//

"Dead strip" onderop scherm

"Dead strip" onderop scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn enorm geliefde iPhone. Het onderste deel van het scherm is ongevoelig voor aanraking geworden. Ongeveer de onderste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-11-07, 11:24
Willumpie Willumpie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Unhappy "Dead strip" onderop scherm

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn enorm geliefde iPhone. Het onderste deel van het scherm is ongevoelig voor aanraking geworden. Ongeveer de onderste 1,5cm. Ik kan hem dus niet meer unlocken, en de onderste 4 functies gebruiken. Evenmin kan ik mijn PIN intoetsen, dus de GSM functies zijn ook al onbruikbaar.

Ik heb via verschillende bronnen begrepen dat het een bekend probleem is, en dat Apple in de USA totaal NIET moeilijk doet over het vervangen van een toestel met een dead strip. Gewoon naar de winkel en omruilen, schijnbaar. Het is een bekend probleem, en Apple is erg pro-actief om zulke dingen de kop in te drukken. Punt is natuurlijk dat ik niet zomaar ff naar de US kan, en ik ken ook niemand die er binnen niet al te lange tijd heen gaat. Heeft iemand suggesties? Ik zat er zelf aan te denken om hem compleet te restoren naar fabrieks-1.1.1 en hem vervolgens naar een winkel mee te nemen in Duitsland om m'n probleem voor te leggen en hopelijk om te ruilen. Zou dat kunnen? Zouden ze moeilijk doen als je als nederlander daar aankomt met een amerikaans toestel?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-07, 14:00
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Willumpie wat denk je zelf?? Ik denk dat ze je naar huis gaan sturen.
  #3  
Oud 14-11-07, 15:23
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Willumpie je hebt alleen garantie in amerika. Dit is bevestigd door een medewerker van apple helpdesk in amerika. Ik heb ook iphone die ik terug moet sturen weet alleen niet wat de goedkoopste manier is.
  #4  
Oud 14-11-07, 15:45
Willumpie Willumpie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Willumpie wat denk je zelf?? Ik denk dat ze je naar huis gaan sturen.
Dat denk je? Ik moet dingen zeker weten. Aan een kapotte iPhone heb ik niks, dus ik zal toch iets moeten. Is toch niet raar dat ik het vraag? Voor hetzelfde geld heeft iemand er al ervaring mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dien Bekijk bericht
Willumpie je hebt alleen garantie in amerika. Dit is bevestigd door een medewerker van apple helpdesk in amerika. Ik heb ook iphone die ik terug moet sturen weet alleen niet wat de goedkoopste manier is.
Maar zal Apple US niet moeilijk doen als ze zien dat de telefoon uit europa afkomstig is, en de gerepareerde/vervangende er ook weer naar terug gaat? Lijkt me wel toch? Tenzij je het naar een persoon stuurt ofzo die je kent, die het verder voor je regelt? Of niet?
  #5  
Oud 15-11-07, 02:28
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

@Willumpie: Ja dit klopt, je kunt hem niet direct naar apple zelf sturen, je moet dus wel een tussen persoon hebben in amerika. Je moet bedenken dat je waarschijnlijk afgezien van de dure verzendkosten ook nog eens opnieuw invoerrechten gaat betalen.

Je kunt je scherm anders laten vervangen bij fixsupport, de kosten hiervan zijn 175 euro + 3 maanden garantie.

Je moet een overweging maken. Ik denk dat je met versturen heen en weer + eventuele invoerkosten ook al aardig over de 100 euro komt.
  #6  
Oud 15-11-07, 10:03
Franck Franck is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Question Stukje scherm "dood"?

Kan het zijn dat er een stukje scherm "dood" (= reageert niet op aanraking) is? Het gaat echt om een stukje van een paar vierkante milimeter, precies waar de letter O en het getal 9 zich bevindt, die dus niet in te toetsen zijn...Heeeeel af en toe zijn ze in te tikken, maar in 99% van de gevallen niet, ook niet als je slide over een aantal letters/cijfers, dan slaat ie ze gewoon over....Is hier iets aan te doen??
  #7  
Oud 15-11-07, 15:17
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

hmm kan zijn dat je last hebt van de problemen die meerdere mensen ervaren hebben waarbij de onderste stukje van je scherm dood gaat maar probeer eve te restoren
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
  #8  
Oud 15-11-07, 15:26
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

//samengevoegd
  #9  
Oud 15-11-07, 21:09
jumea jumea is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

Willumpie, heb vandaag van fixsupport mijn iPhone terug gekregen. Ik had hezelfde probleem. de onderste 2 cm van mijn touchscreen deed het niet meer. Touchscreen en lcd zijn bij hun vervangen en is nu weer helemaal top.

PS kosten waren iets hoger dan waar Dien het over had, € 189,-. HAd het toestel wel snel weer terug. Dien, bedankt voor de tip.
  #10  
Oud 16-11-07, 02:17
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ok 189 dus? Ik had ook al gemeld in begin stadium dat het rond de 175 zou zitten, omdat dit de eerste keer werd dat hij de schermen ging vervangen, kon hij nog niet inschatten hoeveel werk het was,vandaar. Ik zal het bedrag meteen even aanpassen in de wiki gedeelte.

Ben blij dat je iphone het weer doet.

Laatst gewijzigd door Dien; 16-11-07 om 02:20.
  #11  
Oud 16-11-07, 15:50
Franck Franck is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Standaard

Toch heb ik meer last van een "dead spot" van enkele vierkante milimeters dan van een hele "dead strip", heeft iemand anders daar ook last van??
  #12  
Oud 16-11-07, 17:57
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard

Franck, ben jij diegene waar het touchscreen thv de letter O of het cijfer 9 niet meer werkt? anders is er nog iemand anders, heb het ergens gelezen pp het forum maar zou goed kunnen dat jij het was...
  #13  
Oud 19-11-07, 12:32
Ddg Ddg is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook een dode plek gehad!

Fixsupport was een ideale oplossing! Woendag opgestuurd, vrijdag weer terug.
Perfect!
  #14  
Oud 19-11-07, 16:32
Franck Franck is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Standaard

Dat ben ik inderdaad....
  #15  
Oud 31-10-08, 13:58
Bowie Bowie is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

kan je het adres door mailen waar ik hem kan terugsturen. 189 is toch minder dan n'een nieuwe,hé
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
Plots vreemd scherm ipv "ontgrendel" scherm BfromB iPhone algemeen 9 22-01-09 23:23
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.