iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   " Gesprek Mislukt" als ik iemand wil bellen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24529-gesprek-mislukt-iemand-wil-bellen.html)

iJob 01-11-08 10:07

" Gesprek Mislukt" als ik iemand wil bellen.
 
Hey,

Als ik op mijn iPhone 1.0 16 GB iemand bel gaat dat als volgt:
Bellen.. - Verbroken..- en als laatste staat er "gesprek mislukt" .
Ik kan wel gewoon gebeld worden en smsen, ook beltegoed opvragen lukt gewoon.
Iemand hetzelfde meegemaakt of een oplossing?
Ik kon dit probleem niet exact vinden op het forum, wel dat ze helemaal niet gebeld kunnen worden en bellen. Maar dat is het niet in mijn geval.

Alvast bedankt!

Job Reinbergen:D

PaasHaas 26-03-09 08:39

Ik heb geen oplossing voor je, maar wel de mededeling dat ik 'medeslachtoffer' ben. Ik heb exact hetzelfde. Alles werkt (gebeld worden, SMS'en, 3G dataverbinding, etc.), behalve uitbellen.

Seppe 26-03-09 13:48

Mensen ik heb de oplossing op de topic hieronder gezet, had dit namelijk ook en zo heb ik het opgelost.

Ligt aan de baseband van 2.2.1

Mvg

madmark 26-03-09 17:08

Ik ben met dit probleem naar TM gegaan en heb gewoon een nieuw toestel gekregen...

Seppe 26-03-09 17:20

dat is natuurlijk ook een goed idee :D

ik had deze optie niet omdat hij particulier gekocht was dus :)

iJob 26-03-09 18:03

Beste Paashaas,

er stond gewoon iets uit of aan in de instellingen. Gewoon daar een beetje klooien! Mijn vader zat daar een wat aan te klooien ( bij instellingen) en daarna kon ik gewoon weer bellen..
Dus gewoon wat friemelen in "Instellingen".

Mvg,

Job

Seppe 26-03-09 18:07

Als het dat moest zijn kan je gewoon je netwerk of andere instellingen herstellen via menu ..
Bij mij helpte het wel niet.

marcelw 06-12-09 08:57

Hier een soortgelijk probleem.

gesprek mislukt en niet gebeld kunnen worden. heb nog geen oplossing gevonden

Bij het uitzetten van 3g kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden
als ik de taal en landinstellingen verander naar engels kan ik ook bellen maar niet meer gebeld worden. Inmiddels heb ik de baseband gedowngrade naar 04.26.08 omdat ik vermoede dat daar het probleem zat.. niet dus daarna heb ik de software gedowngrade van 3.2.1 naar 3.0.0 ook daarmee is het probleem niet opgelost.
Het gaat om een 3 dagen oude omgeruilde iphone zwart 8 gb van t-mobile. Een andere sim werkt ook niet en geeft de zelfde problemen. Zijn er hier nog meer mensen met kennis hiervan? Ik sta overal voor open.

marcelw 09-12-09 18:51

er is dus echt verder geen kennis over? jammer mannen, had er een beetje op gehoopt dat er een oplossing voor was, er zit dus niets anders op dan weer een nieuwe te gaan halen.. beetje jammer dat dat dan zo werkt..

appels 10-12-09 15:16

ik heb hetzelfde, al heel wat versies van de firmware.... heb een 16gb US iphone 3G maar als 3 G aanstaat heb ik vaak nauwelijks bereik voor GSM verkeer.... niemand die een oplossing weet?

marcelw 10-12-09 18:52

Heb me nog even goed ingelezen in de nederlandse en buitenlandse fora en nieuwssites, maar heeft niet echt een betrekking op alleen nederland. In alle landen waar de 3g is uitgegeven bestaan deze problemen. Bij het aanstaan van de 3g verbinding kan ik heel soms wel uitbellen maar krijg ik niets te horen en de tegenpartij ook niet en krijg ik vaak de melding "gesprek mislukt" te zien waarna direct de netwerk operatorlogo en het 3g loge wegvallen om na enkele seconden weer terug te keren maar dan weer met het zelfde frustrerende effect. Ik heb me laten informeren dat het te maken heeft met de infinity radiochipset welke in de nieuwere serie iphones is geplaatst en dus werkelijk een hardware probleem en enkel nog helpt de iphone om te wisselen voor een nieuwe. Ik ga dat doen na de jaarwisseling omdat ik straks een paar dagen weg ben en ik de iphone echt nodig heb en t-mobile me niet kan helpen aan een leentoestel met internet mogelijkheden. Vind het jammer dat apple deze toestellen nog steeds aanbied en niets met de hardware wil doen om de klanten tevreden te houden. Ik heb in huis alles van apple en ben tot nu toe tevreden met alle apparatuur die ik heb maar de iphone is een app die mijn windows frustratie weer geheel laat terugkeren. APPLE BELOOF ONS BETERSCHAP en doe een recall....

venusondrugs 13-12-09 19:05

Kan niet meer bellen met Iphone 3G
 
Hallo,
Mijn 6 maanden oude Iphone 3g, met kpn abonnement is er vandaag mee opgehouden te bellen of om oproepen te ontvangen, als ik bel gaat hij hoogstens 1x over, en zegt dan "gesprek mislukt", als ik gebeld wordt gaat hij wel over, maar als ik op neem gebeurt er niets en krijg ik een sms met "gemiste oproep van ...." . Sms en internet doet het nog prima.

Aangezien mijn kennis van alles wat op stroom werkt miniem is is er nooit wat bijzonders mee gebeurd, behalve dat ik er van een prepaid kaartje mee naar een abonnementje ben gegaan, dit al een paar maand geleden.

Garantie gaat m niet worden door een lang verhaal over dingen, al is de Iphone gewoon in een winkel gekocht, dus niet tweedehands van internet ofzo.

Hulp zou heel erg worden gewaardeerd, ik hoop niet dat ik heb zitten dubbelposten.

-Venus

De Generaal 13-12-09 19:10

// Topics samengevoegd :)

marcelw 16-12-09 18:27

Maar wat ik niet snap is dat apple zelf niets doet om deze problemen te voorkomen en waarom hebben de vrienden en collegas die ik heb geen problemen met hun iphone ( gekraakt en niet gekraakt) snap er niets meer van. waarom heb ik nu al een 3e toestel welke niet naar behoren werkt

ds83 28-01-10 18:33

Iemand hier al een oplossing voor gevonden. Ik heb exact hetzelfde probleem.
En van de ene op de andere dag. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
voor dat ding het raam uit gaat!

marcelw 28-01-10 18:43

Gooi hem dan maar gewoon door het raam.. Maar de 3g functie uitzetten helpt al een heel eind en kan je wel gewoon bellen en gebeld worden..

Oplossing is er nog niet zo helaas..

ds83 28-01-10 18:44

3g uitzetten is niet echt een oplossing.
daar gaat ie....

marcelw 28-01-10 19:09

nee het is idd geen oplossing. Ben bang dat er bij de reparatieafdeling dingen fout gaan.. bij mij is het gekomen na een schermbreuk opgestuurd naar t-mobile en vanaf dat moment problemen met het toestel ( 3 nu al ) allemaal gerepareerde toestellen. Wil niks opruien maar ben bang dat het daar fout gaat.

ds83 29-01-10 10:44

Dat is ook mijn punt, ik wil hem niet opsturen voor reparatie.
Ik heb hem net een maand en ben altijd heel erg zuinig op mijn
spullen ik wil gewoon een nieuwe en niet een gerepareerde.

marcelw 29-01-10 12:11

daar sluit ik me helemaal bij aan, mijn eerste toestel was ook prima ( bijna een jaar) die liet ik vallen en alleen het scherm zou vervangen worden.... balen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.