iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Samsung (I900) Omnia (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/22506-samsung-i900-omnia.html)

wanchope 25-09-08 16:49

Samsung (I900) Omnia
 
Volgens de relames op internet is de Samsung Omnia DE iphonekiller...
Op zich ziet de Omnia er wel strak uit en schijnt ook lekker te werken.
Maar of het een Iphonekiller is... ik weet het niet.

Vinden jullie het ook een Iphonekiller of slechts een slecht alternatief?:p

cypher21 25-09-08 18:56

Een collega van me heeft de omnia gisteren gekregen.

Ziet er redelijk uit, ligt goed in de hand, interface werkt ook best aardig, maar het touchscherm is er nog steeds een die je HARD moet indrukken.
Er zit geen gaatje in voor het pennetje (stylus) terwijl je die eigenlijk wel nodig hebt voor sommige functies aangezien het nog steeds windows mobile is wat erop draait.

Ik vind het iig totaal geen iPhone killer

klus 27-09-08 09:50

ik vind dat iphone meer en meer posities verliest.
kamera, bluetooth, GPS, gedoe met update's worden steeds overwegend om niet de iphone te kiezen

Jakiie 27-09-08 10:42

Ik vind de Omnia ook geen iPhone killer, misschien een alternatief ja, maar toch.. nee, niet voor mij een iPhone killer hoor! ;)

Vassili 28-09-08 00:17

een alternatief absoluut geen killer, mijn reden dat het geen killer is is Windows Mobile.

FreakyFlor 28-09-08 01:21

Windows Mobile < iPhone OS X

bassollie 30-09-08 12:04

Windows mobile ben ik ook niet tevreden over!
En krijgen ze daar ook nog zoiets als de app store want dat vind ik echt super!

iPeppel 06-10-08 13:39

Ja, de Samsung Omina is wat betreft prestaties beter dan de iPhone. 5 megapixel camera met tich opties, zo'n beetje alles om internet snel te laten lopen, Excel, Word etc. kunnen ook bewerkt worden, bluetooth geen gecastreerde versie enzovoort enzovoort. Dus veel geschikter voor zakelijk gebruik (lees hier alleen maar gemopper over niet goed synchroniseren met outlooke etc).

En toch.... blijft de iPhone bijzonderder.

't Is net als de lancering van de Citroen DS in 1955 (snoek). Er waren snellere auto's, er waren luxere auto's, er waren zuinigere auto's etc. Toch zette de DS de standaard voor de komende 20 jaar. Zo geeft ook de iPhone alle andere telefoons een ouderwets uiterlijk.

wirehub 08-10-08 00:23

Ik denk dat we pas over een Iphone killer kunnen gaan spreken op het moment dat het touchscreen net zo lekker werkt als die van de Iphone , je hoort bij elke release van HTC bijna dat het wel eens een Iphone killer zou kunnen worden , en nu dus ook bij Samsung.
Al die toestellen kunnen stuk voor stuk veel meer dan de Iphone , maar het gebruiksgemak , de logica , en goed doordacte touchscreen maken hem toch uniek.

King1987 08-10-08 00:33

Mijn schoonmoeder heeft hem wel geteld 3 dagen gehad, toen al weer verkocht op marktplaats en een iphone aangeschaft, waarom, ze was toch jaloers op de Interface van de Iphone. Werkt 10x beter ;)

The Doctor 10-10-08 05:01

Knap toestelletje, heb er gisteren eens mee gespeeld :p
Groot voordeel voor mij is de GPS, groot nadeel is de Windows...
Maar een echte iPhoneliefhebber gaat zich niet laten verleiden.

alexus1307 06-11-08 14:46

Haha heb dit toestel nog geen 2 uur gehad. Gebruik voor m'n werk push mail, nadat ik de instellingen had ingevoerd moest de Omnia rebooten en meteen was de Omnia helemaal dood!

Shorty007 06-11-08 16:08

Ik heb zelf de samsung omnia gehad, vond het helemaal niks en ben nu weer terug gegaan naar de iphone.
toutchscreen werkt niet echt lekker, scrollen is al helemaal een drama, hij opent gelijk de app ipv door te scrollen naar benee of naar boven. zodra je het scherm aanraak, ga die dus een app openen en niiet scrollen.

voordeel van de omnia is wel dat je office erop hebt staan en dat je simpelweg op je pc alle bestanden, dus muziek, office bestanden en weet ik t allemaal, gewoon naar 1 map kopieer en alles wordt gesynct met je foon via activesync.

De batterij van de omnia is onwijs slecht!! is echt in een dag leeg :S dat is iets waar ik persoonlijk toch echt niet kan negeren. telefoon moet gewoon een paar dagen mee gaan.

Verder is de Iphone gewoon veel mooier in het weergeven van bijvoorbeeld de sms.

iGregor 06-11-08 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 214134)
Ik heb zelf de samsung omnia gehad, vond het helemaal niks en ben nu weer terug gegaan naar de iphone.
toutchscreen werkt niet echt lekker, scrollen is al helemaal een drama, hij opent gelijk de app ipv door te scrollen naar benee of naar boven. zodra je het scherm aanraak, ga die dus een app openen en niiet scrollen.

voordeel van de omnia is wel dat je office erop hebt staan en dat je simpelweg op je pc alle bestanden, dus muziek, office bestanden en weet ik t allemaal, gewoon naar 1 map kopieer en alles wordt gesynct met je foon via activesync.

De batterij van de omnia is onwijs slecht!! is echt in een dag leeg :S dat is iets waar ik persoonlijk toch echt niet kan negeren. telefoon moet gewoon een paar dagen mee gaan.

Verder is de Iphone gewoon veel mooier in het weergeven van bijvoorbeeld de sms.

Volgens mij is de Omnia gewoon een goedkope touchscreen instapper...
Niet een volwaardige tegenstander tegenover de iphone.

Vsteegman 06-11-08 18:50

Ik had de Samsung Omnia incl Millionaire pakket voor mijn abbonement verlenging gekregen aangezien ik bij Hi zat kon ik geen iPhone kiezen;(

Ik heb de mobiel 4 dagen gebruikt, wat een slechte mobiel. Alles werkt zo onhandig.
Advertentie op Marktplaats gemaakt en gelukkig had ik iemand gevonden die zo (dom) was zijn gloednieuwe iPhone 3G 16GB om te ruilen tegen mijn Omnia.

Gr

Shorty007 07-11-08 11:57

So haha heb jij ff geluk :P
Ik heb niemand zo ver gekregen om m om te ruilen, maar de mijne staat wel aangeboden op speurders nu.

Guest 07-11-08 12:14

Omnia rukt gewoon te tent uit!

iPeppel 08-11-08 16:07

Ik heb uiteindelijk voor de iPhone gekozen en niet de Omnia. Blij toe. iPhone werkt prima en is zo lekker simpel. Zie collega's met HTC, HP dingen lopen die zo ingewikkeld zijn dat ze na twee maanden nog niet door hebben hoe ze moeten smsen.

blommetje1983 19-11-08 11:32

Hoi,

Ik weet niet of er uberhaupt mensen hier zijn met een Omnia, maar toch.. Ikzelf ben erg blij met mijn Omnia (werktelefoon) en m'n iPhone is voor prive besteld.. Ik ben heel erg benieuwd wanneer T-Mobile langskomt:)

Eenniewee... Op de wapportal van SamsungMobile staat de Smart Reader software voor de OMNIA i900 online! Deze kun je gebruiken als Business card reader, maar je kan er ook andere teksten mee "scannen". Als je naar mmm.samsung.nl gaat met je OMNIA dan zie je het wel staan. Super handig!

Installatie is simpel. Helaas kent de software alleen Engelse woorden, maarja, het werkt verder goed! Zorg wel dat je een data-abo hebt, want het is een paar mb.. Maarja, wie heeft dat nu niet:)

Deze software werkt alleen bij de OMNIA, dus als je die niet hebt dan.. :'(

Groetjes,

Blommetje

Yzord 19-11-08 11:50

Omnia is WM6.x, sorry, hoeft voor mij niet meer. Ik zweerde vroeger bij htc etc...maar tegenwoordig krijg ik alleen nog maar een erectie van de soepelheid van de Iphone. De rest is baud....en dan druk ik me nog lief uit.

edit: en een iphonekiller is het al helemaal niet!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.