iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail van school op m'n iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/23111-mail-school-op-m-n-iphone.html)

hayphone 05-10-08 21:11

Mail van school op m'n iphone
 
Even een vraagje m.b.t. mail op m'n iPhone. Ik gebruik hier trouwens de standaard mail-app voor.

Het is gelukt om Gmail-account te 'activeren'.

Nu zou ik ook graag m'n mail van m'n school-adres op m'n iphone willen bekijken.

Het gaat om een email-account van de Hogeschool Utrecht,
een webmail-account (microsoft oulook web acces)

Als ik nu een nieuwe account wil aanmaken, valt dit dan onder een
- Microsoft Exchange - account
- of moet ik klikken op 'anders'

En hoe kom ik achter de volgende gegevens:
- hostnaam (mail.voorbeeld.com)
- hostnaam (smtp.voorbeeld.com)

en voor het geval het een exchange-account is, hoe kom ik dan achter de volgende gegevens
- server

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (wie weet een andere HU-student die z'n webmail-account heeft werken op de iPhone)

Thanks!!

Trouwens, als ik nou overkom als iemand die hier totaal geen verstand van heeft: kan kloppen! En.. als er aanvullende info nodig is, dan hoor ik het graag!!

ProfessorAap 06-10-08 15:50

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! In mijn geval gaat het dan om de Exchange-gegevens van Fontys...

King1987 06-10-08 16:02

Ik zou zeggen, omdat het een web-bassed email account is, dat het via Safarie te bekijken is, net als Hotmail.

Of denk ik nou echt veel te simpel :confused:

ProfessorAap 06-10-08 16:07

Ongetwijfeld. Maar waarom zou je telkens willen inloggen, inzoomen, vernieuwen, opnieuw inloggen etc. etc. etc., als er ook een standaard applicatie met Exchange-ondersteuning op je iPhone zit?

King1987 06-10-08 16:10

Dat is waar, maar weet niet of de systeem beheerder van school die informatie zomaar wil vrijgeven ;)

En als je eenmaal bent ingelocht, maak je er toch gewoon een bookmark van op je springboard (net als bijvoorbeeld met hyves) en dan ben je er ook steeds meteen ;)

ProfessorAap 06-10-08 16:19

Nou ben ik niet zo'n Exchange-deskundige, maar zijn de inloggegevens van een mailserver dan echt zo'n gevoelige informatie?

Maar goed, het zou inderdaad wel bij de traditionele moeilijkdoenerij van Fontys passen om zoiets simpels als mailsynchronisatie op een mobiel apparaat niet toe te laten. Ik zal het hoe dan ook morgen wel even navragen.

Aan de topicstarter: wellicht biedt een telefoontje aan de studentenhelpdesk uitkomst?

Nikooos 06-10-08 16:22

Gewoon even langs de IT-dienst van je school lopen. Die kunnen je alles uitleggen als jij gewoon laat zien waar je alles kan invullen.

Hebben ze niet eens iPhone-kennis voor nodig.

King1987 06-10-08 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 202772)
Gewoon even langs de IT-dienst van je school lopen. Die kunnen je alles uitleggen als jij gewoon laat zien waar je alles kan invullen.

Hebben ze niet eens iPhone-kennis voor nodig.

Op de school van mijn maat doen ze die informatie niet geven, dus vandaar ik dat aangaf. Maar misschien wil deze IT-Afdeling het wel doen. :D

Succes :D

Mwfadebeer 06-10-08 18:24

over het algemeen genomen is het zo dat als je de OWA gegevens van exchange invult op het iphone (maw de url van de webaccount versie) het direct werkt.
laat even weten als het niet zo is dan probeer ik je verder te helpen. Let op dat je wel een aantal keren mag invullen dat je GEEN ssl wil.
Let ook op dat je bij uitgaande mailserver je de server gebruikt van je telefoon aanbieder. De meeste staan het niet toe als je alternatieven gebruikt en geven dan een relay error.

suc6.

joblamie 06-10-08 20:16

ik denk niet dat een hoge school deze mogelijkheid biedt voor haar studenten. Je zal het denk ik met webmail moeten doen.

ProfessorAap 06-10-08 21:34

Dat vrees ik ook, Joblamie. Maar dat is toch vreemd?

Overigens kom ik in het Opties-menu van Exchange wel het volgende tegen:

http://forum.interaddict.org/uploade...533_mobiel.gif

jonathan 06-10-08 22:24

Stuur mij eens een mailtje (info@jonathanhogervorst.com) vanaf je OWA, dan kan ik uit de headers de benodigde gegevens achterhalen (waarschijnlijk).

ProfessorAap 06-10-08 23:59

Ok, done :)

ProfessorAap 07-10-08 00:43

Verdorie, al die tijd heb ik niet gezien dat er nota bene op het intranet van Fontys een handleiding staat waarin wordt uitgelegd hoe het moet :)

Dus.. mocht iemand interesse hebben, laat het maar weten!

cimst01 16-10-08 13:16

Interesse!, kun je mij deze informatie sturen? Hszuyd hier.

klaverentwee 18-10-08 14:33

Ook interesse!

Benieuwd hoe dit gaat werken!

BruceSV 20-10-08 02:51

Ben ook benieuwd hoe het moet, er wordt bij mij namelijk om een server gevraagd. En ik heb geen idee welke ik moet pakken uit de lijst...

hayphone 22-10-08 23:30

Daar ben ik weer even:

Ben inmiddels langs de ICT-balie op school gelopen, die gaven mij de volgende gegevens mee:

server = imap-server
Imap-server: www.webmail.hogeschoolutrecht.nl
SMTP-Server: smtp.hu.nl
Outgoing mail: port 25
Incomming mail: port 993 (en SSL aangevinkt)
Gebruikersnaam: email-adres van school
Wachtwoord: bijbehorend wachtwoord

Zouden deze gegevens in principe kunnen kloppen? Die IMAP-server kan die idd met www.webmail.... beginnen?

Want met deze gegevens ingevuld krijg ik het niet aan de praat.

BruceSV 23-10-08 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hayphone (Bericht 208763)
Daar ben ik weer even:

Ben inmiddels langs de ICT-balie op school gelopen, die gaven mij de volgende gegevens mee:

server = imap-server
Imap-server: www.webmail.hogeschoolutrecht.nl
SMTP-Server: smtp.hu.nl
Outgoing mail: port 25
Incomming mail: port 993 (en SSL aangevinkt)
Gebruikersnaam: email-adres van school
Wachtwoord: bijbehorend wachtwoord

Zouden deze gegevens in principe kunnen kloppen? Die IMAP-server kan die idd met www.webmail.... beginnen?

Want met deze gegevens ingevuld krijg ik het niet aan de praat.

probeer anders bij server: m.exchangelabs.com vond dit op een info site van exchange.

kan alleen de link niet meer vinden. Bij email en username email invullen (duh) en domain kan je leeg laten. Je moet wel exchange als email kiezen...

suc6

joblamie 23-10-08 07:35

die webmail link zou technisch gezien kunnen, maar logischer zou zijn imap.hu.nl. De oplossing die de susyeembeheerder jou geboden heeft is echter geen exchange oplossing, de gegevens moet je dan ook niet onder exchange invullen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.