iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [FW2.2] Wat is er nieuw? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24058-fw2-2-nieuw.html)

gls 23-10-08 08:41

[FW2.2] Wat is er nieuw?
 
Omdat dit topic nog niet bestaat en firmware 2.2 wel een dezer dagen/weken uit moet gaan komen, lijkt het me leuk dit topic te starten om alvast wat te speculeren over nieuwe features naast de reeds bekende aanpassingen en upgrades :)

Bekend:
Wel/niet?
  • landscape e-mail
  • landscape sms
  • Copy / Paste

(ik zal de startpost aanpassen met jullie tips/suggesties)

Le0 23-10-08 13:10

Landscape e-mail kun je wel ook wel vergeten. Ze hebben onlangs een app goedgekeurd (firemail geloof ik) die dat doet. Zou dus een teken zijn dat Apple daar niets mee doet, want ervaring leert dat ze apps/veranderingen die ze zelf willen doorvoeren never nooit zouden goedkeuren van een third party.

En het wordt tijd dat ze 2.2 releasen. iPhone wordt trager met de dag (ook na rebootski).

vdvorst 23-10-08 13:13

Full-screen browsing :D
autocorrectie uit :D

Klinkt goed

gls 23-10-08 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le0 (Bericht 208906)
Landscape e-mail kun je wel ook wel vergeten. Ze hebben onlangs een app goedgekeurd (firemail geloof ik) die dat doet. Zou dus een teken zijn dat Apple daar niets mee doet, want ervaring leert dat ze apps/veranderingen die ze zelf willen doorvoeren never nooit zouden goedkeuren van een third party.

En het wordt tijd dat ze 2.2 releasen. iPhone wordt trager met de dag (ook na rebootski).

dat maakt toch niet uit, als ze het zelf releasen gooit iedereen de losstaande applicatie er weer vanaf omdat het overbodig is.
Zelf merk ik ook dat ie wat trager wordt... jammer is dat inderdaad.

marcoryn 25-10-08 00:26

Ik verwacht niets spectaculairs... de grote klapper volgt met kerst :P

BadSide 25-10-08 00:54

Het enige waar ik nog op zit te wachten is kopiëren en plakken, dan kan ik pas echt typen op de iPhone (Notes, WritePad en MagicPad door elkaar), en het vervolgens in de WordPress-applicatie of Safari plakken. Of laat ik het zo zeggen: Dan wordt de iPhone eindelijk volwassen (naar mijn mening).

iMick 25-10-08 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 209374)
Ik verwacht niets spectaculairs... de grote klapper volgt met kerst :P

push notification :D

Vsteegman 25-10-08 12:35

sms tekens laten zien tijdens het smsen (0/160) sms 1

Dat mis ik ontzettend op me iphone :(

King1987 25-10-08 12:44

Doe mij inderdaad die sms teller :D

Boy van Baal 25-10-08 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 209374)
Ik verwacht niets spectaculairs... de grote klapper volgt met kerst :P

Vertel is meer wat verwacht je met de kerst?

Vsteegman 25-10-08 12:56

dat je iphone kan uitvouwen tot een auto!!!

Mwfadebeer 25-10-08 13:01

Wordt 2.2 niet gwoon overgeslagen nu er al zaken uit 2.3 bekend worden gemaakt?

Rsport20 25-10-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boy van Baal (Bericht 209450)
Vertel is meer wat verwacht je met de kerst?

Auto navigatie software :rolleyes::D

Le0 25-10-08 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 209452)
Wordt 2.2 niet gwoon overgeslagen nu er al zaken uit 2.3 bekend worden gemaakt?

Dat zijn geruchten. Die dingen uit 2.2 feiten.

En mensen die nu gaan piepen om navigatie moeten wellicht minder impuls aankopen doen. Bedoel, je wist dat het er niet op zat, en dat je het ook niet moet verwachten. Het is niet even een ei die je kookt, dus zo simpel is dat niet te implementeren.

gls 26-10-08 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 209441)
sms tekens laten zien tijdens het smsen (0/160) sms 1

Dat mis ik ontzettend op me iphone :(

is inderdaad een goeie, maar zal dat niet een overeenkomst zijn met de providers in hun voordeel dat ze dat niet doen, en dat de gebruikers dan makkelijker sms'en, net zoals chatten?

Rsport20 26-10-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le0 (Bericht 209523)
Dat zijn geruchten. Die dingen uit 2.2 feiten.

En mensen die nu gaan piepen om navigatie moeten wellicht minder impuls aankopen doen. Bedoel, je wist dat het er niet op zat, en dat je het ook niet moet verwachten. Het is niet even een ei die je kookt, dus zo simpel is dat niet te implementeren.

Niet zo simpel te implementeren? tomtom had na enkele weken al de software klaar liggen, maar Apple wil blijkbaar niet die markt uit handen geven. We wachten geduldig af...

ninobeukeveld 26-10-08 19:00

Wat maakt het nou uit of Google of Tom Tom het doet.

vdvorst 26-10-08 19:17

Nou, best veel.
Tom Tom werkt via kaarten, die je op je gsm moet zetten. Google heeft constant internet nodig. Dus het werkt wel handiger via tomtom ;)

ninobeukeveld 26-10-08 19:30

nee ik bedoel voor Apple:D

gls 27-10-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 209959)
nee ik bedoel voor Apple:D

Voor Apple maakt het heel veel uit wie het doet, als ze het zelf doen hebben ze (nog) meer winst.

herbie65 28-10-08 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 209941)
Wat maakt het nou uit of Google of Tom Tom het doet.

Zal wel met een contract (lees centjes) te maken hebben....

dikkedonder 28-10-08 12:59

Vandaag ben ik gebeld door T-Mobile omdat ik slechte UMTS dekking heb.
Ze vertelde me dat er voor zaterdag een nieuwe update vanuit Apple beschikbaar komt en deze firmware 2.2 zou heten. Ook vertelde ze me dat ik na deze update en nog steeds geen verbeterig in het UMTS ontvangst heb kosteloos van mijn contract af kan !

Dus voor zaterdag firmware 2.2
en voor de mensen die slechte UMTS dekking hebben : probeer het contract te annuleren door het op het bereik te gooien.

Le0 28-10-08 14:32

Njah, geloofwaardigheid van T-M is in mijn beleving net zo groot als David de Kabouter langs is.

Ik gooi het op vandaag qua update.

Goedhart 28-10-08 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gls (Bericht 209729)
is inderdaad een goeie, maar zal dat niet een overeenkomst zijn met de providers in hun voordeel dat ze dat niet doen, en dat de gebruikers dan makkelijker sms'en, net zoals chatten?

SMS teller is voor mij niet nodig, krijg die 300 sms-en nooooooooit op! :D

Mwfadebeer 28-10-08 16:15

@dikkedonder
heb niet de illusie dat met 2.2 de UMTS dekking beter zal zijn. Dat is een hardwarematige zaak en kan niet zonder meer met SW worden opgelost.
Of het moet zijn dat men in 2.2. softwarematig het vermogen van de antenne kan opschroeven; dat lijkt me echter niet voor de hand liggend.

iMick 28-10-08 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 210678)
@dikkedonder
heb niet de illusie dat met 2.2 de UMTS dekking beter zal zijn. Dat is een hardwarematige zaak en kan niet zonder meer met SW worden opgelost.
Of het moet zijn dat men in 2.2. softwarematig het vermogen van de antenne kan opschroeven; dat lijkt me echter niet voor de hand liggend.

ja, het zou moeten kunnen doormiddel door de baseband te flashen
had ik ergens een keer gelezen, maar dat brengt ook weer wat risico's
met zich mee.

Bomans 28-10-08 16:37

Volgens de Griekse site iPhoneHellas zou je in de firmware 2.2 je app kunnen "raten" alvorens je het verwijderd:

http://i37.tinypic.com/6rkpy0.jpg

EDIT:

ook www.iphonehacks.com meld het.

iMick 28-10-08 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 210701)
Volgens sommige sites zou je in de firmware 2.2 je app kunnen "raten" alvorens je het verwijderd:

http://i37.tinypic.com/6rkpy0.jpg

en niet te vergeten; Google Street View, in google maps ook
de route beschrijving voor OV en nog Location Sharing.

Location Sharing lijkt me wel een leuk iets dan stuur je ee
mailtje vanuit maps direct naar "iemand (met een iPhone)"
waar je je locatie aan wil doorgeven en die klikt dan op de
link die woord vertuurd en zo vind je elkaar nu nog makkelijker :D

edit: http://theappleblog.com/2008/10/27/n...e-software-22/ voor meer info^^

ninobeukeveld 28-10-08 16:46

dan hoef je gelukkig ook niet meer een applicatie apart te downloaden (waar je soms voor moet betalen) die je locatie doorgeeft.

Bomans 28-10-08 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMick (Bericht 210706)
en niet te vergeten; Google Street View, in google maps ook
de route beschrijving voor OV en nog Location Sharing.

Location Sharing lijkt me wel een leuk iets dan stuur je ee
mailtje vanuit maps direct naar "iemand (met een iPhone)"
waar je je locatie aan wil doorgeven en die klikt dan op de
link die woord vertuurd en zo vind je elkaar nu nog makkelijker :D

edit: New Features in iPhone Software 2.2 | The Apple Blog voor meer info^^

Daar was al een nieuwsbericht over

gls 29-10-08 10:28

heb de items nog even in de startpost gezet :)

dikkedonder 29-10-08 11:10

Ook vertelde de medewerkster mij dat ze over 2 weken terug belt om te zien of de update heeft geholpen ik dus zeker een week goed moest bekijken of er 3G in mijn schermpje komt te staan.

Cmdaulnis 31-10-08 13:40

Kreeg een belletje van een maatje van me die bij Apple HQ werkt dat het vandaag gaat gebeuren. Wel grappig, heb een maatje werken in Dublin bij Google en 1 in Beverton bij Nike HQ...zo hoor je nog eens wat. Je ziet ze alleen zo weinig, maar het is wel weer een mooi excuse om een reisje te maken om ze op te zoeken ;)

King1987 31-10-08 13:41

Nou, ik ben benieuwd.........

Yzord 31-10-08 13:55

Ik ook anders haha...heb ik net mijn Iphone gejailbreaked...komen ze weer met wat nieuws aan

Cmdaulnis 31-10-08 13:58

Ja ik had een vastloper dus had hem weer op fabrieksinstelling terug gezet. Gister toch maar weer even jailbreaken, allemaal cydia apps erop gezet....
Dus voor hoe lang, al die moeite voor 1 dag?

vdvorst 31-10-08 14:02

Je hoeft niet te upgraden ;)

Yzord 31-10-08 14:04

Ach, street view kicks aars...dus die wil ik wel.

Cmdaulnis 31-10-08 17:14

Nee dat dacht ik de vorige keer ook, ik ga niet upgraden, dat doe ik wel als de jailbreak uit is....nou na een minuut toch maar wel even upgraden ;)

Maare, we wachten nog steeds....

Spooky 31-10-08 18:08

Hoi,

Misschien een overbodige en domme vraag, maar als ik van 2.1 naar 2.2 ga dan ben ik toch ook al mijn geinstalleerde apps kwijt en ook al mijn sources in cydia etc, gewoon terug naar basics toch alleen via backup in Itunes e.e.a. terug te halen, zoals appstore apps, contacts etc???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55.