//

SMS melding: "1 nieuw bericht" gaat maar niet weg

SMS melding: "1 nieuw bericht" gaat maar niet weg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb dit nu met een update van een spel die ik via itunes heb gedownload, heb de update al vaak gedaan maar blijft staan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-11-08, 22:28
renevandergoot renevandergoot is offline
Banned
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerenveen
Berichten: 32
Standaard

Ik heb dit nu met een update van een spel die ik via itunes heb gedownload, heb de update al vaak gedaan maar blijft staan ggggrrrrr
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-01-09, 18:53
Milan Milan is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

ik heb hetzelfde probleem, ook doordat er een gemiste oproep is geweest... graag een oplossing! Ik zou niet graag de betreffende conversatie wissen.....

Alvast bedankt!
  #23  
Oud 02-01-09, 20:23
Larkef Larkef is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Haha, hier nog iemand met het zelfde probleem, ik word er gek van!

Ik heb een kpn saldo smsje gestuurd maar bij mij was dat geen oplossing. Ik heb ook al een paar keer mezelf een bericht gestuurd. Ook heb ik mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, maar daar liet hij dus niet zien dat ik nog een smsje had.

Bizar!
  #24  
Oud 02-01-09, 20:47
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larkef Bekijk bericht
Ook heb ik mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, maar daar liet hij dus niet zien dat ik nog een smsje had.
Dat komt omdat de ontvangen SMS berichten door de iPhone niet op de SIM kaart worden opgeslagen maar in een SQLite database in /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db

Ik ben aan het proberen het probleem te genereren door zelf direct een SMS toe te voegen aan deze database, maar het door mij gebruikte programma laat dat niet toe een geeft steeds de foutmelding dat ik een database-table moet kiezen terwijl ik dat toch echt wel heb gedaan.

[Edit]

Sorry. Zit twee topics door elkaar te halen. Het deel over het toevoegen van een SMS slaat op het probleem van een -1 melding, niet dit topic.
__________________
...
  #25  
Oud 03-01-09, 10:29
Larkef Larkef is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Dat komt omdat de ontvangen SMS berichten door de iPhone niet op de SIM kaart worden opgeslagen maar in een SQLite database in /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db

Ik ben aan het proberen het probleem te genereren door zelf direct een SMS toe te voegen aan deze database, maar het door mij gebruikte programma laat dat niet toe een geeft steeds de foutmelding dat ik een database-table moet kiezen terwijl ik dat toch echt wel heb gedaan.

[edit]

Sorry. Zit twee topics door elkaar te halen. Het deel over het toevoegen van een SMS slaat op het probleem van een -1 melding, niet dit topic.
Dat dacht ik al, ik volgde ook het andere gesprek.. En idd logish dat de smsjes op de telefoon staan, daar kwam ik zoekende dus ook achter...


Ik heb trouwens met mobile finder het sms.db verwijderd, opniew opgestart, mezelf gesmst, opnieuw .db werwijderd en opniew opgestart en oude .db terug gezet, maar ook dit heeft niet geholpen...

  #26  
Oud 03-01-09, 14:28
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Het topic zo eens snel doorgelezen lijkt dit me dat dit hetzelfde probleem KAN zijn als het probleem met -1 notificatie. Een 'bug' in de teller voor het aantal ongelezen berichten. Deze teller wordt per groep berichten bijgehouden in de SMS.db. Daardoor heeft het ook geen zin deze te backuppen en terug te zetten, want daarmee zet je ook de foute teller terug. Ook het sturen van een SMS aan jezelf helpt hier niet bij, want deze SMS heeft dan alleen effect op de teller van SMS berichten aan jezelf, terwijl de fout wellicht in een andere groep/conversatie zit.

Wat wellicht een oplossing kan zijn is de persoon van de groep waarin je een ongelezen bericht zou hebben je nog een keer een SMS te laten sturen zodat je ECHT een ongelezen bericht hebt in de betreffende groep. Anders zou je kunnen proberen mijn oplossing hier uit te voeren. Wellicht werkt dit ook voor positieve berichten. Ik zal de oplossing in het betreffende topic even aanpassen voor mensen met een positieve waarde. Ik ben wel benieuwd of het werkt; ofwel dat dit probleem door dezelfde bug wordt veroorzaakt.
  #27  
Oud 03-01-09, 15:17
Larkef Larkef is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Wat wellicht een oplossing kan zijn is de persoon van de groep waarin je een ongelezen bericht zou hebben je nog een keer een SMS te laten sturen zodat je ECHT een ongelezen bericht hebt in de betreffende groep.
Ik krijg dagelijks smsjes van de desbetreffende persoon, dus dat is helaas niet de oplossing. Vanavond ga ik aan de slag met je tutorial...

UPDATE:

Het werkte!

Zie hier de nieuwe geupdate tutorial, alle kudo's gaan naar InternetRebel:

https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post238669

Laatst gewijzigd door Larkef; 03-01-09 om 16:55.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 13:59
iPhone: MiTime: "Ft sms too old" melding FrankE Jailbreak 7 08-09-10 12:32
Mac OS X: 4.0.1 gedownload maar niet geïnstalleerd "is weg ?" benveenstra iTunes 4 15-08-10 00:21
Irritante melding "Geen netwerk meer" weg geulwijk Odido (T-Mobile) 7 10-08-10 15:27
Is er een manier om de "nieuwere versie melding 1.1.1." weg te halen? efefes Archief 12 31-07-08 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.