//

Iphone gecrasht, kan je je gegevens nog terug krijgen?

Iphone gecrasht, kan je je gegevens nog terug krijgen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zat 's avonds nog wat summerboard themes te installeren en zette hem daarna uit. Volgende ochtend wil die dus niet aan en blijft die op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-10-08, 20:37
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard Iphone gecrasht, kan je je gegevens nog terug krijgen?

Zat 's avonds nog wat summerboard themes te installeren en zette hem daarna uit. Volgende ochtend wil die dus niet aan en blijft die op het appel logotje hangen.
Om een vage rede wou hij vanaf itunes 8.0 geen backups meer maken van mijn iphone, daardoor heb ik er geen goede backups van.
Is er misschien al een mogelijkheid om hem weer werkend te krijgen zonder je contacten/foto's etc. te verliezen?

Hopelijk is er iemand die een oplossing weet.

Ps. Harde reset heb ik al aantal keren geprobeert.

Laatst gewijzigd door dorus; 29-10-08 om 20:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-08, 20:59
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Heb je geprobeerd of je met diskaid kunt connecteren ? Als dat lukt dan kan je alles eraf halen.
  #3  
Oud 29-10-08, 21:15
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

Helaas, DiskAid heeft niks opgeleverd. Toen ik hem inplugde flitse het beeldscherm van mijn iphone en leek die heel even hem te hebben gevonden, maar daarna starte mijn iphone weer op en ging DiskAid weer opnieuw zoeken en vond niks.

Ps. Is er misschien een kans dat diskAid hem wel kou kunnen vinden als die in recovery of in DFU staat?

Update:
DiskAid vond hem net opeens, nu bezig met kopiëren, maar even een vraagje? Waar staat de map met contacten dan. Ik kom in de map Media met daarin de mappen ApplicationArchives, DCIM, Download, Itunes_Control, Photos, Purchases, en nog eentje maar die kan ik nu niet meer typen omdat net de verbinding met mijn iphone weg viel.

Update:
DiskAid heeft hem nu weer gevonden, de laatste map was ROMs.
In de mappen:
DCIM bestaat uit .MISC, 100APPLE, 999APPLE
Itunes Control bestaat uit Artwork, iTunes, Music, Ringtones
Photos bestaat uit thumbs
ROMs zit in GBA

Verder heb ik nu wel al mijn foto's terug (hartelijk bedankt daarvoor).
Alleen ik kon nergens contacten vinden, zijn die ook nog terug te halen?

Update:
Net gevonden dat je linksonder kon wisselen naar root folder
Alleen weet nu iemand onder welke map ik contacten kan vinden?

Laatst gewijzigd door dorus; 29-10-08 om 21:34.
  #4  
Oud 29-10-08, 21:31
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Update:
DiskAid vond hem net opeens, nu bezig met kopiëren, maar even een vraagje? Waar staat de map met contacten dan. Ik kom in de map Media met daarin de mappen ApplicationArchives, DCIM, Download, Itunes_Control, Photos, Purchases, en nog eentje maar die kan ik nu niet meer typen omdat net de verbinding met mijn iphone weg viel.
Voor de contacten moet je naar /var/mobile/library/adressbook.
  #5  
Oud 29-10-08, 21:48
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

Heel erg bedankt!
Zijn er nog meer belangrijke mappen of dingen die ik misschien ben vergeten en handig/nodig zijn om nog te hebben?
Om de bestanden er terug op te krijgen moet je (natuurlijk) eerst herstellen en daarna met hetzelfde programma ze weer in de mappen terug plaatsen?
  #6  
Oud 29-10-08, 22:03
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

SummerBoard op Firmware 2.1?
Als je iig op Firmware 2.1 draait... Geef je iPhone een harde reset (home button + sleep/awake button ingedrukt houden) en wacht tot je iPhone uitstaat.
Sluit je iPhone aan via USB en zet je iPhone weer aan door op de sleep/awake knop te drukken.
Start DiskAid op en wacht tot hij je iPhone heeft gevonden. Ga nu naar: var/mobile en hernoem: Applications naar Applications2. Je iPhone zal vervolgens weer aanspringen naar je lockscreen of je SpringBoard.
Hernoem: Applications2 terug naar: Applications.
Start iTunes op en synchroniseer je apps even opnieuw, je raakt geen data kwijt van je apps!

Succes
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #7  
Oud 29-10-08, 22:07
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

Ik gebruik winterboard op mijn firmware 2.1 alleen bij cydia staat dan bij themes (summerboard). Vandaar dat ik het die naam gaf.

Laatst gewijzigd door dorus; 29-10-08 om 22:11.
  #8  
Oud 29-10-08, 22:09
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus Bekijk bericht
Ik gebruik winterboard op mijn firmware 2.1 alleen bij cydea staat dan bij themes (summerboard). Vandaar dat ik het die naam gaf.
Aha
iig zou je eerst kunnen proberen wat ik zij.
  #9  
Oud 29-10-08, 22:16
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

Heel erg bedankt iMario! Het heeft gewerkt. Deze oplossing zou misschien wat bekender moeten worden gemaakt, ik heb namelijk al eerder bestanden verloren omdat die was gecrasht. En er zijn denk ik meer mensen met het soortzelfde probleem als wat ik nu had.
  #10  
Oud 29-10-08, 22:17
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ik was al van plan een topicje te maken hierover Is idd handig.
Mooi dat het weer goed is!
  #11  
Oud 29-10-08, 22:22
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

De apps van de appstore staan er nu dus niet meer op. Op mijn springboard in ieder geval niet. Maar volgensmij staan ze nog wel ergens in het geheugen. Itunes geeft namelijk aan dat er 48,6Mb aan programma's op staat en meer als 2 Gig aan overige?
  #12  
Oud 29-10-08, 22:28
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Mag ik hier aanhaken met een vraag?

Zo ja:
Ik wil ook mijn gegevens terug hebben, maar heb hem terug gezet naar fabrieksinstelling dus ik zie niets meer van wat ik had..

Moet ik dan weer restoren naar een backup of moet ik zoals hierboven beschreven aa nde slag?
  #13  
Oud 29-10-08, 22:34
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus Bekijk bericht
De apps van de appstore staan er nu dus niet meer op. Op mijn springboard in ieder geval niet. Maar volgensmij staan ze nog wel ergens in het geheugen. Itunes geeft namelijk aan dat er 48,6Mb aan programma's op staat en meer als 2 Gig aan overige?
Heb je de laatste zin van de uitleg gelezen? Je moet even opnieuw synchroniseren...
Die synchronisatie zal erg snel gaan en je verliest geen data van je applicaties.

Hier meer info
  #14  
Oud 29-10-08, 22:38
dorus dorus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 71
Standaard

Ja had die laatste zin gelezen, alleen itunes liep vast wanneer ik op synchroniseren drukte, maar gelijk daarna kreeg ik ook een melding dat er 0 Mb schijfruimte vrij is, dus eerst even ruimte vrijmaken denk ik.

Update: Alles staat er nu alweer op
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3g met 4.1 hoe kan ik mijn bel icoon terug krijgen? mdeuss Jailbreak 1 10-10-10 17:00
Wat kan ik nog krijgen voor een 3GS 16 GB uit Belgie ? ipeter Koopinformatie België 2 31-05-10 21:54
Na Restore van Mac, Kan ik mijn nieuwe gegevens niet meer terug syncen! Bobbyoriginal iTunes 0 02-04-10 02:29
op PC alles kwijt enkel gegevens op iphone nog pinki Archief 1 13-02-10 13:36
iPhone nog werkend te krijgen? Tom Goedhart Unlock [archief] 13 26-11-07 15:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.