iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerk niet beschikbaar (geen service) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24484-netwerk-niet-beschikbaar-geen-service.html)

jroen87 31-10-08 14:42

Netwerk niet beschikbaar (geen service)
 
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb via marktplaats een originele Nederlandse iPhone aangeschaft. Nu had ik zelf al een abbonoment bij t-mobile en heb dat simkaartje in de iPhone gedaan (wat maar op een manier kan)
Nu vraagt het toestel om de pincode van mijn simkaart, ik voer dat vervolgens in en de simkaart is gedeblokkeerd.

Ik kan tot op heden niet bellen omdat ik gewoon geen verbinding met t-mobile netwerk heb.
En als ik dat zelfde simkaartje in een ander toestel doe is de verbinding prima.
Ook leest de iPhone mijn sim-telefoonboek niet

Herkent iemand dit probleem of mischien enig idee wat het probleem kan zijn?

mvg jeroen

King1987 31-10-08 14:44

Een keer gerestord in Itunes? Dat je helemaal met een nieuwe Iphone begint zeg maar. Misschien dat dat werkt ;)

Succes :D

jroen87 31-10-08 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 211925)
Een keer gerestord in Itunes? Dat je helemaal met een nieuwe Iphone begint zeg maar. Misschien dat dat werkt ;)

Succes :D

Dat heb ik ook al geprobeerd, Ik heb nu weer een hele originele iPhone.
maar dat maakt helaas niets uit

King1987 31-10-08 14:56

En je weet zeker dat je simkaart er goed inzit (kan indd maar op 1 manier / dat jou simkaart nog werkt!

(toevallig al met een andere simkaart geprobeerd)

Er is altijd nog een optie: Jouw simkaart word niet herkend als 1 van t-mobile (weet niet hoe oud jouw simkaart is) Dan zit er gewoon nog een simlock op je Iphone. Die krijg je er niet af, alleen dmv een unlocksim (dus hardware matige unlock)

Succes :D

jroen87 31-10-08 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 211931)
En je weet zeker dat je simkaart er goed inzit (kan indd maar op 1 manier / dat jou simkaart nog werkt!

(toevallig al met een andere simkaart geprobeerd)

Er is altijd nog een optie: Jouw simkaart word niet herkend als 1 van t-mobile (weet niet hoe oud jouw simkaart is) Dan zit er gewoon nog een simlock op je Iphone. Die krijg je er niet af, alleen dmv een unlocksim (dus hardware matige unlock)

Succes :D

Ik weet nagenoeg zeker dat het simkaartje er goed inzit, en ik heb het inderdaad ook met een ander (t-mobile) simkaartje geprobeert en dat werkte ook niet. IK heb een sim only en dat kaartje is nu 10 maanden oud

Misschien moet ik inderdaad maar eens zo'n unlocksim gaan proberen

gr jeroen

Yzord 31-10-08 15:09

Ik zou die unlocksim maar vergeten en overgaan op onderzoek naar je antenne. Ik heb zo'n klein vermoeden dat je erbij genaaid bent op marktplaats. Alleen hele oude Ben kaarten zouden het wel eens moeilijk KUNNEN hebben met de 3G, de rest van de sims van T-mobile moeten gewoon werken.

Dat verhaal van je telefoonboek...heb je wel alle contacten al overgekopieerd naar je 3G?

jroen87 31-10-08 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211944)

Dat verhaal van je telefoonboek...heb je wel alle contacten al overgekopieerd naar je 3G?

Ik heb niks gekopieerd, ik heb alleen bij contacten gekeken op de iphone.
Hoe kan ik de contacten overzetten op de iphone ?

gr jeroen

Yzord 31-10-08 15:14

Instellingen - Mail, Contacten, Agenda - scroll naar beneden en je ziet een knop importeer simcontacten.

Voila

jroen87 31-10-08 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211951)
Instellingen - Mail, Contacten, Agenda - scroll naar beneden en je ziet een knop importeer simcontacten.

Voila

Ik heb het geprobeerd, de iPhone was meteen klaar. en niets gekopieerd
Het lijkt erop dat de iPhone mijn simkaart niet leest

gr jeroen

Yzord 31-10-08 15:29

Hmm, pak eens een andere sim, van kpn ofzo en kopieer de contacten dan eens. Want volgens mij hebben ze je een faulty phone verkocht.

jroen87 31-10-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211966)
Hmm, pak eens een andere sim, van kpn ofzo en kopieer de contacten dan eens. Want volgens mij hebben ze je een faulty phone verkocht.

Vanavond kan ik over een kpn kaartje beschikken,
Maar mocht deze ook niet kopieeren?

Yzord 31-10-08 15:35

Dan moet je jezelf de volgende vragen stellen:

- Heb ik al vanaf het begin al niet kunnen bellen?
- Hoe graag wil ik mijn geld terug?

Want naar mijn idee wisten ze dit al. Of was het een splinternieuw ding?

iScorpio 31-10-08 15:35

Heb je de iPhone via marktplaats laten opsturen of heb je hem opgehaald en daar getest? Kopen via Marktplaats blijft een risico tenzij je het zelf gaat ophalen en zodoende kan testen.

jroen87 31-10-08 15:44

Ik heb het toestel via marktplaat gekocht, en heb deze ook bij de mensen thuis opgehaald.
ik heb het toestel goed bekeken en vervolgens mijn simkaart erin gestopt.
toen werd al aangegeven dat er mogelijk geen bereik in de huis was omdat ze op een afgelegen stuk wonen.. dat neem je dan maar voor lief

maar ik heb nog helemaal geen bereik gehad, en ik heb het toestel nu voor de 2e dag

Yzord 31-10-08 15:45

opgelicht dus.

jroen87 31-10-08 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211975)
opgelicht dus.

Lijkt er wel op, Ik heb nog contact opgenomen met deze mensen.
Deze staan me vriendelijk te woord en kwamen met de optie's zoals de iphone updaten. alleen dit alles heeft niets geholpen en ik ben radeloos of gedupeerd

gr

Yzord 31-10-08 15:49

Als ze je vriendelijk te woord staan, dan zou ik ze vriendelijk om je geld terug vragen. Aangezien ze uit zichzelf al begonnen over slecht bereik (had je kunnen testen door je sim in je oude telefoon te doen) ben ik van mening dat ze er al vanaf wisten.

Anders deze jongens mailen iPhone Reparatie Goedkoop en Super Snel

King1987 31-10-08 15:51

Niet helemaal in paniek raken. Heb je toevallig het aankoopsbewijs van die mensen gekregen? (Waar hadden die de telefoon vandaan) Heb je die, dan kan je altijd nog garantie gaan halen bij t-mobile/apple.

Anders zijn er vertrouwde reparatie bedrijven (even zoeken op het forum) die hem kunnen nakijken/doormeten.

(KPN kaartje zal hij ook niet pakken--> simlock. Stel dat hij bijvoorbeeld uit Zwitserland komt (heb je bewijs dat hij nederlands orgineel is) pakt hij nooit de simkaart van t-mobile en zal hij het ook niet de simcontacten kopieeren. In dit geval komt de unlock wel om de hoek kijken)

(ook dit is maar een idee!)

Yzord 31-10-08 15:52

Kan men niet de contacten kopieren van een kpn kaart als deze niet geaccepteerd wordt? Dacht dat dat wel kon namelijk.

jroen87 31-10-08 15:57

Ik heb helaas geen aankoops/garantiebewijs erbij gekregen, deze mensen hadden vreemd genoeg een partij iPhone ingekocht waaronder een paar voor zichzelf

gr


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.