iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat nu ik een Iphone heb aangeschaft (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24210-iphone-aangeschaft.html)

rjmeijer1973 26-10-08 14:37

Wat nu ik een Iphone heb aangeschaft
 
Beste Iphone gebruiker,

ik heb sinds gister een Iphone aangeschaft. 2e hands dat wel. Ik wilde graag eens kijken hoe dit apparaat nu werkt.

Nu ben ik heel enthousiast over het apparaat echter loop ik tegen een aantal vragen aan waarom iemand mij hopelijk advies kan geven. Ik heb al wat rond zitten snuffelen op de forums maar kwam er niet goed uit.



Mijn vragen waar ik tegenaan ben gelopen zijn:
- Hoe kan ik zien of mijn Iphone gejailbricked is? (mijn versie is 1.1.4)
- Hoe zie je de verschillen tussen 1e 2e en 3e generatie of is dit vooral een softwarematig iets
- Ik wil graag mijn simcontacten van mijn telefoon zichtbaar maken in Iphone. heb Simport gedownload en nu??? Moet ik nu installeren via installer en hoe?
- Zit er een (goede) agenda op de Iphone (synchroniseren met outlook zie ik staan in Itunes)
- De telefoon kan goed internetten, goed bereik etc. Is het nu wenselijk om te updaten naar 2.1 of gaat dit problemen veroorzaken(kan ik dan nog wel bellen??)
- de achterkant van de iphone is nogal bekrast. Is er een mogelijkheid om een nieuwe achterkant ergens te kopen en wat kost zoiets

Alvast bedankt voor de hulp.

:)

JWVD 26-10-08 14:40

Als je 1.1.4 hebt is het zowiezo een iPhone 2G, met een aluminium achterkant. Ik raad je aan om eerst even te upgraden naar de nieuwste versie van de iPhone Software, 2.1. Daarmee kan je makkelijk je simcontacten importeren.

vdvorst 26-10-08 14:42

- Als je gsm simlock vrij is, kun je ervan uit gaan dat deze gejailbricked is (is namelijk niet te gebruiken in nederland, orgineel)
- er zijn 2 generaties, de 2g en 3g (hierbij staat de g voor gsm netwerk, niet generatie) er zit zeker verschil in, zoals gps. de eerste variant heeft een zilver/zwarte achterkant. De 2e een geheel zwarte of witte achterkant. Software is verder hetzelfde
- ?
- ik vind de agenda zeer goed, en inderdaad, syncen gaat automatisch
- ik heb ook geupdate naar 2.1, zonder problemen (quickpwn). Het grote verschil is de app store: je kunt allerlei games etc... kopen (of krijgen) en gebruiken op je iphone!
- ?

Op ? vragen heb ik helaas geen antwoord ;)

rjmeijer1973 26-10-08 15:06

bedankt voor de reacties tot zo ver.

nu ik erachter ben gekomen dat mijn versie(de 2G) gejailbricked is vroeg ik mij af of ik de nieuwe 2.1 software wel moet installren. wordt nu de phone niet opeens opnieuw geblokkeerd door de upgrade? dat bij de 2.1 versie het syncen van de simcontacten makkelijker is dat is nu duidelijk.

vdvorst 26-10-08 15:21

Inderdaad, je krijgt een lock door te updaten. Echter maak je daarna gebruik van quickpwn, waardoor deze weer simlockvrij wordt.

Volledige handleiding staat hier: https://forum.iculture.nl/f59/i...2g-iphone.html

Het duurt een half uurtje ongeveer, dan heb je een unlockte iphone 2.1 :D

rjmeijer1973 26-10-08 18:53

ik kan het wel gaan doen maar lees soms dat de iphone trager wordt. is dit een gegeven dat dat altijd zo is of komt dat soms? en waar kan het aan liggen?

vdvorst 26-10-08 19:16

Ehm, geen idee of dat zo is. Misschien door installer en/of cydia?
Maar ik geloof niet dat dit verplicht is te installeren ;)

Je kunt namelijk in de handleiding ervoor kiezen enkel te unlocken. Dan heb je verder geen software of iets dergelijks op je gsm staan.

iScorpio 26-10-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rjmeijer1973 (Bericht 209824)
nu ik erachter ben gekomen dat mijn versie(de 2G) gejailbricked is vroeg ik mij af of ik de nieuwe 2.1 software wel moet installren. wordt nu de phone niet opeens opnieuw geblokkeerd door de upgrade? dat bij de 2.1 versie het syncen van de simcontacten makkelijker is dat is nu duidelijk.

Kan je je gegevens (onder je naam) nog even aanpassen naar een 2G. Dank!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.