iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G herkent simkaart niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/21971-iphone-3g-herkent-simkaart-niet.html)

blingbling 18-09-08 20:30

iPhone 3G herkent simkaart niet
 
Ik heb dan vandaag eindelijk mijn iPhone 3G van ebay binnen. Het betreft hier een Belgische unlocked iPhone. Nu herkent ie op een of andere manier mijn simkaart niet (vodafone). Dus ik heb daarna mijn moeders sim erin gestopt en die deed het ook niet (vodafone). Daarna pakte ik mijn vaders sim en die deed het wel (hi) en daarna die van mijn broertje en die deed het ook (vodafone). Nu heb ik eens naar de chips op de simkaart gekeken en degene die werkten hadden een ronde chip, en die van mij en mijn moeder waren vierkant. Heeft dit er iets mee te maken?
Bvd

iScorpio 18-09-08 20:35

Misschien dat je een 'oude' Vodafone sim kaart hebt. Je kan bij Vodafone een andere SIM kaart (kosteloos) krijgen. Ik heb destijds mijn kapotte sim kaart ook kosteloos vervangen door een andere.

blingbling 18-09-08 21:07

Ja dat dacht ik al, ik was al naar de Phonehouse geweest en die zeiden dat ik dan een Duosim zou moeten aanvragen. Maar ik denk dat ik zaterdag maar naar Vodafone ga om gelijk een Super Sim abo af te sluiten. Maar ik vind het sowieso heel gek dat hij het niet doet. Alle simkaarten werken wel in mijn oude Nokia.
Even tussendoor: kan ik gewoon een iPhone Super Sim abo afsluiten als mijn huidige abo (ook van vodafone) pas in februari afloopt?

iScorpio 18-09-08 21:10

Je sluit dan een nieuwe abbo af met een ander nummer. Dat kan natuurlijk altijd.

sjoran 18-09-08 21:19

Hou er wel rekening mee dat je een super sim only abbo van vodafone alleen voor 2 jaar af kan sluiten.......en niet voor 1 jaar....:rolleyes:

blingbling 18-09-08 21:38

Ja dat weet ik, maar wat ALS ik om een of andere reden mijn iPhone niet meer kan gebruiken omdat hij stuk is ofzo, kan ik dan al aangeven dat mijn abonnement moet worden omgezet?

iScorpio 18-09-08 21:39

Ik zou de kaart direct bij de Vodafone shop testen als de mogelijkheid daar is. Je iPhone is niet stuk want hij deed het toch nog wel met andere Vodafone kaarten?

blingbling 18-09-08 22:10

Nee hij is niet stuk, hij doet het idd (heel goed) met andere kaarten die een andere chip hebben

blingbling 20-09-08 14:22

ok het is opgelost. Ik heb nu een supersim abonnement met een nieuwe sim dus dit topic kan dicht. Bedankt!

iScorpio 20-09-08 14:26

Laat hem even open zodat anderen hier ook iets aan hebben.

Nilfuinion 04-04-09 12:22

ik kreeg vandaag iemand bij mij in de winkel met dit zelfde probleem, ik had haar een Iphone never locked verkocht en vodafone maakten geen verbinding. een simkaart wissel gedaan, geen effect. sim in een ander toestel (nokia 3109) alles werkt. mijn eigen simkaart in de Iphone en gewoon werken. jailbreaken en yellowsnow erop, nogsteeds niets. Simkaart nog een keer gewisselt, nu met de oudere generatie Usim kaarten werkt nu met 2.2.1 en BB 02.30.03:D

de nieuwe Vodafone Simkaarten werken niet met de Iphone, de nieuwe zijn die vierkanten chips.
de oude werken wel dat zijn de sims met ronde chips.

xxkellyleexx 27-08-10 23:55

Ik heb de iphone 4.
ik ben naar de vodaphone winkel geweest.
om abbo erop te zetten.
ik had me iphone 4 in china gekogt.
in een coodoo winkel.
das icentre maar dang chinese naam ervan.
dus ik denk wel dat ie egt is.
want ik heb zelfs nog 6900 yuan ervoor betaalt.
maar ik ging dus vandaag naar vodaphone shop.
toen kreeg ik heletijd te zien.
dat me iphone 4 me sim niet herkent.
het is sown micro sim.
dus het moet het tog nog doen?
en nou staat er sow :
-----

is me iphone nou gwn helemaal kapot.
of ligt het tog aan de sim
of ben ik bedrogen in china?

van de andere berigten hiervoor zag ik iets met een ronde chips en vierkante?
wat bedoelen jullie daarmee :$

Xx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.