iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   exchange: "New Password Required" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/22848-exchange-new-password-required.html)

bigpino 01-10-08 19:03

exchange: "New Password Required"
 
Voor een week werkte alles goed via de exchange server, maar nu krijg ik alleen nieuwe gegevens als ik een nieuw paswoord invoer. Als ik op "Continue" druk dan kan m'n iPhone de volgende URL niet laden:

prefs:root . . . etc.

Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen?

Mwfadebeer 01-10-08 19:05

waarschijnlijk heeft je systeem beheerder ere voor gekozen om de nieuwe exchange security policy in te laten gaan. Die vereist regelmatig wisselen van PW.

er is in cydia een mooie oplossing.
killexchange heet dat.

bigpino 01-10-08 19:16

Wow, das een hele snelle reactie:). Bedankt Mwfadebeer, wat doet killexchange eigenlijk. Het klinkt niet zo vriendelijk.

bbrink 01-10-08 19:19

Kill Exchange Lock - Nifty utility that lets you remove the phone passcode lock requirement for exchange.

bigpino 01-10-08 19:27

Ok, bedankt. Het werkt helaas niet. Misschien omdat ik FW2.1 heb. Nog andere suggesties?

bbrink 01-10-08 19:31

Heb je al geprobeerd in te loggen via de webinterface? Vaak kan je daar dan ook je password veranderen, als dat een vereiste in van je systeembeheerder.

bigpino 01-10-08 19:38

Yep, maar ik krijg het bericht: "Restricted URL bla bla". Het is wel een rare URL: "prefs:root= . . . enz."

Het kan zijn dat ik alleen op het intranet dit soort dingen kan doen. Dat wordt nog moeilijk omdat het om 802.1x gaat. Bovendien is de URL wel erg raar. Wat denk jij?

bigpino 01-10-08 19:46

Of bedoel je OWA. Ik heb m'n pw al aangepassed, maar zonder enig effect op m'n iPhone.

Collega's hebben een degelijk probleem op hun Windows Mobile handset. Na in te stemmen hebben ze nu een extra lock screen voordat zo maar iets kunnen doen. En dat nog eens na ieder 30 seconden. ???

bbrink 01-10-08 19:48

Zal het een authentificatie probleem met OMA (mobile) kunnen zijn dan?
Wellicht eerst je systeembeheerder contacten dan, of die iets heeft aangepast.
Als je niet de enige bent met het probleem..

bigpino 01-10-08 19:53

iPhone wordt binnen ons bedrijf niet ondersteund. Mijn Windows Mobile collega's moesten wat downloaden na het bericht en hadden toen opeens de lock screen. Ik denk dat dit niet gaat werken op de iPhone. Toch bedankt.

bbrink 01-10-08 20:00

Kunnen je collega's er nou wel op via windows mobile device? of niet? het is mij even onduidelijk geworden..

bigpino 01-10-08 20:19

Een tijdelijke oplossing!
 
Blijkbaar als je je passcode lock heb ingevuld EN de auto lock aanzet dan werkt de Exchnage service weer na een reboot.

LETOP:
Je kan daarna de passcode NIET meer uitzetten en "Erase data" staat AAN en is niet aan te passen.

Vervolgends moet je "KillExchangeLocks" installeren en executeren en voila. Exchange service doet het nog steeds, je heb die irritante dialoog niet meer, en je hoeft je iPhone niet elkekeer te "unlocken".

Ik hoop dat andere mensen met een degelijk probleem hiermee geholpen zijn.

Groeten.

----
ps.:

Voor de duidelijkheid. Windows Mobile gebruikers kunnen bij ons de Exchange service gebruiken als ze akkoord gaan met het "instaleren" van de lock screen. Deze kan dan ook niet meer uitgezet worden. Dus na 30 seconde komt de lock screen te voorschijn en moet je passcode invoeren. Misschien is daarvoor ook een "KillExchangeLocks" equivalent, maar dat weet ik nu niet.

Mwfadebeer 02-10-08 08:36

@bigpino
dat is nu precies wat Killexchangelocks doet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.