iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   'Mijn nummer' klopt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/22557-mijn-nummer-klopt-niet.html)

AceHighHugo 26-09-08 12:24

Hallo,

Meteen nog maar een probleempje van mij: in de telefoon (1G US 8GB) staat standaard 'mijn nummer'. Nou klopt deze alleen niet. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Het gekke was dat ook na een update naar 2.1 hij er bleef staan, terwijl ik dacht dat hij nu zou verdwijnen..

Ps. hij staat dus bij instellingen --> telefoon en boven telefoon --> contacten.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Hugo

EDIT:
ik zag dat er nog zo'n topic was, maar ik beschik helaas niet over een PC, alleen over Macs.. Weet iemand hoe het dan moet?

kdhoe 26-09-08 12:29

Dat nummer staat op de simkaart en wordt dus ook van daar uitgelezen. De iPhone kan dit nummer niet wijzigen.

Bij mij was het nummer ook fout. Ik heb het kunnen wijzigen met mijn oude Sony Ericsson k750i. Een andere gsm kan het wss ook.

AceHighHugo 26-09-08 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 198628)
Dat nummer staat op de simkaart en wordt dus ook van daar uitgelezen. De iPhone kan dit nummer niet wijzigen.

Bij mij was het nummer ook fout. Ik heb het kunnen wijzigen met mijn oude Sony Ericsson k750i. Een andere gsm kan het wss ook.

Hoe heb je dit dan gedaan met die telefoon? Wat voor functie zat daarop? Ik heb ook nog wel wat oude telefoons liggen, maar ik begrijp niet helemaal hoe je dit gedaan hebt..

kdhoe 26-09-08 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AceHighHugo (Bericht 198639)
Hoe heb je dit dan gedaan met die telefoon? Wat voor functie zat daarop? Ik heb ook nog wel wat oude telefoons liggen, maar ik begrijp niet helemaal hoe je dit gedaan hebt..

Het was gewoon een menu item.

Bij mijn k750i stond het bij Contactpersonen > Opties > Speciale nummers > Mijn nummers > Mijn mobiel nummer > en dan bewerken.

Daarna de simkaart gewoon terug in de iPhone stoppen en het juiste nummer wordt weergeven.

Chrisl 26-09-08 15:41

Ik heb hier idd ook een topic over, nou vraag ik me af of de oplossing die wordt gegeven, via ssh, ook via een progje als iPhonebrowser gedaan kan worden?????

kdhoe 26-09-08 15:54

Als je gewoon het juiste nr wilt bij 'Mijn Nummer' is het denk ik toch het gemakkelijkste om je nummer gewoon te wijzigen met een andere gsm. Dit nummer is gewoon iets cosmetisch, het heeft geen functionaliteit. Dus waarom moeilijk doen via SSH etc.

Chrisl 26-09-08 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 198734)
Als je gewoon het juiste nr wilt bij 'Mijn Nummer' is het denk ik toch het gemakkelijkste om je nummer gewoon te wijzigen met een andere gsm. Dit nummer is gewoon iets cosmetisch, het heeft geen functionaliteit. Dus waarom moeilijk doen via SSH etc.

Nou, ik weet niet of ik een telefoon heb thuis die deze functie ondersteunt.

Dus vandaar de vraag of het via bijv. iPhonebrowser gaat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:09.