 17:29

Ik wis altijd mijn backups, direct na het syncen backups wissen, waarom weet ik eigenlijk niet.... Soort tic denk ik:p

bako 05-03-09 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 (Bericht 263463)
Ik wis altijd mijn backups, direct na het syncen backups wissen, waarom weet ik eigenlijk niet.... Soort tic denk ik:p

hij is toch niet van jouw??

anders moet je kijken of ze nog in je prullenbak staan

DennisV1984 05-03-09 17:31

Nee, hij is inderdaad niet van mij, maar ik wis ze altijd, en ik ken er meer die dat doen, dus bestaat de mogelijkheid enzovoorts.....

bako 05-03-09 17:37

heeft hij toevallig een jailbreak met ssh
en heeft zijn iphone toevallig jouw Wi-Fi onthouden?

misschien gewoon met quickpwn er overheen gaan (met een custom firmware)
dan hou je wel je bestanden en dan is waarschijnlijk (IK WEET HET NIET ZEKER)
de blokkering er af

DennisV1984 05-03-09 17:42

Mounten als RAMDISK en com.apple.springboard.plist verijderen. Dan is de lock weg, en de gegevens zijn er nog.

helpme 05-03-09 18:50

OKE is duidelijk

Ik heb het ongeveer 5x verkeerde code ingevoerd (Dus van de toetblokkering) niet 10x!

Dus als hij zelf de juiste code invoerd zou hij er dan gewoon weer inkunnen of blijft de telefoon geblokkeerd??

Ik hoop dat ik snel antw krijg. Ik heb de tel al weg gebracht om via de software 'm simlock vrij te maken maar heb ook gelijk gezegt of ze het wachtwoord kunnen terug zetten dus onblokkeren?? Vrijdag zou het gebeuren, dan kan ik het morgen nog even tegen houden?????

Bedankt!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.