iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   NOKIA 5800: deze komt al in de buurt van de iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/22922-nokia-5800-deze-komt-de-buurt-de-iphone.html)

truckdiver 02-10-08 18:52

NOKIA 5800: deze komt al in de buurt van de iphone
 
hier zijn fotoos van de nokia 5800.
vindt die er zeker goed uitzien en mogelijkheden heb je er ook zeker genoeg mee.
http://thenokiablog.com/2008/07/26/n...leaked-photos/
Nokia 5800 XpressMusic hands-on - Engadget
http://media.share.ovi.com/m1/medium...069f37f203.jpg

i(Phone) 02-10-08 18:53

Hij lijkt echt te veel op de iPhone, maar vind het verder wel een aardig apparaatje.

z-nyx 02-10-08 19:58

Ik gaat deze phone zeker kopen , ben zeer beniewd.
Nokia blijft toch betrouwbaar.

holbewoner 02-10-08 20:22

Mooie kopie
Die 3 knoppen zien er wel wa goedkoop uit

lnn.art 02-10-08 23:03

geen vloeiende grafische effecten.. en gebruik van een 'druk' touchscreen.. waarbij je dus echt kracht moet uitoefenen om iets in werking te zetten.. in tegenstelling tot het 'geleidings' touchscreen v/d iphone.. kuttel..

Stiruam 02-10-08 23:32

Oooh moet je zien hoe ie moet drukken op dat scherm... Nee multitouch voor ever en dan traag als stront in een zeef nee ik ga voor de 3G...

Greetz, Stiruam

Le0 03-10-08 02:33

Zou tussen de 240 en 260 Euro moeten gaan kosten volgens vele sites. Da's een leuk telefoontje bij een goedkoop abo'tje van een jaar.

iMario 03-10-08 03:09

Komt zeker in mijn ogen niet in de buurt van de ''o zo geweldige'' iPhone !
Gaat me alemaal ook net een tikkie te sloom, moet je eens zien hoe hij op die iconen drukt zeg... Foto's sliden moet ie voor laden, nee, komt er niet bij in de buurt, en zeker geen killer !

Stiruam 03-10-08 07:55

Eigenlijk is dit wel een hele slechte poging van Nokia... K had toch echt wel beter verwacht...

Greetz, Stiruam

colliehome 03-10-08 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 201413)
Oooh moet je zien hoe ie moet drukken op dat scherm... Nee multitouch voor ever en dan traag als stront in een zeef nee ik ga voor de 3G...

Greetz, Stiruam

Als je goed kijkt " dubbel klikt" hij steeds....

Le0 03-10-08 11:37

Hij drukt harder (dan nodig is) op het schermpje om er zeker van te zijn dat z'n 'aanslag' werkt. Dit doet ie omdat het er anders niet uitziet als je steeds opnieuw moet drukken voor het werkt. Zie je helaas veel in filmpjes. Dus hij doet dit uit zekerheid.

Verder moeten jullie niet vergeten dat het een telefoon is uit de 5*** serie. Da's de huis, tuin en keuken-serie van Nokia. Niet de High-end. Het is namelijk geen poging van Nokia hier een iPhone-killer van te maken. Dat maakt de pers en de diverse websites ervan.

Ik vind het een leuk ding voor erbij, en mocht ie idd het begrag gaan kosten wat ik eerder riep, dan overweeg ik hem zeker erbij te nemen.

En zo traag is ie zeker niet. Open je instellingen eens, of je SMS. Dit duurt een seconde of 3 gemiddeld. Daar erger ik me op de iPhone echt kapot aan. Visual feedback of niet, het duurt net zo lang als op die Nokia. En dan nog het 'lef' hebben te roepen dat ie traag is. Haha. Die in dat filmpje (en vele andere filmpjes) is niet de final version. Het is nog steeds een pre-model.

z-nyx 03-10-08 16:31

Het kan allemaal wel zo zijn , maar de mogelijkheden op deze nokia overtreft nog steeds de Iphone.
standaard video opnamen , betere camera , BT werkt veel beter en je kan bestanden naar een andere phone verzenden.( ook visite kaartjes , mms )
Batt gaat veel langer mee en je kan deze zelf venieuwen, beter bereik.
Navigatie software via symbian
En natuurlijk ,,,DE PRIJS!!!
Eigenlijk moeten deze standaard dingen ook op de Iphone zitten , dan had de Iphone echt een super toestel geweest.
En wat het touchscreen betreft , volgens mij is het nog zo onhandig niet om iets harder te moeten drukken.( met de iphone is het standaard ook nog iets te gevoelig )
Zeker voor iemand zoals ik , met grote handen hehehehe

Ik snap dan ook niet dat iemand deze Nokia kan afzeiken, tenzij je apple geil bent.

Ik vind de Iphone kwa uiterlijk en gadjet nog steeds mooier:D , maar moet toch de Nokia een beter cijfer geven ( puur op mogenlijkheden ):)

JWVD 05-10-08 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 201622)
Het kan allemaal wel zo zijn , maar de mogelijkheden op deze nokia overtreft nog steeds de Iphone.
standaard video opnamen , betere camera , BT werkt veel beter en je kan bestanden naar een andere phone verzenden.( ook visite kaartjes , mms )
Batt gaat veel langer mee en je kan deze zelf venieuwen, beter bereik.
Navigatie software via symbian
En natuurlijk ,,,DE PRIJS!!!
Eigenlijk moeten deze standaard dingen ook op de Iphone zitten , dan had de Iphone echt een super toestel geweest.
En wat het touchscreen betreft , volgens mij is het nog zo onhandig niet om iets harder te moeten drukken.( met de iphone is het standaard ook nog iets te gevoelig )
Zeker voor iemand zoals ik , met grote handen hehehehe

Ik snap dan ook niet dat iemand deze Nokia kan afzeiken, tenzij je apple geil bent.

Ik vind de Iphone kwa uiterlijk en gadjet nog steeds mooier:D , maar moet toch de Nokia een beter cijfer geven ( puur op mogenlijkheden ):)

Hij heeft een ding niet, wat de iPhone wel heeft, en dat is een revolutionair user interface.

Celf 05-10-08 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 202563)
Hij heeft een ding niet, wat de iPhone wel heeft, en dat is een revolutionair user interface.

...en dan hebben we meteen alle voordelen wel zo'n beetje gehad ;)

JWVD 05-10-08 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 202566)
...en dan hebben we meteen alle voordelen wel zo'n beetje gehad ;)

Ik vind de iPhone anders een betere gameconsole dan de S60 toestellen

DarthMaul 09-10-08 11:48

ik vind nog altijd de iphone kwa bedieningsgemak, interface , touchscreen ,en vooral Design het beste wat de markt te bieden heeft , het loopt allemaal zo vloeiend , perfect gewoon ! nogmaals als je de mogelijkheden gaat bekijken heeft iedereen gelijk , moet je maar een symbian phone kopen , heb zelf een n95 gehad , maar ik zou mijn iphone niet tegen een symbian of windhoos phone willen ruilen , dan maar wat minder mogelijkheden .

Guest 07-11-08 11:17

Geen enkel toestel evenaart de iPhone!

vdvorst 07-11-08 11:49

Mwa,.. heb niet echt goede reviews gelezen over het scherm.
Blijft zo'n scherm wat je echt moet indrukken (plastic schermpje). Verder nogal plasticachtig lees ik.

De degelijkheid van de iphone, met het zeer goede scherm, zijn toch grote pluspunten voor mij... wel point to point navigatie ;)

Edit: in het filmpje zie je zelfs hoe goed je moet drukken, sterker nog, je moet dubbel drukken om iets te openen :( dat werkt toch voor geen meter, zie hoeveel moeite hij moet doen!

Yzord 07-11-08 11:58

Wat de meeste mensen vergeten is dat Nokia PLASTIC is geworden! Het voelt allemaal zo nep aan. Ik was vroeger een echte nokia freak (sterker nog, ik heb unlocken in NL gebracht tijdens de Ben 6150 aktie, toen kende niemand nog het woord unlocken) maar nokia is voor mij afgedaan. Teveel plastic en kwaliteit is zwaar naar beneden gegaan in die 10 jaar tijd.

Uxstyle 17-11-08 20:48

Nokia is voor mensen die altijd safe willen zijn met de aankoop van een nieuw telefoon en alleen bellen en smsen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.