iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   email instellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/23290-email-instellen.html)

MisterM24 08-10-08 14:40

email instellen
 
Wie kan mij in simpele taal uitleggen hoe ik mijn mail kan instellen om te ontvangen op mijn iphone.

heb mijn accountant reeds ingevoerd met alle juiste namen en wachtwoorden.
maar hij vraagt om SSL

wat is dat eigenlijk SSL ?

en ik lees allemaal over exchange ... wat is dat dan ?

ik zit bij zeelandnet en wil gewoon af en toe mail kunnen ontvangen op mijn iphone

heb een abonnement bij KPN Hi

dus vertel het me maar

waar en wat ik allemaal moet invullen.


oh ja :

uitgaande server en inkomende zijn het zelfde

mail.zeelandnet.nl



thx Michiel;)

simpleminds 18-10-08 18:50

hallo,ik heb zelfde probleem.
ben zelfs bang dat ik nooit zou kunnen emailen via iphone..wel jammer..want de rest werkt perfect!!
wel erg fijn dat er zo'n forum als dit bestaat,zo zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.
maar ja als dat eail niet gaat werken hebik het idee dat mijn iphone niet compleet is zeg maar.
ik heb alles ingevoerd pop en smpt verhaal,wachtwoord,gebruikersnaam etc..maar ook word er bij mij gevraagd naar een SSL ..weet niet wat wat het is.
ik ben zelf bij versatel.
ook je provider wil je er niet mee helpen ,of de klantenservice van gsm.nl
nou ga ik maar af en toe naar een winkel in de stad waar ze iphones verkopen ,maar ook die kunnen me niet verder helpen daar mee.
ik hoop dat ik er een keer uit kom.
mochten er mensen zijn die me er mee kunnen helpen,mogen ze me mailen.
jeweetwel43@hotmail.com

groetjes

blondie213 18-10-08 20:02

misschien te voor de hand liggend maar wat gebeurd er als jullie de ssl uitschakelen in de mail instellingen?

simpleminds 18-10-08 21:52

ik kreeg net spontaan een email bericht binnen op mijn iphone...;)
maar ik kon weer geen bericht terg sturen..maar goed ben op d ehelft..t wil dus wel...nu eens verder kijken wat ie nog meer gaat doen

macfreaker 19-10-08 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blondie213 (Bericht 207104)
misschien te voor de hand liggend maar wat gebeurd er als jullie de ssl uitschakelen in de mail instellingen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simpleminds (Bericht 207130)
ik kreeg net spontaan een email bericht binnen op mijn iphone...;)
maar ik kon weer geen bericht terg sturen..maar goed ben op d ehelft..t wil dus wel...nu eens verder kijken wat ie nog meer gaat doen

Eerst en vooral wat ssl wilt zeggen kan je hier vinden:
Secure Sockets Layer - Wikipedia

Voor het versturen van mail kan je bvb een gmail account gebruiken. Wanneer je die van je internetprovider wilt gebruiken dan kan dit (bijna) nooit lukken omdat je dan het net opmoet via zijn gateway. Thuis kan dit nog wel maar niet wanneer je de baan op bent. Staat trouwens op het forum al dikwijls vermeld wat je kan doen.

joepiemax 08-01-09 18:14

hoi heb hetzelfde ontvangen gaat wel overal maar versturen niet

gr ronald

simpleminds 08-01-09 21:00

ja ik heb de iphone nu alweer een tijdje,maar kan nog steeds geen email versturen.
Soms is er gewoon helemala geen verbinding meer,spontaan niet meer en kan ik er helemaal niets mee.
Een mooi apparaat zolang het maar [in mijn geval gedeeltelijk]werkt!
Niemand kan je ook helpen met dit probleem,apple wil niet helpen ,of ze vragen betaalde telefonische ondersteuning en in een winkel kunnen ze je ook niet helpen.
soms denk ik wel eens ,maar ja dat is achteraf ,waar ben ik aan begonnen...

Tuur 08-01-09 22:22

Hey,

Heb het probleem ook even gehad, na veel googlen en forum lezen erachter gekomen.

Welke provider heb je??

Waarschijnlijk kan je wel via je eigen Wi-Fi verbinding mail versturen maar niet via gprs/3g?

Als uitgaande mailserver moet je wel je provider van je tfn gebruiken. Bij mij is dat vodafone en moest authsmtp.vodafone.nl invoeren bij smtp......en uiteraard je gebruikersnaam en ww welke je bij je provider hebt ontvangen.

Succces........

simpleminds 09-01-09 00:05

hoi tuur. Ik heb versatel. Ik heb alles naar behoren in gevuld op mijn iphone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.