iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   ook al heen mail versturen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/23254-heen-mail-versturen.html)

djarend 07-10-08 22:22

ook al heen mail versturen
 
Ontvang, eindelijk, wel mail, maaar versturen ho maar. Heb de tips op forum hier geprobeert maar niks lukt echt.
Ik krijg als melding: mail versturen niet mogelijk, verbinding met uitgaance server smpt.casema.nl is mislukt. wat nu? of moet ik hem dan op die t-mobile smpt zetten ? heb ik nml ook geprobeerd toen ik ook nog niks kon ontvangen....

Celf 07-10-08 22:34

Probeer het nog een keer op de smtp server van jouw provider. Wel goed invullen want een tikfoutje is al genoeg om het niet te laten lukken.

djarend 08-10-08 09:52

Ik snap wat je bedoelt omdat er nogal wat tikfouten in mijn vraag zitten maar ik weet gewoon zeker dat ik met beide pogingen goed zat, dus smtp.casema.nl en die ander van t-mobile ook geprobeerd, vreemd toch .....

Mwfadebeer 08-10-08 10:00

let op: als je via Wi-Fi werkt kun je je casema gegvens gebruiken. Via 3G kan dat absoluut NIET. Je mobiele provider staat dat niet toe.
Zorg er dan ook voor dat je bij instellingen>email> geavanceerd een tweede uitgaande server aanmaakt.
Deze gebruikt de instellingen van je mobiele provider.
Als jecfat hebt gedaan bij je mailbox instelligen de juiste uitgaande server aanzetten. Dat zou moeten werken.
Let inderdaad op tikfouten, wel of geen SSL en welke poort er moet worden gebruikt. Ergens een foutje of iets verbeten en het werkt niet.

colliehome 08-10-08 10:01

Het makkelijkst is als je een Gmail account aanmaakt en die als outgoing server gevruikt. Je kan je Gmail account zo instellen zodat niemand weet dat je deze als outgoing gebruikt. Werkt steeds goed. Zowel voor IMAP als een POP emailadres

djarend 08-10-08 10:25

OK en waar kan ik dan die instellingen vinden ? ben echt een leek en al uren aan het zoeken. Ik zit gewoon bij t-mobile en kan het ook hun site helemaal niet vinden, ook niet welke poort e.d. Heb jullie mailtjes wel keurig op mijn i-phone ontvangen alleen verzenden lukt dus niet, maar dat had ik al gezegd :)

djarend 08-10-08 14:43

Heb nu idd de boel aan het werk met g-mail, zou alleen willen dat mijn normale mail adres het ook doet, dus nogmaals;) hoe stel je dat in als je bij t-mobile zit met je telefoon

djarend 09-10-08 14:54

en een dag later werkt het verzenden met g-mail toch ook weer niet, vreemd, heb er toch niks aan verandert, ook niet via i-tunes, nou ja, dat mailen vind ik toch niet zo belangrijk, dan maar niet :)

djarend 09-10-08 15:05

wilde dit bericht hier nu verwijderen, zie alleen niet zo snel hoe, dus type ik maar wat :)

colliehome 09-10-08 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djarend (Bericht 203984)
en een dag later werkt het verzenden met g-mail toch ook weer niet, vreemd, heb er toch niks aan verandert, ook niet via i-tunes, nou ja, dat mailen vind ik toch niet zo belangrijk, dan maar niet :)

Hier werkt het al wel een jaartje zo. Soms kan het zijn dat je je wachtwoord opnieuw moet ingeven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.