iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Constant de melding: "Geen netwerk meer" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24776-constant-de-melding-geen-netwerk-meer.html)

M1ch3l 05-11-08 22:10

Constant de melding: "Geen netwerk meer"
 
Ik heb in mijn huis de godsganse dag dat de verbinding wegvalt, ene hoek wel bereik, 2 meter verder geen bereik. Maar het vervelendste is nog dat ik elke keer de melding '"Geen netwerk meer" in beeld zie.. Ik moet dit wel 40 keer per dag wegklikken. Heeft iemand hier alsjeblieft een oplossing voor?! Het is echt zooo irritant. Soms krijg ik ook de melding terwijl ik nog 2 streepjes bereik heb..


Het gebeurt vooral tijdens vaak tijdens het doen van spellen.. met het gevolg dat het spel wordt onderbroken. Anders staat het bericht in het lockscreen dan hoef je het niet weg te klikken maar zie je het wel elke keer. Ook al heb je allang weer bereik.

evmw 05-11-08 22:26

Heb je al een andere SIM-kaart geprobeerd? Dan is het gemakkelijker de SIM of de iPhone uit te sluiten, SIM-kaarten willen nog wel eens voor ellende zorgen.

M1ch3l 05-11-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 213912)
Heb je al een andere SIM-kaart geprobeerd? Dan is het gemakkelijker de SIM of de iPhone uit te sluiten, SIM-kaarten willen nog wel eens voor ellende zorgen.

Het is al wel een oude simkaart dus ik ga zeker eens kijken naar die mogelijkheid.


Verder lijkt het probleem vooralsnog opgelost door de volgende reactie op de FP.


Sander zei op 5 november 2008 om 21:22:
@M1ch3l -

Als je bij in de instellingen bij Aanbieder ‘Automatisch’ selecteert ipv T-Mobile netwerk, dan krijg je geen melding als de verbinding wegvalt.






-Opgelost dus- :D Beetje dom van me maar ik zat elke keer t-mobile aan te klikken in dat scherm..

Red-Hat 17-07-09 21:25

'Geen Netwerk' melding 50x weg moeten klikken
 
Hallo allemaal,

Ik woon in de grensstrook en daarom krijg ik vaak de melding 'Geen Netwerk'. Als ik mijn telefoon een tijdje niet 'aanzet' (stand-by) dan lopen die meldingen als het ware op. Ik heb wel eens gehad dat ik 56 keer de melding moest indrukken tot dat hij eindelijk weg is.

Zelf had ik bedacht dat als ik dan 1x op instellingen zou drukken dat het dan weg zou zijn, maar helaas dat is niet het geval.

Verder heb ik nog gezocht op het forum. Ik vond dit topic.
Helaas gaat dit niet voor mij op. ik moet namelijk persé T-Mobile NL instellen, omdat hij anders automatisch naar T-Mobile Duitsland overschakelt en dat loopt flink in de papieren...

Dus wie kan mij helpen?

Tommi12 18-07-09 01:55

3G uitzetten wil nog wel 'ns helpen om het bereik te verbeteren.

Red-Hat 18-07-09 16:47

Heb dit de hele dag geprobeerd, maar maakt bij mij geen enkel verschil. Ik krijg nog steeds constant de melding 'Geen Netwerk' achter elkaar...
Wie heeft er nog andere tips/oplossingen?
Kan ik nog wat bereiken als ik me iPhone ga jailbreaken?

Tommi12 18-07-09 17:14

Denk 't niet, maar je zou 'ns een baseband upgrade kunnen proberen, maar met een jailbreak verloopt je garantie als ik het goed heb.
T-mobile heeft geen geweldige dekking en die Iphones blinken niet echt uit in bereik en dat tezamen kan erg vervelende situaties opleveren. Je zou een 'onderzoekscase' kunnen laten starten door T-mobile om te kijken waar het aan ligt.

Tom

King1987 18-07-09 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 (Bericht 326139)
maar met een jailbreak verloopt je garantie als ik het goed heb.

Welnee, een keer herstellen en niemand ziet er wat van.

Tommi12 18-07-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 326143)
Welnee, een keer herstellen en niemand ziet er wat van.


OK, dat wist ik nie.:)

Red-Hat 20-07-09 01:42

Ik zal hem binnenkort als ik wat meer tijd heb jailbreaken, maar ik zal nog even het precieze probleem duidelijk maken. Het gaat er namelijk niet om dat ik zo'n slecht bereik heb(en hoe ik dit eventueel kan verbeteren), maar dat de melding soms is 'opgestapeld' als het ware. Dan moet ik af en toe 10x op sluit klikken voordat het weg blijft. (Record was 56x). Dit probleem doet zich pas voor sinds ik OS 3.0 heb. Dus het lijkt eigenlijk wel op een bug in OS 3.0?
Maarja misschien weet iemand hoe dit is op te lossen?

kort_m 24-07-09 00:10

Geen netwerk
 
Inderdaad. Ik had laatst 17x nodig voordat de melding weg was. Zeer irritant. Nooit eerder gehad dit probleem, maar ook pas sinds versie 3.0. Heb overigens wel slecht bereik (maar met versie 2.0 hoefde ik maar 1x te klikken). Ik zal even kijken of het aanvinken van "Automatisch" ipv "T-Mobile" bij netwerkinstellingen het probleem verhelpt. :confused:

Red-Hat 25-07-09 00:27

Ja misschien wel, maar helaas is dat geen optie voor mij, omdat ik T-Mobile NL moet selecteren. Ik woon nl dichtbij de grens en anders krijg ik bij automatisch duits netwerk.

groofoo 25-07-09 09:13

idem dito voor mij (woon hemelbreed nog geen 500 meter van de duitse grens af).

heb sinds kort duosim van t-mobile, en waar ik geen bereik heb met 3G[s] heb ik wel volop bereik met mijn vorige toestel.
oftewel een HTC Touch pro.

had al een klacht hierover ingediend bij T-mobile, en kreeg gelijk al te horen dat ik een ander toestel uit mocht zoeken.
dit heb ik uiteraard niet gedaan.

Red-Hat 26-07-09 23:52

Gelukkig zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben. Ik heb even een filmpje ervan gemaakt, zodat buitenstaanders het probleem beter kunnen begrijpen. Deze is maar 5x achter elkaar van 1 uurtje, maar als ik na een nacht zou doen haal ik makkelijk 30. Hieronder kunnen jullie het filmpje bekijken

Het filmpje 'Geen Netwerk'

Ik hoop dat mensen een oplossing kunnen bedenken, maar ik vrees dat dit gewoon een bug in O.S 3 is, want bij 2.X bestond dit nog niet. Is er misschien een manier om dit aan apple te vertellen?

Drekepeteke 11-08-09 19:24

Heeft iemand al een oplossing hiervoor?

groofoo 11-08-09 23:04

enige oplossing die ik te horen kreeg was dat ik een andere toestel uitmocht kiezen.
dit hebik geweigerd, daar ik dus duo sim heb en op momenten van geen bereik overschakel naar ander toestel.
echt ideaal is het niet maar eenmaal gewend aan de iphone.....

scanniexxl 19-11-09 23:09

Ik heb ook dit vervelend probleem.
Ik woon ook in de grensstreek.
Ik heb een gejailbreakte 3.0 G.
Wellicht is het probleem bij versie 3.1.2 wel opgelost...
Maar dit kan ik niet testen omdat ik deze dan niet meer kan jailbreaken.
Ik heb alleen een windows pc ......

Heeft iemand inmiddels een oplossing?

Peter.

evmw 19-11-09 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scanniexxl (Bericht 385671)
Ik heb ook dit vervelend probleem.
Ik woon ook in de grensstreek.
Ik heb een gejailbreakte 3.0 G.
Wellicht is het probleem bij versie 3.1.2 wel opgelost...
Maar dit kan ik niet testen omdat ik deze dan niet meer kan jailbreaken.
Ik heb alleen een windows pc ......

Heeft iemand inmiddels een oplossing?

Peter.

3.1.2 is te jailbreaken (blackra1n)

Red-Hat 19-11-09 23:26

En heeft iemand het al geprobeerd met de gejailbreakte 3.1.2?

djb902 19-11-09 23:50

Had ik ook. Oplossing bij mij was hem niet op 1 netwerk vast te zetten (in mijn geval T-Mobile) en te kiezen voor autoimatische netwerkselectie. M.a.w. Settings>Carrier>Automatic (nadat ie klaar is met zoeken). Hoe dat in de grensstreek moet.... Tja uhmmmmmmmm


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.