//

Pop email synchroniseren

Pop email synchroniseren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Allen, ik heb dit topic gelezen, maar ben er toch nog niet helemaal uit. Ik heb een pop emailaccount op mn mac staan en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-11-07, 23:03
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard Pop email synchroniseren

Dag Allen,

ik heb dit topic gelezen, maar ben er toch nog niet helemaal uit.
Ik heb een pop emailaccount op mn mac staan en heb in iTunes aangevinkt dat deze ook gesynchroniseerd moet worden met de iPhone.
Nu als ik op de iPhone een mail binnenkrijg, dan krijg ik deze niet meer binnen op de Mac.
Ik zou gewoon willen dat ik ze op beide toestellen binnenkrijg zodat, als ik met de iPhone thuis in mn broekzak rondloop en hij ontvangt een mail, ik deze ook nog zie op de mac en vandaar kan antwoorden indien nodig.
Wat zijn nu de juiste instellingen en waar moet ik dat aanpassen, op de iPhone of op de Mac?

alvast erg bedankt

Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-07, 23:02
NvE NvE is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Hoi Peter,

Ik heb het opgelost door een kopie van de mail op m'n server te bewaren. Je kunt dit doen door je account te editten in Mail (rechtermuisklik op mailbox -> wijzig) ga dan naar het tabblad 'Geavanceerd', vink het checkboxje 'Verwijder bericht van server na ophalen' en stel dit in op b.v. 'na een dag', of een andere periode.

Ik heb het op deze manier lopen, met POP op zowel Mac als iPhone, en het werkt als een zonnetje.
  #3  
Oud 15-11-07, 00:39
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard

De oplossing van NvE is inderdaad de juiste. Hierdoor kan je mails op beide apparaten binnen halen.

Een andere optie zou kunnen zijn om je POP3 account om te zetten in een IMAP account, mocht je de mogelijkheid hiervoor hebben. Die is geheel server based en alle programma's die je voor mail gebruikt halen de mail op. Wanneer je dan bijvoorbeeld een mailtje van je iPhone verwijderd, wordt deze ook van de server verwijderd en dus ook uit al je andere mail applicaties.
  #4  
Oud 15-11-07, 02:10
KitchenPilot KitchenPilot is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

Hier haal ik ze binnen op me iPhone en laat ze op de server staan.
Mijn MBP delete ze van de server. Zo heb ik altijd alles op me MBP staan
en alleen onderweg de mails op me iPhone als extra..
__________________
IS THIS CHICKEN ? Your shirtshop online. Where you decide what we will print.
Kitchen Pilot Conceptual Design | Graphic Design | Web Solutions
pixelmarket.nl Personal Portfolio
  #5  
Oud 15-11-07, 11:01
AllStar AllStar is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 74
Standaard

Kijk zeker eens naar de mogelijkheden van IMAP, dat gebruik ik al een hele tijd en dat is echt ideaal. Overal / elke locatie je mail kunnen ophalen, geen probleem met mail wel op de ene locatie en niet op de andere enz. enz.

Als je dat niet wilt / niet kunt instellen, dan de reacties hierboven volgen. De mail moet je dan nog even op de server laten staan.
  #6  
Oud 05-12-07, 12:40
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

Ik haal g-mail op de iphone binnen via een pop3 account. Het stoort mij echter dat wanneer ik een email verwijder in gmail op de computer, deze in de iphone gewoon aanwezig blijft. Ik wil eik. dat wanneer ik een mail op de computer dan wel op de iphone verwijder deze op de andere ook verwijdert wordt. Iemand?
  #7  
Oud 05-12-07, 19:26
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riccardo Bekijk bericht
Ik haal g-mail op de iphone binnen via een pop3 account. Het stoort mij echter dat wanneer ik een email verwijder in gmail op de computer, deze in de iphone gewoon aanwezig blijft. Ik wil eik. dat wanneer ik een mail op de computer dan wel op de iphone verwijder deze op de andere ook verwijdert wordt. Iemand?
Volgens mij kan dit niet, omdat het naar 2 verschillende secties wordt verzonden, je kan natuurlijk wel via Safari naar GMail gaan en daar je email checken dán wordt ie wel verwijderd
(zou ik zelf ook handig vinden, elke keer dat ik op iphone email check heb ik 50 ongelezen berichten )
  #8  
Oud 05-12-07, 23:34
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

Jammer zeg. Ik hoopte dat het iets te maken had met het verwijderen van het bericht van de server zoals hiervoor over gesproken werd. Snap er zelf alleen niet bijster veel van..
  #9  
Oud 06-12-07, 00:24
metck metck is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: A'foort
Berichten: 93
Standaard

Door Gmail in te stellen op IMAP ipv POP heb je op elke computer/iphone dezelfde mail.
  #10  
Oud 06-01-08, 11:05
Lowdown Lowdown is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard Imap bij KPNplanet

Hallo,

Ik zit met hetzelfde. Ik wil graag dat als ik iets van mijn Iphone verwijder, het bestand ook van de server afgaat. Weet iemand of dat kan bij KPNplanet en hoe je dat dan regelt?
  #11  
Oud 06-01-08, 11:35
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Volgens mij kun je geen mail van de server verwijderen. Mail blijft afhankelijk van je provider een aantal dagen op de server staan. Dan word het verwijderd. Ik heb bv. ook nog een compuserve mailaccount. Via Outlook haal ik deze op van de server. Ik heb Outlook zo ingesteld dat er een kopie van de mail geplaatst word in "postvak in" bij mijn persoonlijke mappen. Zo blijft deze altijd aanwezig, ook als ik na een aantal dagen pas mijn mail bekijk. De mail in het "postvak in" kan ik gewoon verwijderen. Echter de mail in de Compuserve map (dus van de server) niet.
__________________
Eerst Iphone 2G US 8GB, toen Iphone 3G NL 8GB black en nu Iphone 4 16GB black
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tele2 email pop instellingen koentjes iPhone algemeen 24 21-02-12 16:55
Blauwe pop-up (notification) voor email JPJGeurts iPhone algemeen 6 27-01-12 16:06
Email synchroniseren Jaldhara iPhone algemeen 2 08-06-10 21:51
Windows: Outlook werk email synchroniseren babygab34 Desktop-applicaties 0 21-04-10 00:56
Pop Email verzenden opgelost!? disegno iPhone algemeen 4 24-05-08 00:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.