iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone kapot ... ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24029-iphone-kapot.html)

smoef 22-10-08 18:35

iPhone kapot ... ?
 
Hoi,

sinds vanmiddag werkt mijn iphone niet meer. Mijn batterij was op en ik steek hem in de oplader en hij doet niets meer. Zelfs niet het tekentje dat hij oplaadt. Gewoon niets.. En als ik op de home button druk gebeurt er ook niets. Dusja, wat moet ik doen? Kheb al verschillende opladers en verschillende stopcontacten gebruikt dus daar ligt het niet aan. Kheb geen garantie want het is een 8GB van Amerika..

Alvast bedankt, en ik wist niet waar ik deze topic moest openen dus heb ik het hier gedaan.

Louis

King1987 22-10-08 18:37

Heb je het ookal geprobeerd om aan je pc te hangen --> herkent Itunes hem?

smoef 22-10-08 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 208604)
Heb je het ookal geprobeerd om aan je pc te hangen --> herkent Itunes hem?

ja, er gebeurt niets, dus ook niets met Itunes..

King1987 22-10-08 18:45

Hoe lang heb je hem al aan de lading gelegd? Ik heb ooit ook zoiets gehad, (met een andere iphone dan mn huidige) heb hem toen een paar uur aan de lading gelegd. Toen ging de iphone weer gewoon aan. Had het gevoel dat de Iphone echt helemaal leeg was.

Misschien is dit een optie?

Vsteegman 22-10-08 18:50

Apple heeft wereldwijde garantie. dus ook al is je Iphone in Amerika gekocht, je hebt toch garantie. Je kunt proberen je garantiestatus na te kijken door je serienummer in te voeren hier: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Gr. Victor

Scallie 22-10-08 18:52

Batt. waarschijnlijk defect. Effe googlen voor de vervanging. Nieuwe kost max tientje geloof ik...

smoef 22-10-08 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 208610)
Apple heeft wereldwijde garantie. dus ook al is je Iphone in Amerika gekocht, je hebt toch garantie. Je kunt proberen je garantiestatus na te kijken door je serienummer in te voeren hier: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Gr. Victor

Ik denk niet dat ik garantie heb als hij gekraakt is? Ofwel?

smoef 22-10-08 19:07

Aja en nog iets, toen ik hem vanmiddag aan de oplader legde deed hij niets, maar hij werd echt SUPER warm!

iMick 22-10-08 19:15

Waarschijnlijk gewoon een deffecte batterij.
Het is niet heel erg makkelijk om deze zelf te vervangen, dus ik
raad je aan om dit bij een reparatie center te doen.
Kwestie van even googlen of de zoekfunctie op deze forum gebruiken.

ControlSje 22-10-08 19:18

@Vsteegman: Je hebt alleen garantie op een iPhone als hij officieel geactiveerd is. Ik neem aan dat de iPhone smoef niet geactiveerd is met AtT&T abonnement. Dus heeft hij ook geen garantie.

Als de iPhone helemaal leeg is moet je hem minimaal een minuut of 15 aan de lader leggen. Maar normaal gesproken krijg je dan wel een batterij in beeld. Maar misschien werkt de methode die King1987 aangeeft.

Je weet zeker dat je iPhone niet in DFU mode staat? Probeer eens een harde reset (Home en power knop tegelijkertijd indrukken voor een seconde of 15) normaal krijg je dan het logo van Apple te zien.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je batterij defect is zoal Scallie al zei.

Ik heb zelf 1 iPhone gehad die hetzelfde gedrag vertoonde. Bij het aanzetten gaf hij een fractie van een seconde een wit scherm en daarna was de iPhone "dood". Toen kon ik hem echter nog wel in DFU krijgen en hem weer herstellen.

Suc6.

alexrocketman 22-10-08 20:28

De iphone hoeft niet at&t geactiveerd te zijn, de garantie heb je gewoon.
Wel moet je proberen als dat nog mogelijk is om de firmware terug te brengen naar de oorspronkelijke firmware. misschien dat ze daar nog moeilijk over kunnen doen. Wat ook vervelend is is dat je de iphone volgens iphone support usa niet rechtstreeks op kan sturen naar apple.
maar moet afgeleverd worden bij een reseller in de usa.
succes

Destiny 22-10-08 22:13

Er zijn genoeg Apple stores in USA die wel kijken of je een AT&T abo hebt afgesloten voordat ze garantie geven hoor ;)

smoef 23-10-08 11:19

Nja, ik denk dat ik gewoon even naar de apple winkel ga gaan om de batterij te herstellen?

En ressetten kan ik niet, want dat is nog een probleempje van mijn iphone, sinds een paar weken werkt die knop rechtsboven niet meer.. Enkel de home button beneden, voor mij niet zo een probleem hij gaat nu gewoon automatisch na 1 min op standbye, en aanzetten kan je via de homebutten, uitzetten doe ik toch nooit..

alexrocketman 23-10-08 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 208725)
Er zijn genoeg Apple stores in USA die wel kijken of je een AT&T abo hebt afgesloten voordat ze garantie geven hoor ;)

als je kijkt op de support site van apple staat wel dat hij niet noodzakelijker wijs geactiveerd hoeft te zijn door at&t

smoef 23-10-08 18:11

Kben naar de apple winkel geweest, ze kunnen mij daar niet helpen omdat hij uit het buitenland komt. Ik ben van Belgie btw. Ze hebben mij daar wel een link gegeven iphonestore.nl daar zou ik hem naar moeten opsturen.. Moet ik dat doen dan?

Vsteegman 23-10-08 19:20

ja hoezo niet, als zij dat aanraden zal het vast wel goed zijn hoor;)

herbie65 28-10-08 05:21

waarom staat dit onderwerp onder Cydia en Installer programma's????

iScorpio 28-10-08 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 210486)
waarom staat dit onderwerp onder Cydia en Installer programma's????

Is verplaatst ;).

1992marielle 29-10-12 20:21

Iphone kapot?
 
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen. Vandaag begon mijn Iphone ineens alleen maar te trillen en had zwart beeld. Nu doet de Iphone helemaal niets meer. Weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Groetjes Marielle

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2012 om 20:22 ----------

P.S ik weet niet of ik de goede gegevens heb ingevuld over de telefoon: FW: 1.0.0

debroei 29-10-12 20:35

Ik denk dat hij is overleden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.