//

Zakelijke gebruikers: is iPhone een goede "trusted" system?

Zakelijke gebruikers: is iPhone een goede "trusted" system? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoor graag meningen van zakelijke gebruikers. Durven jullie je bedrijfskritieke gegevens (met name klantgegevens en afspraken) aan je iPhone toevertrouwen? Of kun je beter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-08, 23:10
DutchVince DutchVince is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard Zakelijke gebruikers: is iPhone een goede "trusted" system?

Ik hoor graag meningen van zakelijke gebruikers.

Durven jullie je bedrijfskritieke gegevens (met name klantgegevens en afspraken) aan je iPhone toevertrouwen?
Of kun je beter een BlackBerry of een PalmOne Treo kopen?

Ik ben een zakelijke gebruiker dwz: ik gebruik zakelijke software op mijn mobile device en de veiligheid van mijn gegevens is belangrijk zowel qua datadiefstal als dataverlies.

Ik kom van een Palm Treo 650.

Belangrijke punten:

Stroomuitval:
Treo slaat alles in flashgeheugen op: al ligt hij een jaar met lege accu in de kast, de gegevens blijven intact. Is mij tijdens lange vakanties overkomen, maar geen gegevens verloren.
iPhone: gebruikt ook flashgeheugen dus stroomuitval zou geen probleem mogen zijn. Heb ik nog niet getest.

Kapotvallen
Treo: Als de SD kaart nog heel is: nieuwe Treo kopen en binnen 5 minuten alles werkend hebben. Anders: thuis restoren.
iPhone: nieuwe kopen en thuis restoren.

Backup (mijn "major concern"):
Treo: tijdens synchroniseren naar PC/Mac wordt een backup gemaakt.
Ik kan kiezen welke gegevens (agenda, contacten etc.) gesynchroniseerd worden en heel prettig: welke richting op Treo->PC, PC->Treo of Treo<->PC.
Als ik onderweg ben kan ik backups maken naar de SD-card. Ik kan alles of alleen aangevinkte files backuppen/restoren. Erg handig als ik onderweg perongeluk mijn adreslijst corrumpeer of als ik perongeluk 1 contact weggooi. Gewoon 1 bestand (adres-data) terugzetten en alles is weer OK.
In ruim 10 jaar Palm gebruik geen enkele afspraak of klantgegeven kwijtgeraakt.

iPhone: zover ik weet kan ik alleen alles tegelijk restoren, maar niet file voor file. Een SD(of andere)-slot otbreekt.
Dus als ik bv mij agenda wil restoren terwijl ik mijn onderweg toegevoegde contacten wil bewaren heb ik volgens mij een probleem.

Begrijp me goed: de iPhone is de coolest gadget I ever had, maar zakelijk gezien telt "trusted" en "reliability" alleen.

Nog een artikeltje hierover: http://cavemonkey50.com/2008/07/how-...sted-platform/
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-08, 02:23
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

De risico's die jij noemt zijn voor iedere telefoon bijna gelijk. Als je weinig risico wilt lopen moet je goed backups maken en aan risico-spreiding doen. Dat laatste houdt in om op meerdere plaatsen een kopie te hebben van je gegevens. Ik heb iets betere ervaring met de Palm, met name is het synchroniseren handiger geregeld. De iphone is qua functies en schoonheid de beste. De blackberry is belachelijk groot en de N95 noem je niet maar die is iets minder dan de iphone.
Jammer van Palm is dat ze het zakelijk slechter doen omdat ze niet meer hun eigen os gebruiken
PalmOS - Wikipedia

Ik heb mijn telefoon beveiligd met een code en mijn passwords in een lockbox en wat ik daarover lees, is dat een vreemde niet zonder flink te hacken bij mijn gegevens kan.
Mijn laptop is beveiligd met truecrypt. Dat moet genoeg zijn.
  #3  
Oud 20-10-08, 09:37
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Wat sommigen ook een groot gemis vinden is het feit dat je maar 1 mailaccount kan aanmaken binnen een blackberry. En de iphone heeft hier meer mogelijkheden (imap) voor.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #4  
Oud 20-10-08, 09:45
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

ik gebruik nu een aantal maanden een iPhone als zakelijke telefoon. Heb een treo opgeruimd. Kan niet anders dan positief zijn over de wisseling.
Qua risico weinig verschi, gebruiksvrmak des te meer.
  #5  
Oud 20-10-08, 10:33
Quazion Quazion is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

MobileMe? of MS Exchange? Je backuped constant je agenda, contacts en e-mail volgens mij via de 3G connectie. Die drie lijken me zakelijk gezien toch de belangrijkste punten. Je kan dan altijd deze gevens weer op een nieuw toestel terug in lezen.

Bij diefstal schijn je het apparaat remote te kunnen wissen.

Bij elkaar lijkt me dat toch genoeg voor zakelijk gebruik.
  #6  
Oud 20-10-08, 17:45
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince Bekijk bericht
Dom verhaal : "While messing with iTunes’ settings yesterday..." dat zegt toch alles. Voor de rest, gebruik exchange voor je Outlook gegevens, als jouw iPhone het begeeft is er nog altijd OWA ipv OMA.

Stroomuitval : geen probleem

Kapotvallen : er zal al niets speciaals op een Treo geïnstalleerd mogen staan om alles weer aan de praat te krijgen voia een SD kaartje, dus dat verhaal snijdt in je eigen vingers.

backup : al ooit eens van kapotte sd-cards gehoord, bestaat even goed hoor, daar staat je backup dan op...

Per ongeluk contact wissen (tsja, zet dan alvast de bevestiging voor verwijderen aan, dan vergis je je toch al twee keer op rij)

Het wissen van een iphone op afstand heeft mij alvast wat trusted platform over de streep getrokken...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede NL "AroundMe" kevinrommen iPhone Apps 2 13-10-10 02:05
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 20:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.