iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Contacten & smsjes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24568-contacten-and-smsjes.html)

timmeh 01-11-08 22:53

Contacten & smsjes
 
gisteren de nieuwe Itunes geinstalleerd, en een paar nieuwe songs gedownload. toen ik mijn telefoon ging synchroniseren ging er echter ineens iets mis: itunes zag alle muziek die op mijn iphone stond als "overig" gebruikte ruimte, en ik kon de muziek die in itunes stond er niet bij zetten, omdat ik nog maar 1Gig vrije ruimte had. iphone losgekoppeld en gekeken of ik nog wel muziek af kon spelen, maar dat kon ook niet meer, volgens de iphone stond er geen muziek op zijn harde schijf.
iphone dus hersteld met behulp van iliberty naar (wederom) 1.1.4, wilde eerst niet synchroniseren met itunes (hij zei dat hij de harde schijf niet kon vinden), maar na een 2e herstel ging dat goed.
het enige probleem is nu dat ik al mijn contacten en smsjes kwijt ben.
kan ik dat nog ergens op mijn computer terughalen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
heel erg bedankt alvast
gr tim

Rasz 01-11-08 23:32

Via Winscp, dus via OpenSSH.
Hier staat al veel over op het forum.
Zoekt en gij zult vinden m.b.v. de zoekfunctie natuurlijk;)

timmeh 01-11-08 23:47

nee maar het probleem is dat het ook niet meer op mijn telefoon staat. de telefoon doet het inmiddels weer, maar alle contacten etc staan er niet meer op.
dus ik vroeg me af waar itunes alle backups die hij automatisch maakt opslaat, en of ik die op een of andere manier weer op mijn telefoon kan zetten.
gr tim

Cmdaulnis 01-11-08 23:52

Die zoekfunctie op deze site is echt ***, je krijgt bijna nooit relevante zoekresultaten!

ontopic:
Ik heb precies hetzelfde gehad. Hij herkende mijn muziek niet meer als muziek. Dit kreeg ik er ook niet meer af. Uiteindelijk moest ik herstellen, want m'n iphone was hierdoor vol. Daarna was ik dus ook mijn smsjes/contacten/agenda punten kwijt.

Heb deze vraag hier ook gepost, maar kreeg ook geen helpend antwoord terug....

Ik heb nog wel mijn backup in itunes staan, maar weet dus niet wat je daar mee kan en of je je contacten daaruit kan vissen....

timmeh 02-11-08 20:34

niemand die hulp kan bieden? zou erg welkom zijn!
ik heb ook belangrijke dingen (zoals de bierpot van t hockeyteam :D) erin genoteerd, en dat ben ik dus ook allemaal kwijt..

dank

ArB 02-11-08 20:38

Als je iphone is aangekoppeld in itunes, kun je toch met een rechtermuisklik kiezen voor restore op de naam van de iphone?

Cmdaulnis 02-11-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timmeh (Bericht 212707)
niemand die hulp kan bieden? zou erg welkom zijn!
ik heb ook belangrijke dingen (zoals de bierpot van t hockeyteam :D) erin genoteerd, en dat ben ik dus ook allemaal kwijt..

dank

Lollercopter, die had ik op een papiertje, maar na een td bij kampong was ik het papiertje kwijt, dus of je het nu ouderwets doet of hightech, het is om het even ;)

iphonemark 03-11-08 10:23

Hoe zijn die contacten op je iphone terecht gekomen? Toch zeker wel via een synchronisatie met je eigen computer? Je iphone is zo ontworpen dat de computer de baas is betreffende synchronisatie. Op je computer moeten de contacten staan en je muziek ook.

SMS is iets anders, deze worden tijdens een sync met itunes wel gebackupped. Als je de iphone reset en daarna weer gaat syncen met Itunes dan krijg je de vraag het een nieuwe iphone is of je oude. Als je de "oude" aanklikt zet hij de sms database terug.

Cmdaulnis 03-11-08 10:36

Ja dit is logisch, maar niet iedereen werkt met sync'n. Ik heb mijn contacten er door middel van sim importeren ingezet en de rest handmatig....staan dus nergens op m'n computer. Wel de backup. Kan je via verkenner daar niet bij komen en je contacten eruit halen?
Bovendien moest ik nieuwe iPhone aanklikken, omdat een aantal backups 'kapot' waren, waardoor hij daarna steeds vast liep en ik wel 'nieuwe' aan moest klikken..

timmeh 03-11-08 17:29

ik heb al mijn contacten handmatig ingevoerd, maar heb het idee dat de oude backup gewoon kapot is..
ik keek vandaag bij favorieten, daar staan gek genoeg wel de telefoonnrs van mijn favorieten, maar niet de namen. voor de rest staan er ook geen contacten in mijn contactenlijst.
de helft van mijn fotos die ik met de iphone heb gemaakt staan er op, de andere helft niet (beschadigd?)

ik denk dat ik alles gewoon kwijt ben en alles opnieuw zal moeten invoeren...

Shorty007 08-11-08 23:19

misschien beetje domme vraag hoor, maar waar zet itunes eigenlijk de reservekopie weg op mac os?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.