//

GPS werkt überhaupt niet

GPS werkt überhaupt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, ik worstel hier nu al vrij lang mee, een korte opsomming: GPS op mijn iPhone werkt niet, echt niet. 16gb wit simlock vrij uit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-08, 10:10
schulo schulo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 17
Standaard GPS werkt überhaupt niet

Ok, ik worstel hier nu al vrij lang mee, een korte opsomming:

GPS op mijn iPhone werkt niet, echt niet.
  • 16gb wit simlock vrij uit Italie
  • Pre-paid kaart (Singtel) erin in Singapore
Bellen en sms-en werkt, 3g werkt niet. Ik krijg geen verbinding met 3g netwerken, ook niet in het buitenland. Ik heb ook geen dataplan, dus ik heb 3g ook niet nodig.
Wi-fi werkt en daarmee krijg ik ook een locatie op de 'kaart' functie. Het is echter een range, niet de mooie blauwe stip.

Voor de rest krijg ik altijd de melding "locatie niet beschikbaar".

Geprobeerde 'oplossingen':
  1. Uur in het open veld gezeten (geen resultaat)
  2. In vliegtuigmodus half uur wachten op gps signaal (geen resultaat)
  3. Locatieinstellingen gereset (geen resultaat)
  4. iPhone herstelt via iTunes (geen resultaat)
  5. GPS apps erop gezet (beste locatiebepaling is +/- 500 meter, in 99% van de gevallen overigens geen resultaat)
Waar kan dit aan liggen? Is het misschien een simkaart die er niet geschikt voor is? (zou toch niets met GPS te maken moeten hebben) Ben ik een ontzettend n00b die iets over het hoofd heeft gezien? (locatiebepaling staat aan iig...)

Het is geen groot probleem, echter wel irritant. ik wil gewoon dat ik overal en nergens op de kaartfunctie kan tappen en dan mooi spelen met de GPS. Routes uitstippelen on the spot is namelijk wel echt handig.

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-08, 13:58
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schulo Bekijk bericht
Ok, ik worstel hier nu al vrij lang mee, een korte opsomming:

GPS op mijn iPhone werkt niet, echt niet.
  • 16gb wit simlock vrij uit Italie
  • Pre-paid kaart (Singtel) erin in Singapore
Bellen en sms-en werkt, 3g werkt niet. Ik krijg geen verbinding met 3g netwerken, ook niet in het buitenland. Ik heb ook geen dataplan, dus ik heb 3g ook niet nodig.
Wi-fi werkt en daarmee krijg ik ook een locatie op de 'kaart' functie. Het is echter een range, niet de mooie blauwe stip.

Voor de rest krijg ik altijd de melding "locatie niet beschikbaar".

Geprobeerde 'oplossingen':
  1. Uur in het open veld gezeten (geen resultaat)
  2. In vliegtuigmodus half uur wachten op gps signaal (geen resultaat)
  3. Locatieinstellingen gereset (geen resultaat)
  4. iPhone herstelt via iTunes (geen resultaat)
  5. GPS apps erop gezet (beste locatiebepaling is +/- 500 meter, in 99% van de gevallen overigens geen resultaat)
Waar kan dit aan liggen? Is het misschien een simkaart die er niet geschikt voor is? (zou toch niets met GPS te maken moeten hebben) Ben ik een ontzettend n00b die iets over het hoofd heeft gezien? (locatiebepaling staat aan iig...)

Het is geen groot probleem, echter wel irritant. ik wil gewoon dat ik overal en nergens op de kaartfunctie kan tappen en dan mooi spelen met de GPS. Routes uitstippelen on the spot is namelijk wel echt handig.

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Je moet de internetinstellingen opvragen van je GSM provider, dan werkt je G3 en dus ook je GPS.
Die is deels G3 afhankelijk voor het lokatiebepalen.
Suc6

M.
  #3  
Oud 29-09-08, 15:13
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Want Maps heeft internet nodig om die kaart te laten zien, probeer het is met een Wi-Fi verbinding
  #4  
Oud 30-09-08, 03:24
schulo schulo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 17
Standaard

Internetinstellingen van Singtel zijn ingesteld... 3G werkt niet vanwege pre-paid kaartje.
Bij Wi-Fi krijg ik zoals eerder gezegd een signaal, maar dan in een range en niet de mooie blauwe stip.

Overigens lees ik veel op het forum dat mensen de gps werkend krijgen in vliegtuigmodus, dat spreekt dus volledig tegen dat je 3g werkend zou moeten hebben voor locatiebapaling...

Nog verdere suggesties?
  #5  
Oud 30-09-08, 07:06
Mertn Mertn is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Dhaka, Bangladesh
Berichten: 4
Standaard

Ik woon in Bangladesh, heb een mooie 3G (nog niet unlocked) dus gebruik voorlopig mijn 1st gen nog even. Als ik plaats wil bepalen met de 3G heb ik inderdaad Wi-Fi nodig omdat roaming data een vermogen kost. Met Wi-Fi aan krijg ik een plaats op de kaart die hier zo'n beetje 1500 km vandaan ligt ergens in de Himalaya. Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

@schulo: je moet natuurlijk inderdaad wel een dataverbinding hebben, omdat je plaatsbepaling deels van de GSM-antennes afgeleid wordt voor nauwkeurigere bepaling. Helaas is de ingebouwde GPS niet zo goed als we hadden gehoopt, maar dat wordt aardig gecompenseerd met die GSM antenne plaatsbepaling. Op mijn 2G zonder ingebouwde GPS doet de locatiebepaling het behoorlijk nauwkeurig hier in Dhaka! (we zitten hier met een goed EDGE netwerk)

Succes!
  #6  
Oud 30-09-08, 11:52
schulo schulo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 17
Standaard

Zonder data verbinding zou de GPS ook een fix moeten krijgen, echter maps zal hij dan niet weergeven... Dat is het probleem niet, het gaat namelijk om de fix. Ik krijg alleen een plaatsbepaling als ik op wi-fi zit (en dan nog niet eens een gps signaal met blauwe stip).

Ik krijg dus ook geen fix tussen gsm masten etc. Alleen maar met Wi-Fi.

@Mertn: Dat heeft met je internet provider te maken. Je kunt locaties toevoegen met je router nummer oid. Ff zoeken op het forum en je vindt het.
  #7  
Oud 30-09-08, 20:53
Mertn Mertn is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Dhaka, Bangladesh
Berichten: 4
Standaard

@schulo; ik heb hetzelfde probleem. Zonder data roaming en zonder Wi-Fi weigert hij op alle mogelijke manieren iets nuttigs met de GPS te doen. Vreemd...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dataroaming nog niet heb geprobeerd omdat me dat ff te duur is voor zo'n testje. Blijkbaar heeft de GPS toch de data-verbinding via de GSM masten nodig voor een fix.
  #8  
Oud 02-10-08, 08:11
schulo schulo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mertn Bekijk bericht
Blijkbaar heeft de GPS toch de data-verbinding via de GSM masten nodig voor een fix.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Dan is er in ieder geval duidelijkheid...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardware: Locatie kan niet worden bepaald (GPS werkt niet) daaf iPhone Navigatie 28 15-12-09 12:23
GPS werkt niet jk89 iPhone algemeen 6 30-11-09 20:29
locator/gps werkt niet Appiejan iTunes 4 18-09-09 11:59
gps koers werkt niet thewitten iPhone Navigatie 0 14-08-09 21:19
GPS werkt niet Pilopew iPhone algemeen 7 22-12-08 20:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.