3G is geen 3.5G, of toch wel? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik snap er de ballen niet meer van. Volgens de Apple site zou de Iphone HSDPA ondersteunen: Citaat: Cellular and wireless UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
3G is geen 3.5G, of toch wel?
Ik snap er de ballen niet meer van. Volgens de Apple site zou de Iphone HSDPA ondersteunen:
Citaat:
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
De 3G in de naam iPhone 3G staat voor de derde generatie en niet voor 3g ontvangst 3g is gewoon iets dat standaard op de iPhone 3G zit..
|
|
||||
|
||||
HSDPA valt onder 3G zelfde idee namelijk... Ze zetten ook geen 2.5G bij de eerst iPhone die wel edge supporte... De iPhone 3G heeft dus de op dit moment snelste variant van 3G aan boord
@Nibbit88 Ehm nee niet dus het is de tweede generatie iPhone en met 3G bedoelen ze dus echt 3G internet (waaronder dus HSDPA valt) Greetz, Stiruam |
|
||||
|
||||
ok dan...dan weet ik genoeg
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Uitleg? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mensen die hem 2g noemen, denken dat het op internet snelheid gaat, en ze dus de GPRS versie hebben. Er zijn maar twee generaties iphones, dus zou een beetje vreemd zijn |
|
||||
|
||||
de 1e iphone, wordt meestal 2g genoemd (van het 2G mobiele netwerk) of de 1ste gen
De 3G is de 2e iphone, en ook die 3g duidt op de 3G van het mobiele internet. Daarbij wordt (om het even moeilijk te maken) edge 2.5G genoemd (komt tussen gprs en 3G in) en is HSDPA 3.5G (is een snellere variant van 3G, niet een heel nieuw netwerk) Zover ik weet, wordt wimax 4G genoemd, maar of dat juist is.... Ik hoor trouwens ook verschillende berichten, sommige zeggen dat de iphone wel, en andere weer niet hspda heeft (3.5G) |
|
||||
|
||||
Zo leer ik nog eens wat
Thanks heren.. |
|
|||
|
|||
3G is gewoon UMTS en HSDPA (wel meer maar dat is hier in de EU niet van toepassing). HSDPA is alleen sneller dan UMTS en wordt daarom vaak als 3.5G gezien. Bij EDGE heb je hetzelfde verhaal. Het is net als GPRS gewoon 2G maar omdat het weer sneller is hebben ze er 2.5G van gemaakt. Men denkt zo de boel wat duidelijker te maken omdat het onderscheidt beter is. In werkelijkheid veroorzaakt het vaak alleen nog meer verwarring zoals nu.
|
|
||||
|
||||
Kijk voor meer info ook gewoon eens op de Apple site: Apple - iPhone - Features - 3G
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wel op Wi-Fi toch geen ontvangst! | Vinneken | Wi-Fi | 1 | 29-11-10 19:15 |
Wel 3G, maar toch geen verbinding? | Buttercup | iPhone algemeen | 8 | 07-10-10 16:21 |
'Zo geweldig is hij niet' of toch wel? | Dreissen | Archief | 2 | 17-06-09 21:53 |
Waarom 1.1.3 toch ? Kan wel janken !!! | isyan68 | Archief | 23 | 12-02-08 08:20 |
|
|