iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone koppelen aan Parrot CK 3100 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24636-iphone-koppelen-parrot-ck-3100-a.html)

Mriekje 03-11-08 11:27

Iphone koppelen aan Parrot CK 3100
 
Ik krijg het niet voor elkaar om mn Iphone te koppelen aan mn Parrot.
Dit is voor mn werk echter van levensbelang.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast bedankt!!

Yzord 03-11-08 11:35

Parrot is discovery mode, Iphone laten zoeken naar Parrot, connecten en dan zou je klaar moeten zijn. Anders even iphone opnieuw opstarten, misschien heeft ie wel net zulke kuurtjes als WM6 :D

stryx 05-11-08 16:02

Firmware
 
Kijk ook even naar de firmaware van je Parrot. Er is net een nieuwe (4.18b) die ondersteuning biedt voor de 2.1 firmware.

renevandergoot 06-11-08 22:24

Bij mij werkt het goed, zonder firmware update van de Parrot.
Ik heb de iphone laten zoeken en klaar,...hoefde niet eens een wachtwoord in te vullen, vreemd maar oke...

Alfred1972 10-11-08 02:28

Heb gisteren mijn Parrot CK3100 ge-update naar firmware versie 4.18b (moet je wel een windhoos laptop hebben met blauwetand) Alles werkt goed, ook het MUTE probleem bij het opnemen is verholpen!

Mwfadebeer 10-11-08 06:46

let well op dat voor synchronisatie van je contacten naar de parrot je je contacten moet labelen met "carkit". Doe je dit niet gaan contacten niet automatisch over naar de parrot.

renevandergoot 10-11-08 12:25

Ik heb ook een parrot maar zit wel met een paar vragen.

1. Kan je de link geven voor de update van de CK3100
2. Kan je omschrijven hoe ik de Parrot moet updaten, oftewel welke handelingen ik moet uitvoeren.

Bedankt!

Alfred1972 10-11-08 12:52

Op parrot.biz vind je onder support, downloads. parrot software update tool.zip-bestand downloaden, programma opstarten en dan wijst eigenlijk alles vanzelf. Je moet dus wel een windhoos lap hebben met bluetooth. Oh en vergeet niet op je parrot onder instellingen de software-update te activeren. deze staat automatisch (ook als je de accu weer uitzet) op de-activated.
Na het updaten slaat je parrot uit, de parrot kan je dan opnieuw opstarten door een paar seconden op de draaiknop te drukken.

renevandergoot 10-11-08 14:44

Het is gelukt, en ook het MUTE gebeuren is verleden tijd, alles werkt perfect nu.

Zotch 20-01-09 23:01

Bij mij is het nog steeds niet gelukt. Ik kan de parrot (C3100) niet eens updaten!

Ik heb exact de instructies gevolgd van Alfred: parrot software update tool gedownload, dan de nieuwste software voor mijn parrot gedownload, met mijn windowslaptop mét bluetooth naar mijn wagen gegaan, de software-update van de parrot op actief gezet en steeds krijg ik de melding "koppeling mislukt"

Ik weet dat het verbindingspaswoord van de parrot 1234 is maar dat wordt dus nooit gevraagd; niet bij de laptop en ook niet bij de iPhone.

Kan iemand me uit de nood helpen met enkele prettige tips?
Hoe kan ik die kl**papegaai nu updaten of even better: hoe kan ik die doen praten met mijn iphone?

Edit: Het is gelukt! Op de faq pagina van de parrot site staat dat het geheugen van de C3100 slechts 5 toestellen aan kan. Op mijn parrot waren inderdaad 5 toestellen aangesloten waardoor de koppeling met een nieuw toestel niet mogelijk was. Daarom vroeg het ook nooit naar de verbindingscode. Ik heb de overbodige toestellen gewist en het koppelde direct aan mijn iPhone. Zonder software update! (die update heb ik nadien nog geprobeerd maar dat lukte niet. Ik weet niet hoe dat komt maar dat zijn eventuele zorgen voor later) Jochei!

stryx 20-01-09 23:24

Balen zeg!

Welke Windows versie gebruik je? Het klink als een timeout waardoor de verbinding niet wordt opgezet. Wellicht dat je een schermpje op de achtergrond mist? Probeer je via je control panel een verbinding te maken of via de parrot software??

Zotch 20-01-09 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stryx (Bericht 246601)
Balen zeg!

Welke Windows versie gebruik je? Het klink als een timeout waardoor de verbinding niet wordt opgezet. Wellicht dat je een schermpje op de achtergrond mist? Probeer je via je control panel een verbinding te maken of via de parrot software??

Check de edit in mijn post. No more balen for me! Toch bedankt ;)

Alfred1972 20-01-09 23:29

Ik heb er ook even geen antwoord op, is alweer even geleden dat ik me hierin had verdiept, hoop dat het lukt voor je.

nilsko 22-10-09 10:50

Werkt deze upgrade ook voor het probleem wat ik gisteren ondervond dat mijn Parrot opeens niet meer automagisch verbond met mijn iPhone na het een week prima gedaan te hebben? Oorzaak is onebekend behalve dat ik sinds dat ie niet meer werkt, ben gaan spelen met de voicecontrol optie op de iPhone via de Parrot:

1. Druk op de Parrot op"groene "opneem"-knop
2. Parrot geeft aan "Spraakherkenning begint"
3. /me roept naam of roep "Play music" (Effect is vervolgens dat de iPhone totaal iemand anders belt, maar meestal wel muziek begint te spelen, maar dat terzijde ;-) )

Het lijkt me ver gezocht om dat als oorzaak te noemen, maar ik meld het toch maar even. Je weet nooit.. Ik vind het vreemd dat iets het *zomaar* niet meer doet. Dat verwacht ik eerder op een Windows of Linux gebaseerd platform (ervaring genoeg daarmee), maar niet op een Apple.

Workaround was om de iPhone uit de Parrot te verwijderen en vice versa op de iPhone en elkaar weer opnieuw te verbinden..

Ik ga vanavond iig. de firmware upgrade op de CK3100 proberen.

nilsko 23-10-09 10:26

Gisteravond met succes mijn Parrot geupgrade. Wel even opletten dat je in de Parrot de optie software-update aanzet. Anders wordt je Parrot wel gevonden, maar geeft de software update tool later een foutmelding over dat "het device niet geauthentificeert kan worden" (is dat Nederlands ;-) ) Dit activeer je door in de Parrot via menuoptie "Instellingen" -> "Geavanceerd" -> "Software update" te activeren

Nu werkt het weer als vanouds. Later las ik ook nog dat de Parrot maar maximaal 4 toestellen in zijn geheugen kan bewaren, dus of dat het probleem was, zou ook nog kunnen.

Ectholian 24-10-09 16:50

Ik had ook problemen met m'n parrot, maar de juiste manier voor mij om te connecten was alle telefoons uit de parrot te verwijderen (iig m'n oude vorige telefoon) en de parrot niet in discovery mode oid zetten. Gewoon met de iphone verbinding maken met de parrot; op parrot verschijnt dan een pincode; die intikken en klaar is kees.

Echter komen mijn contacten nu niet meer over (1e keer wel?). Waar kan ik dat carkit label instellen?

capice 04-03-10 10:46

net een nieuwe iphone 3gs, de parrot zag in eerste instatntie de iphone wel maar bleef verbinding maken , dit lukte niet. iphone uitgezet en weer aan, direct werd de iphone gezien en meteen verbinding, ook alle contacten zijn bereikbaar,top

hartmanns 10-11-10 20:43

Ik heb net een nieuwe I-phone die mijn parrot niet vindt. Mogelijk helpt het als ik aangesloten toestellen verwijderen. Kan iemand mij zeggen hoe dit moet?

stryx 10-11-10 21:37

http://www.parrot.com/ressources/use...ide_zone_A.pdf

pagina 51

Hippus 10-08-12 21:58

Ik heb sinds enkele dagen het volgende probleem. Mijn Parrot CK3100 wil niet meer op mute overgaan wanneer ik zelf bel of gebeld word in mijn auto. Er is wel degelijk een koppeling tussen mijn Parrot en mijn iPhone4S maar wanneer er gebeld wordt, verschijnt er steeds het volgende symbool op mijn Parrot-schermpje: een doorstreepte muzieknoot. De muziek op mijn autoradio wordt niet op mute gezet.
Ik heb zonet mijn Parrot ge-update naar versie 5.0.0 en het probleem blijft hetzelfde. Ik heb ook eens een andere gsm gekoppeld met mijn Parrot en toen was er geen enkel probleem om te bellen in de auto. Het probleem moet dus bij mij iPhone 4S liggen. Iemand een idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.