//

Wat nu ik een Iphone heb aangeschaft

Wat nu ik een Iphone heb aangeschaft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Iphone gebruiker, ik heb sinds gister een Iphone aangeschaft. 2e hands dat wel. Ik wilde graag eens kijken hoe dit apparaat nu werkt. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-10-08, 14:37
rjmeijer1973 rjmeijer1973 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Smile Wat nu ik een Iphone heb aangeschaft

Beste Iphone gebruiker,

ik heb sinds gister een Iphone aangeschaft. 2e hands dat wel. Ik wilde graag eens kijken hoe dit apparaat nu werkt.

Nu ben ik heel enthousiast over het apparaat echter loop ik tegen een aantal vragen aan waarom iemand mij hopelijk advies kan geven. Ik heb al wat rond zitten snuffelen op de forums maar kwam er niet goed uit.



Mijn vragen waar ik tegenaan ben gelopen zijn:
- Hoe kan ik zien of mijn Iphone gejailbricked is? (mijn versie is 1.1.4)
- Hoe zie je de verschillen tussen 1e 2e en 3e generatie of is dit vooral een softwarematig iets
- Ik wil graag mijn simcontacten van mijn telefoon zichtbaar maken in Iphone. heb Simport gedownload en nu??? Moet ik nu installeren via installer en hoe?
- Zit er een (goede) agenda op de Iphone (synchroniseren met outlook zie ik staan in Itunes)
- De telefoon kan goed internetten, goed bereik etc. Is het nu wenselijk om te updaten naar 2.1 of gaat dit problemen veroorzaken(kan ik dan nog wel bellen??)
- de achterkant van de iphone is nogal bekrast. Is er een mogelijkheid om een nieuwe achterkant ergens te kopen en wat kost zoiets

Alvast bedankt voor de hulp.

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-08, 14:40
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Als je 1.1.4 hebt is het zowiezo een iPhone 2G, met een aluminium achterkant. Ik raad je aan om eerst even te upgraden naar de nieuwste versie van de iPhone Software, 2.1. Daarmee kan je makkelijk je simcontacten importeren.
  #3  
Oud 26-10-08, 14:42
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

- Als je gsm simlock vrij is, kun je ervan uit gaan dat deze gejailbricked is (is namelijk niet te gebruiken in nederland, orgineel)
- er zijn 2 generaties, de 2g en 3g (hierbij staat de g voor gsm netwerk, niet generatie) er zit zeker verschil in, zoals gps. de eerste variant heeft een zilver/zwarte achterkant. De 2e een geheel zwarte of witte achterkant. Software is verder hetzelfde
- ?
- ik vind de agenda zeer goed, en inderdaad, syncen gaat automatisch
- ik heb ook geupdate naar 2.1, zonder problemen (quickpwn). Het grote verschil is de app store: je kunt allerlei games etc... kopen (of krijgen) en gebruiken op je iphone!
- ?

Op ? vragen heb ik helaas geen antwoord
  #4  
Oud 26-10-08, 15:06
rjmeijer1973 rjmeijer1973 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

bedankt voor de reacties tot zo ver.

nu ik erachter ben gekomen dat mijn versie(de 2G) gejailbricked is vroeg ik mij af of ik de nieuwe 2.1 software wel moet installren. wordt nu de phone niet opeens opnieuw geblokkeerd door de upgrade? dat bij de 2.1 versie het syncen van de simcontacten makkelijker is dat is nu duidelijk.
  #5  
Oud 26-10-08, 15:21
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Inderdaad, je krijgt een lock door te updaten. Echter maak je daarna gebruik van quickpwn, waardoor deze weer simlockvrij wordt.

Volledige handleiding staat hier: https://forum.iculture.nl/f59/i...2g-iphone.html

Het duurt een half uurtje ongeveer, dan heb je een unlockte iphone 2.1
  #6  
Oud 26-10-08, 18:53
rjmeijer1973 rjmeijer1973 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

ik kan het wel gaan doen maar lees soms dat de iphone trager wordt. is dit een gegeven dat dat altijd zo is of komt dat soms? en waar kan het aan liggen?
  #7  
Oud 26-10-08, 19:16
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Ehm, geen idee of dat zo is. Misschien door installer en/of cydia?
Maar ik geloof niet dat dit verplicht is te installeren

Je kunt namelijk in de handleiding ervoor kiezen enkel te unlocken. Dan heb je verder geen software of iets dergelijks op je gsm staan.
  #8  
Oud 26-10-08, 20:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjmeijer1973 Bekijk bericht
nu ik erachter ben gekomen dat mijn versie(de 2G) gejailbricked is vroeg ik mij af of ik de nieuwe 2.1 software wel moet installren. wordt nu de phone niet opeens opnieuw geblokkeerd door de upgrade? dat bij de 2.1 versie het syncen van de simcontacten makkelijker is dat is nu duidelijk.
Kan je je gegevens (onder je naam) nog even aanpassen naar een 2G. Dank!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb een usb en itunes logo op mijn iphone wat moet ik doen!!!! sahin14755 Archief 1 23-11-09 19:38
Windows: aangeschaft en aangeschaft op iPhone samenvoegen bart2jes iTunes 0 11-09-09 18:38
txt bestand openen wat ik in een map gezet heb myplace Archief 3 31-03-08 22:20
Help, heb een stapje overgeslagen, wat nu??? miguellio Unlock [archief] 6 30-12-07 21:53
[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? Pietje123456 Archief 11 15-10-07 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:06.