//

Statisch IP Adres 3G verbinding

Statisch IP Adres 3G verbinding discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben in het bezit van een Iphone 3G van T-mobile. Ik heb deze Simlock vrij laten maken door T-mobile voor het wel bekende bedrag. Heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-08, 14:11
pbilderbeek pbilderbeek is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard Statisch IP Adres 3G verbinding

Ben in het bezit van een Iphone 3G van T-mobile. Ik heb deze Simlock vrij laten maken door T-mobile voor het wel bekende bedrag.

Heb mijn Iphone voorzien van een zakelijk Vodafone abonnement en wil contact maken met het APN van mijn werk. Als ik verbinding maak met het netwerk krijg ik keurig een dynamisch IP Adres toegewezen.

Nu wil ik een statisch IP adres toewijzen aan mijn Iphone op de 3G verbinding, dit ivm met restricties op TCP/IP verkeer van DHCP gebruikers(interne policy van onze organisatie). Dit lijkt de Iphone niet te accepteren. Het resultaat is geen ip adres en dus ook geen dataverbinding. Is het mogelijk om een statisch Ip adres toe te wijzen aan de 2G/3G verbinding ? Via een tool of vanaf het console ?

Toewijzen van een statisch Ip adres vanaf ons netwerk aan de hand van login van de gebruiker werkt niet. Werkt wel met andere mobiele apparaten zoals laptops met 2g/3G modems.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-08, 14:20
hb88xx hb88xx is offline
• iOS 8.1.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 37
Standaard

Wie wijst jouw dan het juiste IP adres toe? als iedereen dat kan heb je multiple adressen op een t-mobile netwerk , en dat werkt niet zo lekker.
  #3  
Oud 03-11-08, 16:23
pbilderbeek pbilderbeek is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Wij wijzen zelf de ip adressen toe aan de apparaten die inloggen op ons APN. Alles via AD van Microsoft.
  #4  
Oud 03-11-08, 16:36
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Kun je het MAC adres van je iPhone niet koppelen aan een vast IP adres in de DHCP server? Dit heeft in principe hetzelfde effect als een statisch adres.

EDIT
Sorry heb te snel gelezen...het gaat over APN en niet over Wi-Fi.
Ik weet niet of er een soort gelijke methode voor APN is.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 03-11-08 om 16:42.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apple adres frankboy iPhone algemeen 4 15-09-10 08:50
mac adres Heikodejonge Wi-Fi 2 06-03-10 09:50
IP adres Phille023 Archief 7 22-04-08 11:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.